Skip to main content

Teori Pembunuhan Teo Beng Hock.

Oleh : AdukaTaruna

Teori 1 : Mati dalam soal siasat. Memang adat mana-mana ahli DAP yang ditahan oleh mana-mana penguatkuasa bawah UMNO akan menerima siksa yang lebih. Akibat kesuntukan masa, kepanikan, etc, maka; mangsa dirancang mengalami kemalangan.

Peranan BR : Pedulikan PAS yang berpresiden lembab dan bodoh itu. Hanya komuniti bodoh yang melantik panglima zon perang yang bodoh. BR perlu berpadu upkan semula kenyataan pemimpin UMNO yang mendakwa SPRM menyiasat dengan ganas dan kejam beberapa ketika yang lepas.



Teori 2 : Mati dalam pergaduhan ketika menunggu pengangkutan pulang. Sebarang pertembungan atau terserempak dengan mana-mana pemuda UMNO (dengan DAP) hanya akan terjadi 1 peristiwa. Yakni pergaduhan. Peristiwa Karpal di parlimen dan DAP di pasar malam Melaka adalah rujukan.

Peranan BR : Pedulikan PAS yang berpresiden lembab dan bodoh itu. Hanya komuniti bodoh yang melantik panglima zon perang yang bodoh. Siasat jika ada mana-mana kumpulan pemuda UMNO yang memasuki bangunan SPRM pada malam kejadian.



Teori 3 : Mati di bunuh kongsi gelap dan mengkambinghitamkan SPRM. Mungkin mangsa ada menyimpan fail yang membabitkan kongsi gelap. Mari ikuti kronologi.

1. Azmin Ali meminta exco Selangor dirombak. Gua percaya Azmin tujukan kepada Ketua Kongsi Gelap, Ronnie Liu.

2. Taktikal tipikal PKR yang perlu lu orang ketahui, pemimpin PKR akan membuat kenyataan umum untuk satu2 maksud yang rumit. Dan blogger pula akan menjelaskan isu dengan teliti dan tepat. Untuk ini, kenyataan Azmin Ali serentak dengan isu kongsi gelap Ronnie Lui hingga menggunakan pjabat rasmi oleh blogger2 terkenal.

3. Susulan dari turutan di atas, SPRM menyerbu kesemua exco Cina Selangor. Ini adalah plan UMNO untuk damage BR melalui penglibatan kongsi gelap Ronnie Lui.

Penglibatan kongsi gelap Ronnie Lui sudah lama. Tetapi UMNO tidak dapat berbuat apa2 kerana kongsi gelap Ronnie Lui turut melibatkan kongsi gelap pemuda UMNO. Datuk2 UMNO.

Jadi, di bawah Najib, SPRM diperlukan bagi mengasingkan yang mana fail kongsi gelap DAP, yang mana fail kongsi gelap UMNO.

4. Teo Beng Hock ditemui mati.

Peranan BR :Pedulikan PAS yang berpresiden lembab dan bodoh itu. Hanya komuniti bodoh yang melantik panglima zon perang yang bodoh. Siasat Ronnie Lui.

Comments

  1. "Gesaan yang sama juga dibuat oleh Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Tan Sri Dr Koh Tsu Koon."

    www.malaysiakini.com

    bangsa Cina; sungguh berlainan ideologi politik namun amat prihatin terhadap kelangsungan bangsa mereka. mereka sebenarnya yang layak digelar genius. demi survival anak bangsa di tanah orang, mereka bersatu dan sanggup ketepikan kepentingan masing-masing.
    malangnya bangsa Melayu di tanah air sendiri berpecah belah dan merempat bahana ketaksuban yang tinggi terhadap fahaman ideologi masing-masing. Melayu jauh ketinggalan dari bangsa lain dalam bidang pendidikan, ekonomi dan taraf hidup.
    ambillah pengajaran wahai bangsaku. bersatulah demi menghadapi kehidupan mendatang yang semakin sengit. bersama kita berganding bahu dan menyokong sebarang bentuk usaha ke arah persatuan bangsa yang tercinta. agar bangsa Melayu tidak terjajah di tanah air sendiri.

