Skip to main content

Kempen 1 kerusi untuk 1 tahanan @ 1 kerusi untuk 2 tahanan.

1. PRK b'laku.

Dgn segala kekuatan & penyelewengan yg ada, BN b'jaya kalahkan PR dlm kedua2 PRK. Andai b'laku, apa tindakan PR seterusnya? Ugut dgn PRK lg ke? Smpi bila?

Oleh : AdukaTaruna

Berdasarkan reality, memang wujud penyelewengan. Dan berdasarkan reality juga, penyelewengan maksima yang mampu dilakukan BN sudah tahap tepu.

Yakni, tidak berdaya lagi mengimbangi kemaraan rakyat. Buktinya :

1. Bukit Gantang. Bukit Gantang adalah kritikal situasi buat BN dan buat Najib. Secara logiknya, sudah pasti penyelewengan berlaku tahap tinggi. Tetapi, dengan izin Allah, kita menang juga.

2. Begitu juga seandainya BN mampu atau mempunyai satu penipuan yang boleh menang dalam isu DAP ugut adakan PRK. Mustahil Hishamuddin mahu telan ludah sendiri, dan mustahil Najib mahu dilabel bacul.

Seandainya tewas juga.

1. Imej dan pengorbanan BR tidak akan sia-sia di mata rakyat. Caranya akan diterangkan di bawah.

2. Selain kawasan itu harus kawasan bandar, pastikan kerusi parlimen (bukan DUN) dipertaruhkan untuk mengelakkan negeri terjejas. Jika mahu DUN, mungkin boleh di negeri bukan BR.

Step mengugut.

1. Bincang hasrat dengan parti komponen BR.

2. Isytihar untuk kaji mengadakan satu PRK untuk kebebasan 2 tahanan ISA. Jelaskan tahanan 6 tahun tanpa bicara itu sudah tidak tertahan. Kita tidak tahan, dia dan keluarga tidak tahan. Jelaskan ini sahaja peluang yang wujud.

3. Lakukan pungutan suara tentang hasrat itu di tempat yang dimaksudkan. Open jika ada bantahan di pusat wakil rakyat kawasan tersebut. Dan lihat apa hujah bantahan.

4. Upah agensi survey bebas buat tinjauan.

Semua ini, terutamanya apabila dilakukan tinjauan pendapat dan open bantahan, ianya akan mencetuskan kefahaman dan kehendak penduduk setempat. Selain Permatang Pauh, Kuala Terengganu, Bukit Selambau, Bukit Gantang dan Batang Ai, wa percaya majority mahukan PRK.

Dengan projek kecilnya, dengan jalan barunya, dengan pelancong politiknya, dengan kemeriahannya, dengan ekonominya. Masyarakat mana yang tidak suka rahmat dan perhatian dunia datang mencurah2?

a. Kawasan harus kawasan bandar. Media konvensional tidak laku di kawasan bandar.
b. Kerusi parlimen di negeri BR atau kerusi DUN di negeri BN.


2. Kuasa SPR.

Wa bkn background undang2, so nak tnya, ada x dlm bidang kuasa SPR utk m'isytiharkan p'letakan jawatan seseorg ADUN/MP sbgi x sah? Kuasa p'batalan p'letakan jawatan.

Kalo ada, tu bole jd senjata bg BN. Selagi x mati, jgn harap la kerusi tu SPR isytihar kosong.
Bila batang diri ADUN atau AP mengaku letak jawatan, maka SPR perlu umumkan kekosongan. Kerana itu sekarang ni BN sibuk dengan idea halang ADUN atau AP letak jawatan suka-suka.

BN tidak boleh halang sesiapa ADUN atau MP yang mahu letak jawatan. Rujuk kes Penanti. Manakala kes 2 bangsat PKR Perak adalah berbeza.


Bagaimana pula kalau tiada pertandingan bagi PRK? Tiada siapa yang mahu bertanding?
Ini cara paling minima damagenya BN.

1. Walau ISA tetap ada, dan tahanan 6 tahun masih ditahan, BR terbukti melepasi kepentingan rakyat daripada kepentingan parti / individu.

2. BN akan dikecam penakut. BN akan berbalah sesama sendiri. UMNO setempat pasti mahu PRK, UMNO pusat takut, TDM kritik. UMNO / BN tetap kalah dalam ugutan ini.


Contoh plan pelbagai mata.

1.

Yang itu zahir dan mudah. Skang wa nak bagi contoh plan rumit dan pelbagai cabang mata.

Undi untuk Timbalan Presiden PAS terpecah 2. Katakan 50% pro konservatif, 50% pro pembaharuan.

Kalau hanya Nasha sahaja yang bertanding, pro konservatif mendapat undi solid. Tidak pecah. Kalau Hassan Ali dan Ostad Azizan bertanding, maka 50% pecah 3. Kira sorang 17%.

Kalau Mat Sabu sahaja bertanding, tak payah kira apa, macam gua ramal bola jer, kompom Mat Sabu menang. Tapi kalau Husam ada, kena kira sikit kat pengundi pro konservatif. Kalau Nasha sahaja, kompom Nasha menang. Kalau semua bertanding, semua ada peluang.

2.

Momentum Mat Sabu skang memang tengah tinggi. Dia berjaya letakkan dirinya di arus isu semasa terbaru. Jadi, kalau Husam nak fight momentum Mat Sabu, dia perlu gerakkan idea ini. Cari satu kawasan sesuai untuk pelan ugutan, dan kemudiannya tawarkan kerusi yang Husam tandingi PRU13 akan dikosongkan kepada penjihad tadi.

