Skip to main content

UMNO & PAS : Hadi ulama anjing!

Oleh : AdukaTaruna

Lu kenal seekor anjing?

Anjing ni kalau ikut kepala otak jumud Shafie, binatang haram. Peduli apa gua sama Shafie, yang wa rasa betul, wa akan kata betul, yang wa rasa jumud wa akan kata jumud. Namun, lebih baik korang ikut Shafie dari ikut gua. Setakat gelaran dan title, gua tak goyang nak sanggah. Setakat hari ni la. Sebab hati gua Allah pegang gak.

Lu kenal seekor anjing?

Anjing ni setia kat tuannya. Tapi setia IQ seekor anjing la. Hadi sebijik macam anjing beb. Dia setia pada PAS dan Islam, tapi IQ sama macam anjing.

Anjing setia kat tuannya, mempertahankan tuan dan harta tuannya. Tapi main belasah jer. Takda taktikal, takda pengimbangan. Salakan dan gigitan kepada penyamun sama dengan salakan dan gigitan kepada budak2.

Hadi sebijik macam anjing. IQ sama. Cuma anjing tak pakai serban jer. Dia setia pada jemaah, setia pada Islam. Tapi main semborono jer. Cedok hadis A, dia terus pukul hadis A. Cedok dalil B, dia terus pukul hadis B.

Lu kenal seekor anjing?

Kerana seekor anjing, tuan boleh selamat. Kerana seekor anjing tuan boleh tak selamat. Dipulau, dipenjara, dipandang hina. Hadi sebijik dan saling tak tumpah macam seekor anjing. IQ sama level.

UG memang bagus, dan memang tidak haram. Tapi bangang kalau salah pertimbangan dan salah promosi. Salak dan gigitan memang bagus. Tapi bangang kalau salah pertimbangan dan salah promosi.

Hadi = anjing dalam bidang politik.

Comments

  1. bersedia la ko untuk bertukar menjadi anjing..
    dah tak lama dah..
    selamat menjadi binatang...

    ReplyDelete
  2. celaka lah mereka yg menggelar ulama itu 'anjing'...

    semoga Allah menerima taubat mu AT

    ReplyDelete
  3. jangan terlalu melampau dengan emosi anda.selepas ini ketenangan ada akan hilang melebihi jiwa kacau anda ari ni.fikirkan

    ReplyDelete
  4. at sebenarnya anda sendiri adalah anjing perosak jemaah.tak ketahaluan kepala ekoq kira nak menyalak je

    ReplyDelete
  5. aduka akan menjadi anjing xlama lagi.kalau rupa x anjing.perangai dia dan kelakuan dia akan jadi anjing.

    -karem-

    ReplyDelete
  6. tergelak aku baca AT merapu dalam blog.macam orang gila,duk maki TGHH.aku rasa jadi gila gak AT ni akhir2nya.

    yang jadi masalahnya dia sorang2 syok yang idea dia the best.kakakakah.padahal idea kepala lutut je.duk la nko sorang2 dalam semak tu.xde sape kacau ko.

    ReplyDelete
  7. jundullah mana?x defend tok guru lu kena hina?atau sembunyi ats nama karem dan anonymous?hi3x

    komen anonymous di ats smua ms dkt2.nmpk sgt org yg sm.hi3x.

    ReplyDelete
  8. aduka , wa rase elok gak kalu lu hentam skali name2 mcm nasha , stopa ali , n puak2 fraksi umno..

    sian plak aku tgk hadi tue,bkn ape,aku rase kebanyakan damage2 yg dibuat oleh hadi disebabkan pembantu2 die..

    anyway,aku sokong ko punye idea..

    ReplyDelete
  9. Dah la tu bro aduka..
    Lu maki org sama gak mcm lu kotorkan hati lu..
    Lu xsetuju dgn idea Hadi, tp xpyh la maki dia mcm tu. Kalau dia salah biar Allah je balas.. bukan lu! Gua pun xsetuju dgn UG..
    -org kecil

    ReplyDelete
  10. ulama bukannyer maksum pun.. nak 'sentuh' pun takleh.. apo lahh... tapi bab anjing tu aku tak nak komen..

    ReplyDelete
  11. at woi, better lu tuka anjing kpd kucing ke, ok gak la. kucing pun setia pd tuan.

    -orang utan-

    ReplyDelete
  12. welcome to be yahudi,aduka taruna.

    ReplyDelete
  13. ...sial aduka teruna...lu ingat gua tak kenal lu ka...lu jangan melampau...lu nak mampus ka...lu ingat lu boleh selamat kaa..lu bukan saja kepala anjing kepala babi badan anjing ada la...puki mak punya AT...gua akan cari lu sampai lubang babi...u nak menyorok..

