Skip to main content

Masih bab pembunuhan TBH lagi.

Oleh : AdukaTaruna

Skang kita masuk masalah cctv plak. Malaysia negara dunia ke3 beb. Terhantuk baru mengadah punya negara. Dah kena baru terhegeh2 nak buat.

Gua jamin, cctv di mana2 dalam Malaysia pun jenis macam tu. Rosak, tidak meluas, etc. Gua percaya cctv hanya berada dalam bangunan SPRM, lif dan tempat parking kereta. SPRM sendiri mengatakan cctv tidak berada di lobi tetamu. Malah kawalan keselamatan pun kompom tahap Melayu punya. Jaga kat dalam pondok dan ronda mengikut kunci yang diletakkan.

So, katakan TBH mendapat panggilan dari pembunuh yang dikenalinya. Untuk berjumpa. Sudah tentu pembunuh akan memasuki area bangunan itu tanpa kereta, tanpa lif dan sebagainya. Ataupun TBH sendiri diarahkan keluar oleh orang yang dinekalinya, dan mempunyai kuasa mengarahkannya keluar (Siasat bos dia dan Ronnie Liu).

Teori lain.

Ada pembaca memberi teori TBH bosan menunggu dan ikut tingkap nak keluar. Dan terjatuh. Kalau TBH nak keluar ikut tingkap bermakna pintu terkunci. Bermakna TBH belum dibebaskan. Kalau TBH belum dibebaskan bermakna TBH harus dikawal. Dan mana boleh TBH nak ikut tingkap dalam kawalan.

Tak munasabah TBH dibebaskan (boleh balik) tapi pintu terkunci. Akhirnya dia ikut tingkap.

Tetap tanggungjawab SPRM.

Apa pun pembunuhnya, ianya tetap tanggungjawab SPRM. Perlindungan terhadap saksi di negara jakun macam Malaysia memang tahap babun beb. Gua cadang keluarga TBH tekan gomen dengan fail saman.

Fail saman jer dulu. Kompom keluar media punya. Paling kuat media Cina. So, 1Malaysia Najib kompom tertekan. Harap dia siasat dengan adil la.

Ulama bongok PAS.

Bila cakap bab peranan PAS yang memilih panglima ulama bongok ni, rasa menyampah pun ada. IQ tahap hampas. Lim Guan Eng kat Penang pun boleh turun. Ini baru panglima perang. Laju. Setakat duduk membesarkan perut kat Rusila, tunggu wartawan cari, benti jadi Presiden. Jadi penceramah bebas jer. Bangang punya ulama.

Cuba lu susun program solat hajat minta Allah mudahkan siasatan TBH ke, apa ke, barulah Presiden parti politik Islam yang laju. Apa la punya bangang 800 000 ahli PAS yang lantik ulama stupid tak terkata ni, gua tak tau la.

Kompom kena maki kat generasi depan punya. Gua sampai dulu, gua tahu la.

Comments

  1. amboi2 aduka...apa?ko suruh hadi awang buat kempen sembahyang hajat minta mudahkan siasatan kepada teo beng hock?kakakakah.lawak2.

    daripada buat bende tu baik ko suruh orang sembahyang hajat minta supaya daging babi dihalalkan.best oo..

    ReplyDelete
  2. ko ni kapir ke aduka asyik dok kutuk Hj Hadi..UG dah tutup buku terus dah..

    ReplyDelete
  3. Nauzubillah. Hitam sgt hati lu kawan.

    ReplyDelete
  4. Lu suruhla tunang dia semayang ikut cara dia, kalu Lu sibuk sgt dan simpati dgn simati, Lu amekla tunang dia jd bini Lu, Lu buatla semayang ajat ?! Lu doala agar terbuka atipintu tunang dia utk tima Lu jd laki dia Huhuhu

    ReplyDelete
  5. Lu marah sb kandang babi kene roboh ker?

    buat blakang rumah lu la, bila lapar sembelih je sekor dua..

    dah la bodo, jahil lak tu..

    blah la lu..

    ReplyDelete
  6. wow AT suruh solat hajat, kau tau ke apa solat hajat, kau pun solat tak pernah, sapa hang suruh hadi solat hajat, TBH tu pak menakan hang ke, napa lu aje tak solat hajat u kan barua yahudi mesti tuhan tolong u punya solat, baik lu jadi imam tunang tbh jadi makmum kan ke elok,

    ReplyDelete
  7. Lu kalau xtau, lu xyah ckp la..
    buang karan..

    nk sondol pn, agak2 ler..
    jgn sampai kebangangan diri sdr terserlah..

    kesimpulanya..
    lu poyo la brader..

    ReplyDelete
  8. Eh, TGNA pn ade wat solat hajat ke? Takde kan?

    So? Ngape tak nak kutuk TGNA sekali?