    ~ anak kecil main api ~

    ReplyDelete
  2. lu igt lu pandai..
    lu xpandai sebenarnya, lu gelojoh je lebih..

    lps kene sanggah br lu nk pikir pasal ronnie liu..

    blah la..

    ReplyDelete

Post a Comment

Komen berbentuk fitnah, ugutan dan ancaman akan dipadam. Segala tulisan komen adalah tanggungjawab pemberi komen. Blog ini tidak bertanggungjawab keatas komen-komen diruangan ini.

Popular posts from this blog

Ulasan gua PRK Kajang

Try ulas buat kali terakhir untuk PRK Kajang. Ini pendapat gua atas premis perbahasan yang boleh ditolak. No prob. Small matter. 1. Gua menolak logik MB, Putrajaya, Mahathir vs Najib, tangisan Rafizi, bla bla sebagai alasan PRK Kajang. Sebenarnya, pendapat gua, kehadiran Anwar secara rasmi dalam DUN Selangor adalah satu mandat tanpa rasmi mengambil Pengerusi PKR negeri Selangor dari Azmin. Di Selangor, wujud ketidak selarasan kuasa. MB vs pengerusi negeri. Seumpama MB Kelantan adalah Nik Amar. Tapi PJ Kelantan adalah Husam. Anwar tak berani mengambil pengerusi negeri dari Azmin secara rasmi. Sebabnya banyak spekulasi. Azmin ada 12 orang yang akan lompat / bebas, Azmin ada video, Azmin ada fail, anak Azmin ada DNA Anwar (hujah seks UMNO) bla bla bla. Sidang media Azmin pun menyaksikan kenyataan berunsur sinis. Seperti Anwar bukan sahaja diperlukan di Kajang, tetapi dunia seperti Timur Tengah (Malaysiakini). Dengan Anwar di dalam DUN Selangor, maka pengimbangan berlaku antar

Betul ke Islam yang kau anut?

Betul ke versi Islam yang kau anut sekarang ni? KALAU KAU NAK VERSI PENUH BERVIDEO, KLIK SINI: https://youtu.be/KmJOEreKp6o Sekarang abam nak bagi anti thesis kepada thesis yang dah establish sekarang ini. Bila ada yang kemukakan hujah balas, akan ada spark ilmu yang dapat dikutip dan dinilai. Islam sekarang ni banyak versi. Nak2 pula versi politik parti. Kecilkan lagi skop, Dulu UMNO kafir, kekalkan perlembagaan kafir adalah kafir, tak boleh bayar zakat pada ulul amri yang tak laksanakan hudud. Macam2. Naratif dan kebentukan agama itu bergerak ikut survival parti politik. Kita ambil skop besar. Begitu juga kumpulan Islam selepas Muawiyah-Aishah memerangi ulul amri Ali as. Kumpulan2 berkembang dan terus berperang merebut kaabah. Dapat kaabah, dapatlah pengaruh agama. Dalam proses peperangan, pergaduhan merebut pengaruh itu, kau bayangkan berapa banyak hadis, naratif, kata2 mutiara, kitab2, fatwa2, pandangan2 telah dicipta. Untuk dapatkan pengaruh. Sama macam abam cakap dalam skop n

E wallet rupanya voucher potongan harga.

Abam setuju imbuhan wang bagi galakkan rakyat buat sesuatu. Macam download app untuk mudahkan kerajaan. Untuk kesejahteraan rakyat sendiri. Ianya sama macam paksa bayar wang (saman) bagi galakkan rakyat JANGAN buat sesuatu. Tapi pundek apakah imbuhan dalam bentuk potongan harga ini?   Ada si bangang kata e wallet PH dulu bangang sebab ada tarikh luput. Tarikh luput la sebab nak galakkan download dan guna e wallet. Pengguna dan peniaga. Bukan suh simpan RM30 tu dalam almari macam Armada. Tapi, ini lebih bangang. Imbuhan dalam bentuk potongan harga. Bagi jer la terus. Dia beli barang apa pun bernilai RM50.