Skip to main content

Cabaran debat kepada puak ulama PAS.

Oleh : AdukaTaruna

Gua bukan penyokong TGNA. TGNA takda penyokong tak berakhlak macam gua. Dan gua pernah beberapa kali langgar orang tua tuh. Gua juga bukan balaci Husam atau Mat Sabu. G jahanam sama mamat 2 ekor tuh. Tapi gua adalah penegak idea. Gua bebas dan sendirian.

UG bagus. Tapi sebab dikeluarkan oleh manusia bangang, maka jadilah bangang. UG tanpa homework membuat PAS menjadi sadis dan ngeri seperti ini. Hasil kerja ulama jenis anjing dalam bidang siasah. Satu senario yang mustahil berlaku di zaman Ostad Fadhil.

Kerana UG, TGNA terpaksa control damage bapak besar, dan memilih damage kecil. TGNA terpaksa memilih damage sebilangan dari kelompok 800 000 ahli PAS, berbanding damage 22 juta rakyat Malaysia.

Bila puak ulama pro UG langgar TGNA, gua terpanggil untuk fight. Gua fight sebab mempertahankan idea anti-UG di fasa ini. Gua fight bukan sebab gua penyokong TGNA, tapi sebab sama dengan idea TGNA. Kalau tak, lantak la sama lu orang, apa gua peduli.

Puak ulama UG....

Gua tak kira berapa kitab lu hafal, berapa university lu mengaji, gua akan fight, gua akan jawab satu-persatu. Gua akan tunjukkan level reality lu.

Tak kira apa level hujah yang lu guna, gua berjanji kali ni, gua akan turuti desakan memember gua supaya bersihkan ayat, dan ketepikan ego. Tapi kali itu jer la.

Sebut tarikh dan kaedah dan format, gua akan sahut. Insyaallah. Cuma :
  • Tidak mahu live muka. Gua takan korbankan privasi hidup gua. Gua aman dan selesa hidup jauh dari dikenali. I'm nobody and lonely.
  • Tak boleh berbahasa Inggeris dan Arab. Gua memang terkial2 bahasa nih.
Gua bagi tempoh seminggu. Kalau takda gua tetapkan sendiri tarikh dan petik mana-mana blogger atau forumer yang pro UG. Gua cabar secara rasmi orang itu. Kalau dia ada jantan, sahut. Kalau dia betina macam Hadi, buat tak tau jer.

Sekali lagi, mana-mana individu atau kumpulan, tak kira ulama atau pro atau mana2, berapa kitab lu hafal, berapa tinggi lu study, yang menyokong UG atau Hadi atau Nasha, sila tampil sahut seruan debat ini.

Kalau tak, gua petik nama dan cabar lu.

Comments

  1. KEPALA LANCAU LU.......
    WAKAKAKA

    KENAPA NI ADUKA?KENE RASUK IBLIS KER?

    MAK KO JUMPA KO DALAM SEMAK MANA HAH?MERAPU MERABAN NI

    ReplyDelete
  2. agak2 ar bro...
    gua pn xskong ug gk.tp agak2 ar word lu tu...
    kalo hadi anjing, lu babi...
    sbb lu ikut ska ati lu je sondol..hehe..
    oi babi...
    aduka babiiiii,
    aduka babiiiii,
    aduka babiiiiiiiiiii...
    babi aduka,,
    ababiduka

    ReplyDelete
  3. Salam .. gua sokong lu bro ... xder org yg brani cam lu ... kalau tidak puak nie xsedar diri .. rasa bagus

    ReplyDelete
  4. bagus aduka,aku pun nk tgk gak puak2 ug nie brhujah..

    harap2 ade la yg mnyambut cabaran lu..

    jgn lari ke luar negara mcm hadi sudah la..hehehe

    ReplyDelete
  5. kalau lu orang nak debat biar wa jadi ala² Agus.... amacam ok tak.....

    -abanghensem

    ReplyDelete
  6. Ada sesiapa ada anak dara or adik perempuan utk dijadikan isteri kepada si AT ni? Jiwa dia tgh kacau tu, maklumla dia ckp "I'm nobody & lonely". Pening kepala aku dgr dia melalak...

