Sahabat

Iklan




Tabung Guaman





3. Maybank 155014038030 (Khairul Nizam Bin Abd Ghani)

May 18, 2009

Ulama terer takda masalah.

Oleh : AdukaTaruna

Dulu Ostad Fadhil, ulama gak. Gua lagi muda dari yang ni. Lagi berhati panas dari yang ni beb. Lagi kurang ajar berbanding yang ini. Tak pulak gua protes kepimpinan ulama. Demo kat lebuhraya Kersas tu, jalan Kebun ke apa namanya ntah, Ostad Fadhil turun beb. Aktivis. Hadi, sampai kena maki, kena sindir, baru nak aktif turun.

Dulu, apa juga isu semasa mesti ada kenyataan guide line Ostad Fadhil. Pagi ni jadi isu, paling lewat esok mesti ada kenyataan guide line Ostad. Kalau kes Al-Maunah, apa dia. Kalau isu yang tu pulak, ahli perlu buat apa. Malah ada yang cakap2 dia hari ni, terjadi minggu depan. Kemain selesa kepala otak gua. Sampai skang wa percaya kemenangan PAS adalah dari gerakan dan kelicikan ostad memanfaatkan situasi dan peluang.

Haron Din, ulama gak. Sepanjang dia masuk PAS ni, gua ingat dia la yang paling kurang buat masalah. Suruh bertanding tak nak. Kenyataan hati2. Kalau timbalan mursyidul buat cara timbalan mursyidul. Kalau ahli Majlis Syura buat cara ahli majlis syura. Bukanlah maksum. Tp kurang masalah lah.

Ini yang dakwa diri ulama, pewaris nabi, PAS boleh sesat kalau 2 kerusi tu bukan ulama, bla bla bla, sendiri yang buat bangsat. Tak ke sohai mananya tu. Memang kena maki dalam tajuk la. Takan gua nak maki hal taqwa, ibadah, amal dia plak.

Mana integrity lu buat kenyataan depan public, depan media tentang benda kabur. Atas basic cakap member. Kepala lutut lu. Cakap hadis berapi2. Kalau nak cakap pun, bagila perawi dia. Contoh :

"Ini khabar yang tidak tahu sahih atau tidak lah. Di sampaikan kepada saya. Sekiranya benar berlaku rasuah pemilihan, sila hentikan. Bla bla bla."

Ada perawi dari mana datangnya maklumat tu. So, awal2 lagi dah boleh nilai. Ini tak. Cakap ala2 kompiden ada. Dimanipulasi akhbar 60% Melayu. Lepas tu baru nak cakap, siapa makan cili? Atau akau ada adala.

Ni yang 60% Melayu tersilap persepsi ni siapa nak bersihkan? Presiden lembab lu orang? Atau blogger atau ahli kuli bawahan lu orang atau sukarelawan budak u?

Bangsat punya ulama.

12 comments:

mat said...

wa caya sama lu bro....ulamak jenis gini patut nyah dari Pas...melambatkan tempo je..dah la jarang bleh amik manfaat dari dia,,siap buat taik lagi tu...tu la kawe brbulu sgt dgn segologan kecik geng2 ulamak ni...jumud..beku..

aiiyaa said...

inilah masalahnya bila sentiasa merasa diri itu more islamic than thou... aku ngaji jurusan Islamic tapi mu bljar jurusan dunia....

Anonymous said...

tengok budi bahasa lu,gua tak lalu nak hadap lu lama2..uwekkkkkkk....anak sapa la ni...

Anonymous said...

budak ni perasan pandai je, rupanya penipu

https://www.blogger.com/comment.g?blogID=5619223637433865169&postID=2549908155504390133&isPopup=true

tgk situ...

mari baca surat terbuka AT kepada MAZA

"Dan perkara yang kurang enak itu ialah, hamba dianugerahkan ALLAH nilai IQ yang tinggi sehingga 3 kali ganda syarat menjadi agen CIA."
http://www.tranungkite.net/v7/modules.php?name=News&file=article&sid=164

wah! AT kata dia ada IQ 3 kali ganda dari syarat utk jadi agen CIA!

aku tak tau berapa syarat IQ utk jadi CIA, tapi IQ purata orang biasa ialah 85 hingga 114
http://en.wikipedia.org/wiki/IQ_reference_chart

IQ tertinggi pernah dicatatkan oleh Guinness Book of World Records ialah 228
http://en.wikipedia.org/wiki/Intelligence_quotient

katakanlah syarat utk jadi agen CIA ialah 115 (tinggi sket dari orang biasa)...
maknanya, IQ bdk AT ni ialah 3x115=345! wah rekod baru dunia tu... tahniah AT!

dia buat IQ test utk budak tadika kot...

kita tunggu ape AT nak pusing lepas ni...

Kah Kah Kah

Anonymous said...

ni lah akibatnya asyik kutuk ulama, tengok aib lu menipu dibuka kat sini

Anonymous said...

wakakaka AT nak menipu tak beragak

buat malu dgn MAZA je weh

syabas anon@7:56!!

Anonymous said...

aku setuju ustaz fadhil mmg seorang strategis yg hebat. tapi tak bermakna ko berhak kutuk penggantinya yg nampak macam kurang hebat. kita tak tahu apa sebenarnya yg belaku belakang tabir.

ko menipu pasal IQ score ko kat TKO lagi lah teruk. sudahlah menipu, kutuk ulama plak tu!

aku tak berapa gemar sgt MAZA. tapi serius surat ko tulis tu macam budak2. aku rasa MAZA gelak je budak umur 25 tahun guna hujah pasal kisah jadi gengster kampung dusun kat asrama teknik untuk dulu2. aku pun gelak haha

aku tau ape AT nak cakap pasni.

"jap aku turun level jap explain kat korang sume pasal IQ ni. Otak saiz kecil bangsa melayu ni mmg susah nak paham"

layan aje lah labu.

Anonymous said...

korang ni tak baik kutuk dia. kita patut bangga orang melayu bernama AT ni memiliki IQ tertinggi di dunia wakakaka

agaknya, menjadi gengster kampung dusun kat skolah teknik dulu adalah pencapaian terbesar dlm hidupnya.....

mat said...

hahaha. semua anon kat atas ni org sama je. lu ingat dak duka ni nak tunduk ke?

Anonymous said...

mat ni aduka kot. sendiri tulis, sendiri komen kah kah kah

kinki said...

haha AT ni nak tipu orang kampung bole la

Anonymous said...

AT kata dia ada IQ 3 kali ganda dari syarat utk jadi agen CIA

Lancau lu!!!


GW.Bush