Skip to main content

Bangsat punya ulama.

Oleh : AdukaTaruna

Atas dalil siapa makan cili yang diajar ulama Nik Abduh dan ulama Tantawi, gua nak tibai sekor lagi ulama ni. So, siapa makan cili dia rasa cili la. Siapa makan eskem, dia rasa eskem. Kamhai punya ulama.

Gua nak tibai ulama ni dalam masa yang sama gua nak tumpang jubah pewaris nabi dia. Sebab hanya jubah dia yang boleh bagi syafaat kat padang masyar sekaligus tiket masuk syurga. So, dalam gua tibai ni, harap ulama makan cili pro la. Gua nak mintak secebis kain jubah tu. Kang tak lepas plak gua kat pemeriksa tiket pintu masuk syurga.

Poligami ulama bangsat.

Dey... bangsat.

Lu bukan Presiden PAS ma. Lu bukan ahli politik yang menawarkan kehidupan diri dan jumlah masa kepada umat ma. Jadi, lu sesuai amalkan poligami.

Kalau lu Presiden PAS memang gua ludah jer. Dah la tamak jawatan, tambah lagi jawatan yakni poligami. Ostad Azizan pon gua dengar poligami gak. Tapi jawatan dia tak banyak. So, jumlah beban, jumlah fokus dia sesuai dengan 24 jam yang Allah berikan.

Dey ulama bangsat.

Isteri lu pun dah setuju dah dimadukan. Bangang punya lelaki. Kalau si betina tu tak nak dimadukan, tolak dalam lombong jer la. Betina tu pendatang, buat cara pendatang. Kenapa pula yang berkorban susah senang dengan lu selama ni perlu dicampak.

Panas gua beb. Panas gua dengan lelaki yang celaka macam ni. Serupa Siti Nurhalija. Pendatang yang menerajang pemilik asal.

Dey ulama.

Gua sokong lu bertanding Presiden dan Timbalan Presiden. Kapt_Shiqaqi dan semua level IQ penyokong Hadi, pasti akan sokong. Lu oranglah pemegang tiket syurga kami.

Comments

  1. tu dia...hehe
    sapa2 nak masuk blog,
    sile ambil wuduk dulu..haha

    ReplyDelete
  2. Lu ni, kapt_shiqaqi dah senyap pun lu sumbat dlm perahu gak eh, haha.

    Dlm kes ni, wa mmg benci gile dgn Akhil. Lu khianat dgn ilmu lu. Lu khianat dgn da'wah lu. Isteri taat lu abaikan, anak2 lu campak tepi.

    Baca berita smlm, wa speechless. Rasa nak lempang je mangkok nih. Wa benci gile dgn lu. Abaikan isteri solehah & anak2 yg baik. Bangsat punye Akhil.

    ReplyDelete
  3. http://percayaker.blogspot.com

    harta aku adalah harta aku. harta kau, harta aku.

    Syura untuk ulama. presiden dan timbalan pun untuk ulama. ketua pemuda untuk ulama. ketua muslumat untuk ulama. ketua dewan ulama untuk ulama.

    dah tu. apa yang profesional dapat?

    jawapannya. ulama dan profesional sering bersama.

    boleh percaya ker ??

    ReplyDelete
  4. wa panas tul dgn akil...
    tambah panas bila dia kapel dengan waheeda... ohh tidakk... :P

    ReplyDelete
  5. wa rasa lu org panas
    sebab mamat tu tangkap waheda kot..haha

    ReplyDelete
  6. hehe uma... tu pasai la kot, kot Akil kapel dgn nek umo 80 (walaupun bekas Miss Universe ker Miss World ker..mau 40an dulu kot), mungkin sbb tu ramai tak hangin semacam kot...tapi mmg betul Akill dah nampak tak adil sama anak bini dia, bebulan tinggal anak-bini, cam tak bertanggungjawab langsung lak. Damn!
    Mungkin dia adil (baca: tgh mengadili) dgn Waheeda .. hehe

    ReplyDelete

Post a Comment

Komen berbentuk fitnah, ugutan dan ancaman akan dipadam. Segala tulisan komen adalah tanggungjawab pemberi komen. Blog ini tidak bertanggungjawab keatas komen-komen diruangan ini.