    ReplyDelete
  7. aku cdg nama jundullah@kpla mrh brjambul.hebat budak tu.blh reka situasi debat,mmg real.mujur aku dpt trace IP mrk sm,kantoi,wakaka.duka oi,debat la dgn budak tu klu kau brani.aku cbr kau,wakaka

    -karem buang-

    ReplyDelete
  8. Aduka, wa tak nak debat ngan lu. Ngan lu ni wa nak sepak terajang jer..

    Tunggu gua balik mesir gua carik lu!! Debat dengan otak kemetot macam lu ni buang masa dohhh..

    Baik gua debik muka lu 70x..

    Tulis dalam diary: IBNU ALI nak debik!

    ReplyDelete

Post a Comment

Komen berbentuk fitnah, ugutan dan ancaman akan dipadam. Segala tulisan komen adalah tanggungjawab pemberi komen. Blog ini tidak bertanggungjawab keatas komen-komen diruangan ini.

Popular posts from this blog

Ulasan gua PRK Kajang

Try ulas buat kali terakhir untuk PRK Kajang. Ini pendapat gua atas premis perbahasan yang boleh ditolak. No prob. Small matter. 1. Gua menolak logik MB, Putrajaya, Mahathir vs Najib, tangisan Rafizi, bla bla sebagai alasan PRK Kajang. Sebenarnya, pendapat gua, kehadiran Anwar secara rasmi dalam DUN Selangor adalah satu mandat tanpa rasmi mengambil Pengerusi PKR negeri Selangor dari Azmin. Di Selangor, wujud ketidak selarasan kuasa. MB vs pengerusi negeri. Seumpama MB Kelantan adalah Nik Amar. Tapi PJ Kelantan adalah Husam. Anwar tak berani mengambil pengerusi negeri dari Azmin secara rasmi. Sebabnya banyak spekulasi. Azmin ada 12 orang yang akan lompat / bebas, Azmin ada video, Azmin ada fail, anak Azmin ada DNA Anwar (hujah seks UMNO) bla bla bla. Sidang media Azmin pun menyaksikan kenyataan berunsur sinis. Seperti Anwar bukan sahaja diperlukan di Kajang, tetapi dunia seperti Timur Tengah (Malaysiakini). Dengan Anwar di dalam DUN Selangor, maka pengimbangan berlaku antar

Betul ke Islam yang kau anut?

Betul ke versi Islam yang kau anut sekarang ni? KALAU KAU NAK VERSI PENUH BERVIDEO, KLIK SINI: https://youtu.be/KmJOEreKp6o Sekarang abam nak bagi anti thesis kepada thesis yang dah establish sekarang ini. Bila ada yang kemukakan hujah balas, akan ada spark ilmu yang dapat dikutip dan dinilai. Islam sekarang ni banyak versi. Nak2 pula versi politik parti. Kecilkan lagi skop, Dulu UMNO kafir, kekalkan perlembagaan kafir adalah kafir, tak boleh bayar zakat pada ulul amri yang tak laksanakan hudud. Macam2. Naratif dan kebentukan agama itu bergerak ikut survival parti politik. Kita ambil skop besar. Begitu juga kumpulan Islam selepas Muawiyah-Aishah memerangi ulul amri Ali as. Kumpulan2 berkembang dan terus berperang merebut kaabah. Dapat kaabah, dapatlah pengaruh agama. Dalam proses peperangan, pergaduhan merebut pengaruh itu, kau bayangkan berapa banyak hadis, naratif, kata2 mutiara, kitab2, fatwa2, pandangan2 telah dicipta. Untuk dapatkan pengaruh. Sama macam abam cakap dalam skop n

E wallet rupanya voucher potongan harga.

Abam setuju imbuhan wang bagi galakkan rakyat buat sesuatu. Macam download app untuk mudahkan kerajaan. Untuk kesejahteraan rakyat sendiri. Ianya sama macam paksa bayar wang (saman) bagi galakkan rakyat JANGAN buat sesuatu. Tapi pundek apakah imbuhan dalam bentuk potongan harga ini?   Ada si bangang kata e wallet PH dulu bangang sebab ada tarikh luput. Tarikh luput la sebab nak galakkan download dan guna e wallet. Pengguna dan peniaga. Bukan suh simpan RM30 tu dalam almari macam Armada. Tapi, ini lebih bangang. Imbuhan dalam bentuk potongan harga. Bagi jer la terus. Dia beli barang apa pun bernilai RM50.