Katakan Shah Alam. Khalid Samad ugut letak jawatan. Kalau BN bebaskan ISA, semua selamat dan menang besar. Kalau BN bertanding, semua menang juga 'kecuali' Khalid. Kalau BN tidak mahu bertanding, semua menang juga 'kecuali' tahanan ISA dan Khalid.

Khalid tidak boleh bertanding RU13 kerana had 5 tahun. Lepas PRU13, macam Wan Azizah kepada Anwar, Husam letak jawatan untuk Khalid bertanding. Tapi kena terangkan awal2 lah. Masa pungutan suara tu.

So, macam gua ramal Barca final dengan Man U, komfirm ahli PAS letak Husam Timbalan Presiden PAS manakala rakyat kompius antara Nizar / Husam dan Anwar, yang mana lebih kurang mudaratnya sebagai PM. Insy.

Comments

  1. saudara, selain ikut sentimen kelompok tertentu kita juga perlu ikut aliran massa. mungkin pendapat saudara terlalu ke hadapan pada waktu ini. mungkin pada masa akan datang ia relevan. mungkin bulan jun nanti ke. bersabar. ingat pada yg maha merancang.

    ReplyDelete
  2. memang plan ini akan berjalan hingga bulan jun ini nanti. fasa sekarang hingga bulan jun adalah fasa memberi kefahaman dan mengutip sokongan seberapa banyak.. selepas jun, akan diserahkan kepada pimpinan PR untuk tindakan selanjtnya....

    ReplyDelete

Post a Comment

Komen berbentuk fitnah, ugutan dan ancaman akan dipadam. Segala tulisan komen adalah tanggungjawab pemberi komen. Blog ini tidak bertanggungjawab keatas komen-komen diruangan ini.

Popular posts from this blog

Ulasan gua PRK Kajang

Try ulas buat kali terakhir untuk PRK Kajang. Ini pendapat gua atas premis perbahasan yang boleh ditolak. No prob. Small matter. 1. Gua menolak logik MB, Putrajaya, Mahathir vs Najib, tangisan Rafizi, bla bla sebagai alasan PRK Kajang. Sebenarnya, pendapat gua, kehadiran Anwar secara rasmi dalam DUN Selangor adalah satu mandat tanpa rasmi mengambil Pengerusi PKR negeri Selangor dari Azmin. Di Selangor, wujud ketidak selarasan kuasa. MB vs pengerusi negeri. Seumpama MB Kelantan adalah Nik Amar. Tapi PJ Kelantan adalah Husam. Anwar tak berani mengambil pengerusi negeri dari Azmin secara rasmi. Sebabnya banyak spekulasi. Azmin ada 12 orang yang akan lompat / bebas, Azmin ada video, Azmin ada fail, anak Azmin ada DNA Anwar (hujah seks UMNO) bla bla bla. Sidang media Azmin pun menyaksikan kenyataan berunsur sinis. Seperti Anwar bukan sahaja diperlukan di Kajang, tetapi dunia seperti Timur Tengah (Malaysiakini). Dengan Anwar di dalam DUN Selangor, maka pengimbangan berlaku antar

Betul ke Islam yang kau anut?

Betul ke versi Islam yang kau anut sekarang ni? KALAU KAU NAK VERSI PENUH BERVIDEO, KLIK SINI: https://youtu.be/KmJOEreKp6o Sekarang abam nak bagi anti thesis kepada thesis yang dah establish sekarang ini. Bila ada yang kemukakan hujah balas, akan ada spark ilmu yang dapat dikutip dan dinilai. Islam sekarang ni banyak versi. Nak2 pula versi politik parti. Kecilkan lagi skop, Dulu UMNO kafir, kekalkan perlembagaan kafir adalah kafir, tak boleh bayar zakat pada ulul amri yang tak laksanakan hudud. Macam2. Naratif dan kebentukan agama itu bergerak ikut survival parti politik. Kita ambil skop besar. Begitu juga kumpulan Islam selepas Muawiyah-Aishah memerangi ulul amri Ali as. Kumpulan2 berkembang dan terus berperang merebut kaabah. Dapat kaabah, dapatlah pengaruh agama. Dalam proses peperangan, pergaduhan merebut pengaruh itu, kau bayangkan berapa banyak hadis, naratif, kata2 mutiara, kitab2, fatwa2, pandangan2 telah dicipta. Untuk dapatkan pengaruh. Sama macam abam cakap dalam skop n

E wallet rupanya voucher potongan harga.

Abam setuju imbuhan wang bagi galakkan rakyat buat sesuatu. Macam download app untuk mudahkan kerajaan. Untuk kesejahteraan rakyat sendiri. Ianya sama macam paksa bayar wang (saman) bagi galakkan rakyat JANGAN buat sesuatu. Tapi pundek apakah imbuhan dalam bentuk potongan harga ini?   Ada si bangang kata e wallet PH dulu bangang sebab ada tarikh luput. Tarikh luput la sebab nak galakkan download dan guna e wallet. Pengguna dan peniaga. Bukan suh simpan RM30 tu dalam almari macam Armada. Tapi, ini lebih bangang. Imbuhan dalam bentuk potongan harga. Bagi jer la terus. Dia beli barang apa pun bernilai RM50.