Sahabat

Iklan




Tabung Guaman





3. Maybank 155014038030 (Khairul Nizam Bin Abd Ghani)

Jun 28, 2009

Kisah ulama dengan rantai jala.

Oleh : AdukaTaruna

Kita bertemu lagi dengan kisah ulama. Haha. Ada sekor ulama besar. Hobi dia memang turun ke laut. Ternama woo ulama ni. Tapi di kalangan IQ ahli PAS jer la. Dengan gua, sori ma. Wa nilai dulu sebelum nak respek.

Satu hari, cam biasa, ulama ternama ni turun ke laut. Nak menjala. Kitab hafal semua. Kira ilmu laut pun terer gak la. Kan ke Islam tu luas termasuk ilmu laut.

Pendek cerita ulama ternama ni pun menjala la. Jala punya jala, tiba-tiba tersangkut dengan satu rantai jala lain. Dia tarik naik atas perahu. Emas woo rantai tu. Perghhh.... ulama ni pun mula cari hadis dan dalil. Boleh ambil nih.

Dia ambil, ambil, ambil. Tarik, tarik dan tarik rantai emas tu ke dalam perahu. Tak temu hujung. Makin suka ulama ni. Wah glamer la aku. Bleh beli Rexton ni beb. Unta2 tak main la. Rexton tu umpama unta merah la tuh.

Dia tarik lagi. Rantai masih panjang. Ulama gembira. Perahu makin sarat. Berat rantai campor dengan dia punya gemok membuatkan perahu semakin sarat. Tarik lagi... dan... macam biasa, ulama tak ulama, perahu pun tenggelam.
  • Akulah Ketua Pembangkang
  • Akulah Menteri Besar
  • Akulah Ahli Parlimen
  • Akulah Ahli Dewan Undangan Negeri
  • Akulah Pesuruhjaya Negeri
  • Akulah Ketua Rusila berjadual padat
  • Akulah Ketua Poligami
  • Nasib baik Pengerusi DAP Karpal, kalau tak aku jugak la
Bila perahu tenggelam, salahkan hantu laut. Ahli PAS angguk, gua sori. Kompom kena rakam punya.

4 comments:

Anonymous said...

lu putar isu same je la aduka..
dah abpe kali lu cakap psl benda nih..
bosan dah gua..
nak kritik/kutuk puna agak2 ah..
ni dah kira mcm character assasination..
kalo niat lu ikhlas nak tegur ulama, wa tak rasa lu perlu ulang2 cara mcm ni..

sabri said...

ko bosan jgn baca la cibai. pi masuk blog lucah la, baru x boring. cibai punye budak.

Anonymous said...

cibai x cibai.sabri,ko ni peminat cibai ke?cuba letak gambar ko kat sini,meh aku tengok muka ko ada macam cibai ke tak.

-jebon

sabri said...

bapak jebon cibai.