Sahabat

Iklan




Tabung Guaman





3. Maybank 155014038030 (Khairul Nizam Bin Abd Ghani)

Jul 19, 2009

Masih bab pembunuhan TBH lagi.

Oleh : AdukaTaruna

Skang kita masuk masalah cctv plak. Malaysia negara dunia ke3 beb. Terhantuk baru mengadah punya negara. Dah kena baru terhegeh2 nak buat.

Gua jamin, cctv di mana2 dalam Malaysia pun jenis macam tu. Rosak, tidak meluas, etc. Gua percaya cctv hanya berada dalam bangunan SPRM, lif dan tempat parking kereta. SPRM sendiri mengatakan cctv tidak berada di lobi tetamu. Malah kawalan keselamatan pun kompom tahap Melayu punya. Jaga kat dalam pondok dan ronda mengikut kunci yang diletakkan.

So, katakan TBH mendapat panggilan dari pembunuh yang dikenalinya. Untuk berjumpa. Sudah tentu pembunuh akan memasuki area bangunan itu tanpa kereta, tanpa lif dan sebagainya. Ataupun TBH sendiri diarahkan keluar oleh orang yang dinekalinya, dan mempunyai kuasa mengarahkannya keluar (Siasat bos dia dan Ronnie Liu).

Teori lain.

Ada pembaca memberi teori TBH bosan menunggu dan ikut tingkap nak keluar. Dan terjatuh. Kalau TBH nak keluar ikut tingkap bermakna pintu terkunci. Bermakna TBH belum dibebaskan. Kalau TBH belum dibebaskan bermakna TBH harus dikawal. Dan mana boleh TBH nak ikut tingkap dalam kawalan.

Tak munasabah TBH dibebaskan (boleh balik) tapi pintu terkunci. Akhirnya dia ikut tingkap.

Tetap tanggungjawab SPRM.

Apa pun pembunuhnya, ianya tetap tanggungjawab SPRM. Perlindungan terhadap saksi di negara jakun macam Malaysia memang tahap babun beb. Gua cadang keluarga TBH tekan gomen dengan fail saman.

Fail saman jer dulu. Kompom keluar media punya. Paling kuat media Cina. So, 1Malaysia Najib kompom tertekan. Harap dia siasat dengan adil la.

Ulama bongok PAS.

Bila cakap bab peranan PAS yang memilih panglima ulama bongok ni, rasa menyampah pun ada. IQ tahap hampas. Lim Guan Eng kat Penang pun boleh turun. Ini baru panglima perang. Laju. Setakat duduk membesarkan perut kat Rusila, tunggu wartawan cari, benti jadi Presiden. Jadi penceramah bebas jer. Bangang punya ulama.

Cuba lu susun program solat hajat minta Allah mudahkan siasatan TBH ke, apa ke, barulah Presiden parti politik Islam yang laju. Apa la punya bangang 800 000 ahli PAS yang lantik ulama stupid tak terkata ni, gua tak tau la.

Kompom kena maki kat generasi depan punya. Gua sampai dulu, gua tahu la.

11 comments:

Anonymous said...

amboi2 aduka...apa?ko suruh hadi awang buat kempen sembahyang hajat minta mudahkan siasatan kepada teo beng hock?kakakakah.lawak2.

daripada buat bende tu baik ko suruh orang sembahyang hajat minta supaya daging babi dihalalkan.best oo..

Anonymous said...

ko ni kapir ke aduka asyik dok kutuk Hj Hadi..UG dah tutup buku terus dah..

Anonymous said...

Nauzubillah. Hitam sgt hati lu kawan.

MaLin said...

Lu suruhla tunang dia semayang ikut cara dia, kalu Lu sibuk sgt dan simpati dgn simati, Lu amekla tunang dia jd bini Lu, Lu buatla semayang ajat ?! Lu doala agar terbuka atipintu tunang dia utk tima Lu jd laki dia Huhuhu

Anonymous said...

Lu marah sb kandang babi kene roboh ker?

buat blakang rumah lu la, bila lapar sembelih je sekor dua..

dah la bodo, jahil lak tu..

blah la lu..

Anonymous said...

wow AT suruh solat hajat, kau tau ke apa solat hajat, kau pun solat tak pernah, sapa hang suruh hadi solat hajat, TBH tu pak menakan hang ke, napa lu aje tak solat hajat u kan barua yahudi mesti tuhan tolong u punya solat, baik lu jadi imam tunang tbh jadi makmum kan ke elok,

Anonymous said...

Lu kalau xtau, lu xyah ckp la..
buang karan..

nk sondol pn, agak2 ler..
jgn sampai kebangangan diri sdr terserlah..

kesimpulanya..
lu poyo la brader..

Anonymous said...

Eh, TGNA pn ade wat solat hajat ke? Takde kan?

So? Ngape tak nak kutuk TGNA sekali?

Nampak sgt lu dh desperate nk kutuk TGHH tp xde modal. Kesian org2 mcm ko ni.. Gersang

Anonymous said...

apa punya bangang AT ni.hehehe nak suruh TGHH sembahyang hajat mintak mudahkan siasatan.konon2nya strategila tu..untuk tambah undi?hehehe2.pagi2 buta ni,aku baca nak tergelak je ko punya pemikiran.ni pemikiran bangang menjurus kepada celaka.

woii,xde isu lain ke nak suruh dia sembahyang hajat hah?suruh karpal singh sembahyang hajatla woi.mgkin tuhan terima solat dia.hehehe . aku rasa generasi melayu akan datang xboleh beza dah yang mana diberi keutamaan dalam agama.group A buat sembahyang hajat mintak hujan SAMA dengan group B buat sembahyang hajat mintak tokey cina supaya bukak kedai ekor.hehehe2.

dahla AT ko ni mengarut bercampur buta.buta mata ok lagi tapi buta hati masuk neraka beb(sori ye pandangan guruku dikampung).

-zaragosa-

Anonymous said...

bro

pintu keluar tingkat 4 plaza masalam tu memang terkunci dan dibuka waktu pagi sahaja, so TBH memang tak boleh keluar. SPRM pun takde kunci tu. guard je yang ada, mungkin guard mengular waktu tu.

umialia said...

kutuk lagi ramai-ramai

aduka sudah tersasar , terlebih mengutuk