Skip to main content

Bodoh punya ulama.

Gerak: Ambil berat teguran ulama PAS

Jimadie Shah Othman & Abdul Rahim Sabri | May 15, 09 3:29pm
kemaskini 4.52pm Gerakan Rakyat Integriti dan Anti Rasuah (Gerak Malaysia) menggesa pemimpin PAS memandang berat teguran ketua Dewan Ulama terhadap amalan politik wang pada musim pemilihan tahun ini.
Masalah yang didakwa tak selesai, tapi muncul masalah lain. Tu pasal gua cakap. Ulama Melayu ni hanya penghafal yang jujur dan lurus. Tapi sangat bodoh dalam dunia reality. Macam tikus baiki labu dah gua tengok.

Tambahnya, tawaran Gerak kepada PAS untuk memantau amalan politik wang sempena muktamar parti itu, awal bulan depan, "masih terbuka".
Dah alang2 damage ni, PAS pelawa jer la SPRM dan Gerak ni pantau pemilihan. Macam TGNA alu2kan BPR siasat Kelantan 25 jam sehari. Ni jer damage control yang ada.

Tapi macam biasa. Tipikal IQ penyokong PAS.
  • Itu hanya akhbar musuh.
  • Jangan percaya akhbar musuh.
  • Yang ko pergi petik sumber musuh tu buat apa?
Wa jijik sket nak ulas IQ jenis ni. Jenis sama dengan ulama mereka. Akhbar musuh tu la yang mempengaruhi 60% muslim. Nak harapkan Harakah?

Comments

  1. formulanya ada pada pemahaman gua. Tapi susah la.

    formulanya ialah, menghapuskan budaya taksub Melayu kepada gelaran.

    Gantikan dengan taksub pada tajuk. Kalau gelaran ulama ke, dato ke, tan sri ke, silap jer, seluruh Melayu akan belasah. Ikut tajuk lah.

    Kalau ulama /tan sri A intelek bagus, tapi akhlak aout, maka intelek kita puji, akhlak kita belasah.

    kalau ualam / tan sri akhlak bagus, tapi intelek macam lembu, mengunyah 24 jam, maka, puji akhlak, belasah intelek.

    Taksub2 pada gelaran ni hanya manusia spesis bangang jer beb.

    Pewaris nabi la, ulama la, tan sri la, jaksa pendamai la.

    Taksub ikut tajuk ma. kalau ulama jenis bangang intelek, takan lu tak berkata benar kot?

    ReplyDelete
  2. Sokongan padu wa kasi kat lu At,

    Tapi jgn la belasah bahasa cam lu..hahaha.

    Naya budak kecik baca.Ingat tadak ke budak kecik baca blog politik.kacau kalau diorg balik umah bercerita ngan bapak die "Ulamak bodoh".

    hehe

    ReplyDelete
  3. hang kalau nak kutuk pada tajuk je , jangan sebut macam kata xenan tu.. " ulamak bodoh .. bla..bla.."

    Kata je la si pulan otak lemau..habis bateri.. bla.. bla..

    Fokus pada isu beb..

    Apa pun aku memang suka orang muda yang kritis dalam berfikir..

    ReplyDelete
  4. Baguslah kalau Gerak atau SPRM datang.boleh pantau kemungkinan berlaku rasuah.sekarang ni,kita bercakap JIKA ADA rasuah.SPRM boleh buat pendakwaanlah.jika x ada,x adalah.buat apa nak takut.kitakan parti islam.mustahil parti yang dianggotai manusia boleh disisihkan daripada berlakunya rasuah. Bagi saya,ketua dewan ulama bagi statement tu kira oklah.dia ketua ulama,dia ada rasa responsibility untuk tidak mau partinya mengamalkan lobi melobi dengan unsur rasuah.apa nak ditakutkan jika kita xamalkan rasuah.parti kita bukan datang dari langit.ditakuti,ada segelintir pimpinan yang nakkan kedudukan dan mencari kebendaan dalam pas boleh amik peluang ni agar dapat mnjayakan misi masing2.jadi statement yang dibuat adalah usaha untuk jaga parti dan bukannya jaga individu.