    Nampak sgt lu dh desperate nk kutuk TGHH tp xde modal. Kesian org2 mcm ko ni.. Gersang

    ReplyDelete
  9. apa punya bangang AT ni.hehehe nak suruh TGHH sembahyang hajat mintak mudahkan siasatan.konon2nya strategila tu..untuk tambah undi?hehehe2.pagi2 buta ni,aku baca nak tergelak je ko punya pemikiran.ni pemikiran bangang menjurus kepada celaka.

    woii,xde isu lain ke nak suruh dia sembahyang hajat hah?suruh karpal singh sembahyang hajatla woi.mgkin tuhan terima solat dia.hehehe . aku rasa generasi melayu akan datang xboleh beza dah yang mana diberi keutamaan dalam agama.group A buat sembahyang hajat mintak hujan SAMA dengan group B buat sembahyang hajat mintak tokey cina supaya bukak kedai ekor.hehehe2.

    dahla AT ko ni mengarut bercampur buta.buta mata ok lagi tapi buta hati masuk neraka beb(sori ye pandangan guruku dikampung).

    -zaragosa-

    ReplyDelete
  10. bro

    pintu keluar tingkat 4 plaza masalam tu memang terkunci dan dibuka waktu pagi sahaja, so TBH memang tak boleh keluar. SPRM pun takde kunci tu. guard je yang ada, mungkin guard mengular waktu tu.

    ReplyDelete
  11. kutuk lagi ramai-ramai

    aduka sudah tersasar , terlebih mengutuk

    ReplyDelete

Post a Comment

Komen berbentuk fitnah, ugutan dan ancaman akan dipadam. Segala tulisan komen adalah tanggungjawab pemberi komen. Blog ini tidak bertanggungjawab keatas komen-komen diruangan ini.

Popular posts from this blog

Ulasan gua PRK Kajang

Try ulas buat kali terakhir untuk PRK Kajang. Ini pendapat gua atas premis perbahasan yang boleh ditolak. No prob. Small matter. 1. Gua menolak logik MB, Putrajaya, Mahathir vs Najib, tangisan Rafizi, bla bla sebagai alasan PRK Kajang. Sebenarnya, pendapat gua, kehadiran Anwar secara rasmi dalam DUN Selangor adalah satu mandat tanpa rasmi mengambil Pengerusi PKR negeri Selangor dari Azmin. Di Selangor, wujud ketidak selarasan kuasa. MB vs pengerusi negeri. Seumpama MB Kelantan adalah Nik Amar. Tapi PJ Kelantan adalah Husam. Anwar tak berani mengambil pengerusi negeri dari Azmin secara rasmi. Sebabnya banyak spekulasi. Azmin ada 12 orang yang akan lompat / bebas, Azmin ada video, Azmin ada fail, anak Azmin ada DNA Anwar (hujah seks UMNO) bla bla bla. Sidang media Azmin pun menyaksikan kenyataan berunsur sinis. Seperti Anwar bukan sahaja diperlukan di Kajang, tetapi dunia seperti Timur Tengah (Malaysiakini). Dengan Anwar di dalam DUN Selangor, maka pengimbangan berlaku antar

Betul ke Islam yang kau anut?

Betul ke versi Islam yang kau anut sekarang ni? KALAU KAU NAK VERSI PENUH BERVIDEO, KLIK SINI: https://youtu.be/KmJOEreKp6o Sekarang abam nak bagi anti thesis kepada thesis yang dah establish sekarang ini. Bila ada yang kemukakan hujah balas, akan ada spark ilmu yang dapat dikutip dan dinilai. Islam sekarang ni banyak versi. Nak2 pula versi politik parti. Kecilkan lagi skop, Dulu UMNO kafir, kekalkan perlembagaan kafir adalah kafir, tak boleh bayar zakat pada ulul amri yang tak laksanakan hudud. Macam2. Naratif dan kebentukan agama itu bergerak ikut survival parti politik. Kita ambil skop besar. Begitu juga kumpulan Islam selepas Muawiyah-Aishah memerangi ulul amri Ali as. Kumpulan2 berkembang dan terus berperang merebut kaabah. Dapat kaabah, dapatlah pengaruh agama. Dalam proses peperangan, pergaduhan merebut pengaruh itu, kau bayangkan berapa banyak hadis, naratif, kata2 mutiara, kitab2, fatwa2, pandangan2 telah dicipta. Untuk dapatkan pengaruh. Sama macam abam cakap dalam skop n

E wallet rupanya voucher potongan harga.

Abam setuju imbuhan wang bagi galakkan rakyat buat sesuatu. Macam download app untuk mudahkan kerajaan. Untuk kesejahteraan rakyat sendiri. Ianya sama macam paksa bayar wang (saman) bagi galakkan rakyat JANGAN buat sesuatu. Tapi pundek apakah imbuhan dalam bentuk potongan harga ini?   Ada si bangang kata e wallet PH dulu bangang sebab ada tarikh luput. Tarikh luput la sebab nak galakkan download dan guna e wallet. Pengguna dan peniaga. Bukan suh simpan RM30 tu dalam almari macam Armada. Tapi, ini lebih bangang. Imbuhan dalam bentuk potongan harga. Bagi jer la terus. Dia beli barang apa pun bernilai RM50.