    ReplyDelete
  14. Alamak ni blog pasal anjing ke??

    ReplyDelete
  15. a ah, yg bc pun anjing belake

    -orang utan-

    ReplyDelete
  16. bro jangan kasar sangat bro..

    ReplyDelete
  17. semoga Allah memberi kamu,aku dan kita semua hidayahNya..

    aminn..

    anyway,hujah ape yg menunjukkan TGHA anjing? yg ko tulis tu lansung xsampai utk letakkan benda tu..

    ReplyDelete
  18. Sahabat.. jgn dihina orang sebegini.. jika kelak tiada mahu dihina..

    Jika betulpun isi tuan, tapi telah dikotorkan dengan makian yang melampau..

    Ingatlah.. sebelum ajal sampai di kerongkong..
    Dosa kepada Allah boleh diampun secara terus..
    Namun, dosa kepada makhluk, makhluk itu diberi keistimewaan oleh Allah utk memegang ampunnya itu...

    orang yang bijak, orang yang ingat akan ajalnya..

    ReplyDelete

Post a Comment

Komen berbentuk fitnah, ugutan dan ancaman akan dipadam. Segala tulisan komen adalah tanggungjawab pemberi komen. Blog ini tidak bertanggungjawab keatas komen-komen diruangan ini.

Popular posts from this blog

Ulasan gua PRK Kajang

Try ulas buat kali terakhir untuk PRK Kajang. Ini pendapat gua atas premis perbahasan yang boleh ditolak. No prob. Small matter. 1. Gua menolak logik MB, Putrajaya, Mahathir vs Najib, tangisan Rafizi, bla bla sebagai alasan PRK Kajang. Sebenarnya, pendapat gua, kehadiran Anwar secara rasmi dalam DUN Selangor adalah satu mandat tanpa rasmi mengambil Pengerusi PKR negeri Selangor dari Azmin. Di Selangor, wujud ketidak selarasan kuasa. MB vs pengerusi negeri. Seumpama MB Kelantan adalah Nik Amar. Tapi PJ Kelantan adalah Husam. Anwar tak berani mengambil pengerusi negeri dari Azmin secara rasmi. Sebabnya banyak spekulasi. Azmin ada 12 orang yang akan lompat / bebas, Azmin ada video, Azmin ada fail, anak Azmin ada DNA Anwar (hujah seks UMNO) bla bla bla. Sidang media Azmin pun menyaksikan kenyataan berunsur sinis. Seperti Anwar bukan sahaja diperlukan di Kajang, tetapi dunia seperti Timur Tengah (Malaysiakini). Dengan Anwar di dalam DUN Selangor, maka pengimbangan berlaku antar

Betul ke Islam yang kau anut?

Betul ke versi Islam yang kau anut sekarang ni? KALAU KAU NAK VERSI PENUH BERVIDEO, KLIK SINI: https://youtu.be/KmJOEreKp6o Sekarang abam nak bagi anti thesis kepada thesis yang dah establish sekarang ini. Bila ada yang kemukakan hujah balas, akan ada spark ilmu yang dapat dikutip dan dinilai. Islam sekarang ni banyak versi. Nak2 pula versi politik parti. Kecilkan lagi skop, Dulu UMNO kafir, kekalkan perlembagaan kafir adalah kafir, tak boleh bayar zakat pada ulul amri yang tak laksanakan hudud. Macam2. Naratif dan kebentukan agama itu bergerak ikut survival parti politik. Kita ambil skop besar. Begitu juga kumpulan Islam selepas Muawiyah-Aishah memerangi ulul amri Ali as. Kumpulan2 berkembang dan terus berperang merebut kaabah. Dapat kaabah, dapatlah pengaruh agama. Dalam proses peperangan, pergaduhan merebut pengaruh itu, kau bayangkan berapa banyak hadis, naratif, kata2 mutiara, kitab2, fatwa2, pandangan2 telah dicipta. Untuk dapatkan pengaruh. Sama macam abam cakap dalam skop n

E wallet rupanya voucher potongan harga.

Abam setuju imbuhan wang bagi galakkan rakyat buat sesuatu. Macam download app untuk mudahkan kerajaan. Untuk kesejahteraan rakyat sendiri. Ianya sama macam paksa bayar wang (saman) bagi galakkan rakyat JANGAN buat sesuatu. Tapi pundek apakah imbuhan dalam bentuk potongan harga ini?   Ada si bangang kata e wallet PH dulu bangang sebab ada tarikh luput. Tarikh luput la sebab nak galakkan download dan guna e wallet. Pengguna dan peniaga. Bukan suh simpan RM30 tu dalam almari macam Armada. Tapi, ini lebih bangang. Imbuhan dalam bentuk potongan harga. Bagi jer la terus. Dia beli barang apa pun bernilai RM50.