    Bagus ketua dewan ulama..mudah2han usaha kamu diredhai ALLAH taala.

    -yamin

    ReplyDelete

Post a Comment

Komen berbentuk fitnah, ugutan dan ancaman akan dipadam. Segala tulisan komen adalah tanggungjawab pemberi komen. Blog ini tidak bertanggungjawab keatas komen-komen diruangan ini.

Popular posts from this blog

Ulasan gua PRK Kajang

Try ulas buat kali terakhir untuk PRK Kajang. Ini pendapat gua atas premis perbahasan yang boleh ditolak. No prob. Small matter. 1. Gua menolak logik MB, Putrajaya, Mahathir vs Najib, tangisan Rafizi, bla bla sebagai alasan PRK Kajang. Sebenarnya, pendapat gua, kehadiran Anwar secara rasmi dalam DUN Selangor adalah satu mandat tanpa rasmi mengambil Pengerusi PKR negeri Selangor dari Azmin. Di Selangor, wujud ketidak selarasan kuasa. MB vs pengerusi negeri. Seumpama MB Kelantan adalah Nik Amar. Tapi PJ Kelantan adalah Husam. Anwar tak berani mengambil pengerusi negeri dari Azmin secara rasmi. Sebabnya banyak spekulasi. Azmin ada 12 orang yang akan lompat / bebas, Azmin ada video, Azmin ada fail, anak Azmin ada DNA Anwar (hujah seks UMNO) bla bla bla. Sidang media Azmin pun menyaksikan kenyataan berunsur sinis. Seperti Anwar bukan sahaja diperlukan di Kajang, tetapi dunia seperti Timur Tengah (Malaysiakini). Dengan Anwar di dalam DUN Selangor, maka pengimbangan berlaku antar

Betul ke Islam yang kau anut?

Betul ke versi Islam yang kau anut sekarang ni? KALAU KAU NAK VERSI PENUH BERVIDEO, KLIK SINI: https://youtu.be/KmJOEreKp6o Sekarang abam nak bagi anti thesis kepada thesis yang dah establish sekarang ini. Bila ada yang kemukakan hujah balas, akan ada spark ilmu yang dapat dikutip dan dinilai. Islam sekarang ni banyak versi. Nak2 pula versi politik parti. Kecilkan lagi skop, Dulu UMNO kafir, kekalkan perlembagaan kafir adalah kafir, tak boleh bayar zakat pada ulul amri yang tak laksanakan hudud. Macam2. Naratif dan kebentukan agama itu bergerak ikut survival parti politik. Kita ambil skop besar. Begitu juga kumpulan Islam selepas Muawiyah-Aishah memerangi ulul amri Ali as. Kumpulan2 berkembang dan terus berperang merebut kaabah. Dapat kaabah, dapatlah pengaruh agama. Dalam proses peperangan, pergaduhan merebut pengaruh itu, kau bayangkan berapa banyak hadis, naratif, kata2 mutiara, kitab2, fatwa2, pandangan2 telah dicipta. Untuk dapatkan pengaruh. Sama macam abam cakap dalam skop n

E wallet rupanya voucher potongan harga.

Abam setuju imbuhan wang bagi galakkan rakyat buat sesuatu. Macam download app untuk mudahkan kerajaan. Untuk kesejahteraan rakyat sendiri. Ianya sama macam paksa bayar wang (saman) bagi galakkan rakyat JANGAN buat sesuatu. Tapi pundek apakah imbuhan dalam bentuk potongan harga ini?   Ada si bangang kata e wallet PH dulu bangang sebab ada tarikh luput. Tarikh luput la sebab nak galakkan download dan guna e wallet. Pengguna dan peniaga. Bukan suh simpan RM30 tu dalam almari macam Armada. Tapi, ini lebih bangang. Imbuhan dalam bentuk potongan harga. Bagi jer la terus. Dia beli barang apa pun bernilai RM50.