Popular posts from this blog

Ulasan gua PRK Kajang

Try ulas buat kali terakhir untuk PRK Kajang. Ini pendapat gua atas premis perbahasan yang boleh ditolak. No prob. Small matter. 1. Gua menolak logik MB, Putrajaya, Mahathir vs Najib, tangisan Rafizi, bla bla sebagai alasan PRK Kajang. Sebenarnya, pendapat gua, kehadiran Anwar secara rasmi dalam DUN Selangor adalah satu mandat tanpa rasmi mengambil Pengerusi PKR negeri Selangor dari Azmin. Di Selangor, wujud ketidak selarasan kuasa. MB vs pengerusi negeri. Seumpama MB Kelantan adalah Nik Amar. Tapi PJ Kelantan adalah Husam. Anwar tak berani mengambil pengerusi negeri dari Azmin secara rasmi. Sebabnya banyak spekulasi. Azmin ada 12 orang yang akan lompat / bebas, Azmin ada video, Azmin ada fail, anak Azmin ada DNA Anwar (hujah seks UMNO) bla bla bla. Sidang media Azmin pun menyaksikan kenyataan berunsur sinis. Seperti Anwar bukan sahaja diperlukan di Kajang, tetapi dunia seperti Timur Tengah (Malaysiakini). Dengan Anwar di dalam DUN Selangor, maka pengimbangan berlaku antar

Betul ke Islam yang kau anut?

Betul ke versi Islam yang kau anut sekarang ni? KALAU KAU NAK VERSI PENUH BERVIDEO, KLIK SINI: https://youtu.be/KmJOEreKp6o Sekarang abam nak bagi anti thesis kepada thesis yang dah establish sekarang ini. Bila ada yang kemukakan hujah balas, akan ada spark ilmu yang dapat dikutip dan dinilai. Islam sekarang ni banyak versi. Nak2 pula versi politik parti. Kecilkan lagi skop, Dulu UMNO kafir, kekalkan perlembagaan kafir adalah kafir, tak boleh bayar zakat pada ulul amri yang tak laksanakan hudud. Macam2. Naratif dan kebentukan agama itu bergerak ikut survival parti politik. Kita ambil skop besar. Begitu juga kumpulan Islam selepas Muawiyah-Aishah memerangi ulul amri Ali as. Kumpulan2 berkembang dan terus berperang merebut kaabah. Dapat kaabah, dapatlah pengaruh agama. Dalam proses peperangan, pergaduhan merebut pengaruh itu, kau bayangkan berapa banyak hadis, naratif, kata2 mutiara, kitab2, fatwa2, pandangan2 telah dicipta. Untuk dapatkan pengaruh. Sama macam abam cakap dalam skop n

E wallet rupanya voucher potongan harga.

Abam setuju imbuhan wang bagi galakkan rakyat buat sesuatu. Macam download app untuk mudahkan kerajaan. Untuk kesejahteraan rakyat sendiri. Ianya sama macam paksa bayar wang (saman) bagi galakkan rakyat JANGAN buat sesuatu. Tapi pundek apakah imbuhan dalam bentuk potongan harga ini?   Ada si bangang kata e wallet PH dulu bangang sebab ada tarikh luput. Tarikh luput la sebab nak galakkan download dan guna e wallet. Pengguna dan peniaga. Bukan suh simpan RM30 tu dalam almari macam Armada. Tapi, ini lebih bangang. Imbuhan dalam bentuk potongan harga. Bagi jer la terus. Dia beli barang apa pun bernilai RM50.