Skip to main content

Barua punya ulama.


PERSEMBAHAN daripada akhil dan Waheeda pada sambutan Maulidur rasul peringkat Kebangsaan 1430H/2009M di Dataran Merdeka.

Masa miskin jual ayat Al-Quran kat pentas PAS. Isteri lu la yang banyak kasi support. Moral, tenaga, motivasi, etc. Anak bini lu la yang susah senang sama dengan lu.

"Kat belakang sana, ada ana punya kaset la. Harap ibu kakak boleh singgah2 sama ana punya gerai la."

Lebih kurang camtu la setiap kali dia ceramah kat pentas PAS. Barua punya ulama. Bila senang, dah dapat bergandingan dengan betina Waheeda, eh... terus lupa anak bini. Jubah la, unta la, sunnah la. Hadis la.

Kalau kesenangan lu semata2 nak siksa isteri dan anak2, lebih baik lu susah la bangsat. At least anak2 lu tak terhina macam ni.

Comments

  1. BARUA PUNYA ADUKA!!!!

    LU LAGI BANGSAT ADUKA!

    **%^$#@*&^%!@@%*pppttuuuiiitttt!!!!

    ReplyDelete
  2. yang lu ikut sangat perkembangan akil hai tu apa kejadahnya aduka?ko nak samakan akil hai dengan TG haji hadi ker?kahahakahhakah.
    konon2nya seme ulama xleh percaya.jauh langit dari bumi.

    blah lah weiii..

    ReplyDelete
  3. bangsat AT, akil hayy ni pun kau gelar ulamak? pastu kau bangsatkan 'ulamak'..aku tau motif kau sebenarnya nk bangsatkan ulamak..
    bangsat AT

    ReplyDelete
  4. pukimak lu lahanat anjing...
    lu kalo nak bantai akil hay jgn main nama ulamak. menatang tu bkn ulamak...

    ReplyDelete
  5. AT oii, akil ni le mee celup yang nik abduh duk kata tu, yang lu nak kaitan dengan ulama pesal? ko tengok bacground akhil nie memag sah mee celup...

    ReplyDelete
  6. tu lah sbbnya reason AT kenapa dia tak setuju kepimpimpian Ulamak di angkat ke mertabat semua yang di buat ulamak mesti di walak...

    ReplyDelete
  7. Akil hayy tu ulamak ke? Kah! Kah! Kah! Jauh panggang dr api... Mentang2 la dia pakai jubah, pakai serban, berjanggut, boleh ckp arab sikit2... Senang2 ko dah kira dia sama cam ulamak! Kah! Kah! Kah!..

    -org kecil

    ReplyDelete
  8. pukul rata nampak..
    hehehe..

    Ulama UMNo tu nak panggil ulama ke?

    ReplyDelete
  9. padan muka lu kena kutuk! sedap sgt kutuk ulama'. lu igt lu bagus sgt ke? blah r!!!

    ReplyDelete
  10. masa kau susah dulu kau bangsat gak...

    ReplyDelete

Post a Comment

Komen berbentuk fitnah, ugutan dan ancaman akan dipadam. Segala tulisan komen adalah tanggungjawab pemberi komen. Blog ini tidak bertanggungjawab keatas komen-komen diruangan ini.

Popular posts from this blog

Ulasan gua PRK Kajang

Try ulas buat kali terakhir untuk PRK Kajang. Ini pendapat gua atas premis perbahasan yang boleh ditolak. No prob. Small matter. 1. Gua menolak logik MB, Putrajaya, Mahathir vs Najib, tangisan Rafizi, bla bla sebagai alasan PRK Kajang. Sebenarnya, pendapat gua, kehadiran Anwar secara rasmi dalam DUN Selangor adalah satu mandat tanpa rasmi mengambil Pengerusi PKR negeri Selangor dari Azmin. Di Selangor, wujud ketidak selarasan kuasa. MB vs pengerusi negeri. Seumpama MB Kelantan adalah Nik Amar. Tapi PJ Kelantan adalah Husam. Anwar tak berani mengambil pengerusi negeri dari Azmin secara rasmi. Sebabnya banyak spekulasi. Azmin ada 12 orang yang akan lompat / bebas, Azmin ada video, Azmin ada fail, anak Azmin ada DNA Anwar (hujah seks UMNO) bla bla bla. Sidang media Azmin pun menyaksikan kenyataan berunsur sinis. Seperti Anwar bukan sahaja diperlukan di Kajang, tetapi dunia seperti Timur Tengah (Malaysiakini). Dengan Anwar di dalam DUN Selangor, maka pengimbangan berlaku antar

Betul ke Islam yang kau anut?

Betul ke versi Islam yang kau anut sekarang ni? KALAU KAU NAK VERSI PENUH BERVIDEO, KLIK SINI: https://youtu.be/KmJOEreKp6o Sekarang abam nak bagi anti thesis kepada thesis yang dah establish sekarang ini. Bila ada yang kemukakan hujah balas, akan ada spark ilmu yang dapat dikutip dan dinilai. Islam sekarang ni banyak versi. Nak2 pula versi politik parti. Kecilkan lagi skop, Dulu UMNO kafir, kekalkan perlembagaan kafir adalah kafir, tak boleh bayar zakat pada ulul amri yang tak laksanakan hudud. Macam2. Naratif dan kebentukan agama itu bergerak ikut survival parti politik. Kita ambil skop besar. Begitu juga kumpulan Islam selepas Muawiyah-Aishah memerangi ulul amri Ali as. Kumpulan2 berkembang dan terus berperang merebut kaabah. Dapat kaabah, dapatlah pengaruh agama. Dalam proses peperangan, pergaduhan merebut pengaruh itu, kau bayangkan berapa banyak hadis, naratif, kata2 mutiara, kitab2, fatwa2, pandangan2 telah dicipta. Untuk dapatkan pengaruh. Sama macam abam cakap dalam skop n

E wallet rupanya voucher potongan harga.

Abam setuju imbuhan wang bagi galakkan rakyat buat sesuatu. Macam download app untuk mudahkan kerajaan. Untuk kesejahteraan rakyat sendiri. Ianya sama macam paksa bayar wang (saman) bagi galakkan rakyat JANGAN buat sesuatu. Tapi pundek apakah imbuhan dalam bentuk potongan harga ini?   Ada si bangang kata e wallet PH dulu bangang sebab ada tarikh luput. Tarikh luput la sebab nak galakkan download dan guna e wallet. Pengguna dan peniaga. Bukan suh simpan RM30 tu dalam almari macam Armada. Tapi, ini lebih bangang. Imbuhan dalam bentuk potongan harga. Bagi jer la terus. Dia beli barang apa pun bernilai RM50.