Skip to main content

Keputusan Mahkamah Rayuan tepat : UMNO & British.

KUALA LUMPUR 24 Mei - Datuk Seri Najib Tun Razak berkata, keputusan Mahkamah Rayuan yang menetapkan Datuk Dr. Zamry Abdul Kadir sebagai Menteri Besar Perak diterima sebagai berada di landasan yang betul oleh pihak Queen's Counsel dari United Kingdom.

Kata Perdana Menteri, salah seorang ahli Queen's Counsel, Lord Lester yang diminta pandangan perundangan berhubung krisis di negeri itu berpendapat bahawa sistem kehakiman Malaysia berada di landasan yang betul.

"Pendapat oleh Mahkamah Rayuan itu dikongsi oleh pakar undang-undang peringkat antarabangsa seperti seorang Queen's Counsel bernama Lord Lester yang kita telah terima pendapat perundangannya.

"Kalau Queen's Counsel seperti Lord Lester boleh keluarkan pendapat kita berada di atas landasan yang betul seperti mana keputusan Mahkamah Rayuan, janganlah disalah-ertikan atau diberi pandangan negatif terhadap badan kehakiman negara," katanya.

Berita ni gua pasti membuatkan Hasbullapit panas. Malaysia tak merdeka lagi dari British rupanya. Hahaha.

Kepada geng UMNO gua, gentle wa story kat lu ni, betapa bodohnya lu dan mak ayah lu selama ni kena kencing dengan penjajah.

UMNO merdeka melalui pelan British. UMNO adalah boneka British. Merdeka melalui cara British. Iktiraf pekerja asing ketika itu menjadi warganegara. Moyang2 lu adlah genetik bangsat dan harus dikencing kuburnya.

Malayan Union adalah sandiwara bagi menyebabkan genetik tolol ini memeluk UMNO. Parti Islam lain diharamkan. Tiada seekor pun pemimpin UMNO ditangkap memperjuangkan kemerdekaan. Betapa tololnya IQ lu orang sehingga hari ini.

Siyes gua cakap. Walau jodoh itu di tangan Allah, gua akan usaha untuk tidak berkahwin dengan genetik penyokong UMNO. Kerana faham dan sokongnya mereka terhadap UMNO membuktikan level genetik yang akan diwarisi keturunan gua sendiri. Terlalu bodoh untuk ditipu dari lahir hingga ke liang lahat.

Gua nak ubah gen gua sedaya upaya, walau kuasa penentu itu ada pada Allah.


Comments

  1. Cuba lu selidik susur galur family lu..kalau yang mana dah jadi arwah, dan mati masih dalam umno, elok lu kencingkan kubur depa dulu sambil disaksikan mak bapak lu..

    lu cuba dulu..

    ReplyDelete
  2. Ada byk. Tp belum kencing lagi. GUa baru maki jer. Nanti kalau ada masa, gua kencing la.

    ReplyDelete
  3. AT:

    eh, kau dah tak beriman dengan konsep "undi pengundi cina adalah penentu"?

    ReplyDelete
  4. pergh,

    meriah nampak "bakar jambatan".wahah.Jgn "bakar jambatan" over sgt bro..kang jd cam ostad nakhie ngn rais yatim.

    Tetambah bab kawen tuh bro.hehehe

    ReplyDelete
  5. xenan, bab kawen tu yg wa tunggu2 tu... hehe jgn bro urusan jodoh tu di tangan Tuhan, tak pasal2 lu kawen ketua puteri cawangan nanti...

    ReplyDelete
  6. Kita tgk jodoh AT dgn sapa...hahaha.. Yg kening bercukur ke, yg rambut karat je, yg tempek foundation 2inchi ke.. Xpun yg kdg2 pakai tdg, kdg2 xpakai tdg..

    -org kecil

    ReplyDelete
  7. perangai cam iblis.. g la kencing n berak atas mayat mak bapak ko.. cakap mcm org xde iman.. kencing merata2 tul... =))

    ReplyDelete

Post a Comment

Komen berbentuk fitnah, ugutan dan ancaman akan dipadam. Segala tulisan komen adalah tanggungjawab pemberi komen. Blog ini tidak bertanggungjawab keatas komen-komen diruangan ini.

Popular posts from this blog

Ulasan gua PRK Kajang

Try ulas buat kali terakhir untuk PRK Kajang. Ini pendapat gua atas premis perbahasan yang boleh ditolak. No prob. Small matter. 1. Gua menolak logik MB, Putrajaya, Mahathir vs Najib, tangisan Rafizi, bla bla sebagai alasan PRK Kajang. Sebenarnya, pendapat gua, kehadiran Anwar secara rasmi dalam DUN Selangor adalah satu mandat tanpa rasmi mengambil Pengerusi PKR negeri Selangor dari Azmin. Di Selangor, wujud ketidak selarasan kuasa. MB vs pengerusi negeri. Seumpama MB Kelantan adalah Nik Amar. Tapi PJ Kelantan adalah Husam. Anwar tak berani mengambil pengerusi negeri dari Azmin secara rasmi. Sebabnya banyak spekulasi. Azmin ada 12 orang yang akan lompat / bebas, Azmin ada video, Azmin ada fail, anak Azmin ada DNA Anwar (hujah seks UMNO) bla bla bla. Sidang media Azmin pun menyaksikan kenyataan berunsur sinis. Seperti Anwar bukan sahaja diperlukan di Kajang, tetapi dunia seperti Timur Tengah (Malaysiakini). Dengan Anwar di dalam DUN Selangor, maka pengimbangan berlaku antar

Betul ke Islam yang kau anut?

Betul ke versi Islam yang kau anut sekarang ni? KALAU KAU NAK VERSI PENUH BERVIDEO, KLIK SINI: https://youtu.be/KmJOEreKp6o Sekarang abam nak bagi anti thesis kepada thesis yang dah establish sekarang ini. Bila ada yang kemukakan hujah balas, akan ada spark ilmu yang dapat dikutip dan dinilai. Islam sekarang ni banyak versi. Nak2 pula versi politik parti. Kecilkan lagi skop, Dulu UMNO kafir, kekalkan perlembagaan kafir adalah kafir, tak boleh bayar zakat pada ulul amri yang tak laksanakan hudud. Macam2. Naratif dan kebentukan agama itu bergerak ikut survival parti politik. Kita ambil skop besar. Begitu juga kumpulan Islam selepas Muawiyah-Aishah memerangi ulul amri Ali as. Kumpulan2 berkembang dan terus berperang merebut kaabah. Dapat kaabah, dapatlah pengaruh agama. Dalam proses peperangan, pergaduhan merebut pengaruh itu, kau bayangkan berapa banyak hadis, naratif, kata2 mutiara, kitab2, fatwa2, pandangan2 telah dicipta. Untuk dapatkan pengaruh. Sama macam abam cakap dalam skop n

E wallet rupanya voucher potongan harga.

Abam setuju imbuhan wang bagi galakkan rakyat buat sesuatu. Macam download app untuk mudahkan kerajaan. Untuk kesejahteraan rakyat sendiri. Ianya sama macam paksa bayar wang (saman) bagi galakkan rakyat JANGAN buat sesuatu. Tapi pundek apakah imbuhan dalam bentuk potongan harga ini?   Ada si bangang kata e wallet PH dulu bangang sebab ada tarikh luput. Tarikh luput la sebab nak galakkan download dan guna e wallet. Pengguna dan peniaga. Bukan suh simpan RM30 tu dalam almari macam Armada. Tapi, ini lebih bangang. Imbuhan dalam bentuk potongan harga. Bagi jer la terus. Dia beli barang apa pun bernilai RM50.