Skip to main content

Woi polis. Gua tobat dah. Gua pro Nasha ma..

Blogger Penarik Beca atau Bakaq Haq hari ini menerima panggilan telefon dari Bukit Aman memintanya hadir ke Ibupejabat Polis tersebut. Tiada alasan yang diberikan tetapi beliau diminta hadir bersama,

Setahun yang lalu blogger tersebut yang juga pengkritik hebat Timbalan Presiden PAS dan gagasan Muzakarah dan Kerajaan Perpaduan pernah ditangkap dan direman selama 4 hari oleh Pasukan Siasatan Jenayah Perdagangan Bukit Aman bagi membantu siasatan atas kes mengubah logo PDRM.

Bagaimanapun beliau kemudian dibebaskan dan tiada tindakan susulan kepada beliau mahupun blogger lain yang menyiarkan logo tersebut.

Waktu itu, blogger Bakaq Haq hebat mengkritik segelintir pihak didalam PAS yang bertemu secara sulit dengan Perdana Menteri ketika itu. Bakaq juga adalah blogger pertama yang mendedahkan isu pertemuan dalam gelap di Jalan Bellamy.

Selang sebulan selepas itu, saya pula ditangkap atas tuduhan menghasut rakyat Malaysia menerbalikkan bendera Malaysia. Kebetulan, artikel terakhir saya sebelum ditangkap ialah berhubung kenyataan Tuan Guru Nik Aziz yang tidak dibenar siarannya di Harakah oleh Mustapha Ali.

Selepas Muktamar PAS awal Jun lalu, saya telah memberitahu Bakaq bahawa saya terdengar-dengar akan berlaku penangkapan semula bakaq, saya dan beberapa orang blogger lain.

Hari ini Bakaq menghubungi saya dan dengan nada geram berkata, “betullah hang habaq, depa dah panggil aku dah!”.


Hahaha. Kalau betul, dengan ini gua umumkan gua sokong Nasha. Polis. Lu nak tangkap, lu tangkap xenan. Dia yang suruh gua taip.

Hidup Nasha!
Hidup ulama!
Hidup Nasha!
Hidop ulama!
I lap u Nasha....

Weih.. gua bz ma sejak 2 menjak nih. Gua terbitkan novel gua la as N3. Novel tu kutuk ulama gak tuh. Muahahaha.

Comments

  1. Sok kua Harian Metro:

    PETANI JAYA DITANGKAP POLIS

    Xenan x cukup formal utk kua kt BH ngn utusan...wakakaka..aiseh..x bes la nk singgah blog lu kalo sume pakat dok satu side je...x de org nk wat reality check..

    ReplyDelete
  2. alah tipu je, bloger pun cari makan ma mcm AT gak cari makan kutuk ulama, kutuk-kutuk ulama dapat duit, sama je ma, kalau kurang pengunjung blog, soru pun miss ma, iklan tak masuk, yg penting dapat duit kan AT. jgn malu malu AT, polis tak akan tangkap AT, lu kan org sama je dgn polis, tangkap bagi glamer je

    ReplyDelete
  3. Xpe maa..

    Jangan bimbang maa..

    Masuk penjara syahid maa..

    Kutuk ulamak dapat pahala maa..

    Polis tangkap lu lawan tu jihad maa..

    Tulis novel kutuk ulamak jihad maa..

    Apsal mau takut maa?

    Iklan banyak lu syahid maa..

    Xkesah maa..

    Lu mati tak kisah maa..

    Masuk ISA tak kisah maa..

    Dapat dosa tak kisah maa..

    Duduk neraka tara hal maa..

    Janji lu tau pemboleh ubah maa..

    Wakakakaka....

    ReplyDelete
  4. wa memilih untuk tidak terus menghangatkan isu UG ni..

    pemimpin atasan dah stop, kita kat bawah ni xperlu la nk berlebih2..

    akhirnya bukan sebab UG tu yg merosakkan PAS, tapi blogger2/orang bawah mcm ni..

    saja nk tarik perhatian, nk panaskan keadaan, cetus idea2 mcm ni..

    pro la sikit beb..

