Sahabat

Iklan




Tabung Guaman





3. Maybank 155014038030 (Khairul Nizam Bin Abd Ghani)

Jun 30, 2009

Woi polis. Gua tobat dah. Gua pro Nasha ma..

Blogger Penarik Beca atau Bakaq Haq hari ini menerima panggilan telefon dari Bukit Aman memintanya hadir ke Ibupejabat Polis tersebut. Tiada alasan yang diberikan tetapi beliau diminta hadir bersama,

Setahun yang lalu blogger tersebut yang juga pengkritik hebat Timbalan Presiden PAS dan gagasan Muzakarah dan Kerajaan Perpaduan pernah ditangkap dan direman selama 4 hari oleh Pasukan Siasatan Jenayah Perdagangan Bukit Aman bagi membantu siasatan atas kes mengubah logo PDRM.

Bagaimanapun beliau kemudian dibebaskan dan tiada tindakan susulan kepada beliau mahupun blogger lain yang menyiarkan logo tersebut.

Waktu itu, blogger Bakaq Haq hebat mengkritik segelintir pihak didalam PAS yang bertemu secara sulit dengan Perdana Menteri ketika itu. Bakaq juga adalah blogger pertama yang mendedahkan isu pertemuan dalam gelap di Jalan Bellamy.

Selang sebulan selepas itu, saya pula ditangkap atas tuduhan menghasut rakyat Malaysia menerbalikkan bendera Malaysia. Kebetulan, artikel terakhir saya sebelum ditangkap ialah berhubung kenyataan Tuan Guru Nik Aziz yang tidak dibenar siarannya di Harakah oleh Mustapha Ali.

Selepas Muktamar PAS awal Jun lalu, saya telah memberitahu Bakaq bahawa saya terdengar-dengar akan berlaku penangkapan semula bakaq, saya dan beberapa orang blogger lain.

Hari ini Bakaq menghubungi saya dan dengan nada geram berkata, “betullah hang habaq, depa dah panggil aku dah!”.


Hahaha. Kalau betul, dengan ini gua umumkan gua sokong Nasha. Polis. Lu nak tangkap, lu tangkap xenan. Dia yang suruh gua taip.

Hidup Nasha!
Hidup ulama!
Hidup Nasha!
Hidop ulama!
I lap u Nasha....

Weih.. gua bz ma sejak 2 menjak nih. Gua terbitkan novel gua la as N3. Novel tu kutuk ulama gak tuh. Muahahaha.

7 comments:

Che said...

Sok kua Harian Metro:

PETANI JAYA DITANGKAP POLIS

Xenan x cukup formal utk kua kt BH ngn utusan...wakakaka..aiseh..x bes la nk singgah blog lu kalo sume pakat dok satu side je...x de org nk wat reality check..

Anonymous said...

alah tipu je, bloger pun cari makan ma mcm AT gak cari makan kutuk ulama, kutuk-kutuk ulama dapat duit, sama je ma, kalau kurang pengunjung blog, soru pun miss ma, iklan tak masuk, yg penting dapat duit kan AT. jgn malu malu AT, polis tak akan tangkap AT, lu kan org sama je dgn polis, tangkap bagi glamer je

Anonymous said...

Xpe maa..

Jangan bimbang maa..

Masuk penjara syahid maa..

Kutuk ulamak dapat pahala maa..

Polis tangkap lu lawan tu jihad maa..

Tulis novel kutuk ulamak jihad maa..

Apsal mau takut maa?

Iklan banyak lu syahid maa..

Xkesah maa..

Lu mati tak kisah maa..

Masuk ISA tak kisah maa..

Dapat dosa tak kisah maa..

Duduk neraka tara hal maa..

Janji lu tau pemboleh ubah maa..

Wakakakaka....

amin said...

wa memilih untuk tidak terus menghangatkan isu UG ni..

pemimpin atasan dah stop, kita kat bawah ni xperlu la nk berlebih2..

akhirnya bukan sebab UG tu yg merosakkan PAS, tapi blogger2/orang bawah mcm ni..

saja nk tarik perhatian, nk panaskan keadaan, cetus idea2 mcm ni..

pro la sikit beb..

pria malaya said...

haha..poyo r aduka ni..wat lawak lak..

ni membe aku siap kene cari polis lagi,bukan main2 lagi dah..he2..

http://ruangbicarapriamalaya.blogspot.com/2009/07/rakan-penulis-dikehendaki-polis.html

uma said...

UG rosak sebab blogger?

wa lebih merasakan,
UG rosak sebab kepimpinan PAS tu sendiri.

AT,
klu lu kutuk ulamak dpt duit,
share lah skit
duit je yg share dgn wa tau...haha

Anonymous said...

UG rosak sbb blogger n sokabar cam mesiakini.

Depa ni la duk belitkan UG smpai org ingat UG ni gabungan PAs-UMNO.