    ReplyDelete
  5. haha..poyo r aduka ni..wat lawak lak..

    ni membe aku siap kene cari polis lagi,bukan main2 lagi dah..he2..

    http://ruangbicarapriamalaya.blogspot.com/2009/07/rakan-penulis-dikehendaki-polis.html

    ReplyDelete
  6. UG rosak sebab blogger?

    wa lebih merasakan,
    UG rosak sebab kepimpinan PAS tu sendiri.

    AT,
    klu lu kutuk ulamak dpt duit,
    share lah skit
    duit je yg share dgn wa tau...haha

    ReplyDelete
  7. UG rosak sbb blogger n sokabar cam mesiakini.

    Depa ni la duk belitkan UG smpai org ingat UG ni gabungan PAs-UMNO.

    ReplyDelete

Post a Comment

Komen berbentuk fitnah, ugutan dan ancaman akan dipadam. Segala tulisan komen adalah tanggungjawab pemberi komen. Blog ini tidak bertanggungjawab keatas komen-komen diruangan ini.

Popular posts from this blog

Ulasan gua PRK Kajang

Try ulas buat kali terakhir untuk PRK Kajang. Ini pendapat gua atas premis perbahasan yang boleh ditolak. No prob. Small matter. 1. Gua menolak logik MB, Putrajaya, Mahathir vs Najib, tangisan Rafizi, bla bla sebagai alasan PRK Kajang. Sebenarnya, pendapat gua, kehadiran Anwar secara rasmi dalam DUN Selangor adalah satu mandat tanpa rasmi mengambil Pengerusi PKR negeri Selangor dari Azmin. Di Selangor, wujud ketidak selarasan kuasa. MB vs pengerusi negeri. Seumpama MB Kelantan adalah Nik Amar. Tapi PJ Kelantan adalah Husam. Anwar tak berani mengambil pengerusi negeri dari Azmin secara rasmi. Sebabnya banyak spekulasi. Azmin ada 12 orang yang akan lompat / bebas, Azmin ada video, Azmin ada fail, anak Azmin ada DNA Anwar (hujah seks UMNO) bla bla bla. Sidang media Azmin pun menyaksikan kenyataan berunsur sinis. Seperti Anwar bukan sahaja diperlukan di Kajang, tetapi dunia seperti Timur Tengah (Malaysiakini). Dengan Anwar di dalam DUN Selangor, maka pengimbangan berlaku antar

Betul ke Islam yang kau anut?

Betul ke versi Islam yang kau anut sekarang ni? KALAU KAU NAK VERSI PENUH BERVIDEO, KLIK SINI: https://youtu.be/KmJOEreKp6o Sekarang abam nak bagi anti thesis kepada thesis yang dah establish sekarang ini. Bila ada yang kemukakan hujah balas, akan ada spark ilmu yang dapat dikutip dan dinilai. Islam sekarang ni banyak versi. Nak2 pula versi politik parti. Kecilkan lagi skop, Dulu UMNO kafir, kekalkan perlembagaan kafir adalah kafir, tak boleh bayar zakat pada ulul amri yang tak laksanakan hudud. Macam2. Naratif dan kebentukan agama itu bergerak ikut survival parti politik. Kita ambil skop besar. Begitu juga kumpulan Islam selepas Muawiyah-Aishah memerangi ulul amri Ali as. Kumpulan2 berkembang dan terus berperang merebut kaabah. Dapat kaabah, dapatlah pengaruh agama. Dalam proses peperangan, pergaduhan merebut pengaruh itu, kau bayangkan berapa banyak hadis, naratif, kata2 mutiara, kitab2, fatwa2, pandangan2 telah dicipta. Untuk dapatkan pengaruh. Sama macam abam cakap dalam skop n

E wallet rupanya voucher potongan harga.

Abam setuju imbuhan wang bagi galakkan rakyat buat sesuatu. Macam download app untuk mudahkan kerajaan. Untuk kesejahteraan rakyat sendiri. Ianya sama macam paksa bayar wang (saman) bagi galakkan rakyat JANGAN buat sesuatu. Tapi pundek apakah imbuhan dalam bentuk potongan harga ini?   Ada si bangang kata e wallet PH dulu bangang sebab ada tarikh luput. Tarikh luput la sebab nak galakkan download dan guna e wallet. Pengguna dan peniaga. Bukan suh simpan RM30 tu dalam almari macam Armada. Tapi, ini lebih bangang. Imbuhan dalam bentuk potongan harga. Bagi jer la terus. Dia beli barang apa pun bernilai RM50.