Skip to main content

Team futsal dicari.

Oleh : Adukataruna

Ada tonemen futsal la. Usen Benzema, mod TKO bagitau gua. Anjuran PAS. TKO punya team wa tak tau apa khabar. So, sesiapa yang agak2 leh bawak perut, main, wa alu2kan main. Email gua beb. Kalau cukup korum buat team belasahan, kita join la that tonemen. Haha. Ada berani?

Gua adik gua takdo kat rumah skang. Study. Dulu masa dia sekolah lagi, wa selalu buat kerahan tenaga, paksa dia kumpul kengkawan dia buat satu team. Haha. Dapat gak sampai suku akhir dulu. Cuma skang ni, semua adik2 wa dah merantau dah. Payah beb. Kengkawan dia pun ntah mana ntah. Kengkawan gua dah macam gua. Boyak. Haha.

Sesiapa yang berani untuk menjadi team gua, email gua. Yuran kita tanya usen nanti. Donet reramai. Tak pun minta wak Albanjari sponsor. Wa dengar dia dapat duit dari UMNO ari tu. Hahaha.

Penyokong plak lu jangan risau. Gua dah mintak tolong abanghensem. Abanghensem kerahkan set2 Kg Kemuming akan jadi penyokong kita. Muahahaha.

Pom2 girl, wa akan mintak tulun kak memot select untuk kita. Kasi yang cun2 sket. Hasbullahpit, kita letak as defender. Dia leh baring depan gol macam dia buat depan keteapi ari tu. Hahaha.

Comments

  1. Bro. kalo main pki suar pendek leh x? Berg soh tnya.

    ReplyDelete
  2. wa x leh lah,
    dgn lama x pernah turun,
    tiba2 turun
    mau wa bjln2 je dlm padang futsal tu..haha.

    cian lak kat lu org
    yg berlari2 kejo bola..haha

    jgn letak nama TKO,
    wat malu je..
    letak nama aduka x pe...haha

    ReplyDelete
  3. ktne bro?bile?

    kalo area kl dlm 3,4 minngu dn seterunsya ni blehla..gua dh cuti U time tu..hua3...

    ReplyDelete
  4. bro..
    gua rasa gua nak main boleh ke?gua takat dok kat tiang gol tu boleh lagi ni...ate bile nye?dan di mane??

    ReplyDelete
  5. oit..

    maleh akak nak sokong futsal ekau ni dak somban..

    tak islamik,siap nak pakai pom2 girls...

    tuko pam2 boys ler..enitaim akak sokong,,

    banyak stok pam2 boys akak kalau nak...haha

    ReplyDelete

Post a Comment

Komen berbentuk fitnah, ugutan dan ancaman akan dipadam. Segala tulisan komen adalah tanggungjawab pemberi komen. Blog ini tidak bertanggungjawab keatas komen-komen diruangan ini.

Popular posts from this blog

Ulasan gua PRK Kajang

Try ulas buat kali terakhir untuk PRK Kajang. Ini pendapat gua atas premis perbahasan yang boleh ditolak. No prob. Small matter. 1. Gua menolak logik MB, Putrajaya, Mahathir vs Najib, tangisan Rafizi, bla bla sebagai alasan PRK Kajang. Sebenarnya, pendapat gua, kehadiran Anwar secara rasmi dalam DUN Selangor adalah satu mandat tanpa rasmi mengambil Pengerusi PKR negeri Selangor dari Azmin. Di Selangor, wujud ketidak selarasan kuasa. MB vs pengerusi negeri. Seumpama MB Kelantan adalah Nik Amar. Tapi PJ Kelantan adalah Husam. Anwar tak berani mengambil pengerusi negeri dari Azmin secara rasmi. Sebabnya banyak spekulasi. Azmin ada 12 orang yang akan lompat / bebas, Azmin ada video, Azmin ada fail, anak Azmin ada DNA Anwar (hujah seks UMNO) bla bla bla. Sidang media Azmin pun menyaksikan kenyataan berunsur sinis. Seperti Anwar bukan sahaja diperlukan di Kajang, tetapi dunia seperti Timur Tengah (Malaysiakini). Dengan Anwar di dalam DUN Selangor, maka pengimbangan berlaku antar

Betul ke Islam yang kau anut?

Betul ke versi Islam yang kau anut sekarang ni? KALAU KAU NAK VERSI PENUH BERVIDEO, KLIK SINI: https://youtu.be/KmJOEreKp6o Sekarang abam nak bagi anti thesis kepada thesis yang dah establish sekarang ini. Bila ada yang kemukakan hujah balas, akan ada spark ilmu yang dapat dikutip dan dinilai. Islam sekarang ni banyak versi. Nak2 pula versi politik parti. Kecilkan lagi skop, Dulu UMNO kafir, kekalkan perlembagaan kafir adalah kafir, tak boleh bayar zakat pada ulul amri yang tak laksanakan hudud. Macam2. Naratif dan kebentukan agama itu bergerak ikut survival parti politik. Kita ambil skop besar. Begitu juga kumpulan Islam selepas Muawiyah-Aishah memerangi ulul amri Ali as. Kumpulan2 berkembang dan terus berperang merebut kaabah. Dapat kaabah, dapatlah pengaruh agama. Dalam proses peperangan, pergaduhan merebut pengaruh itu, kau bayangkan berapa banyak hadis, naratif, kata2 mutiara, kitab2, fatwa2, pandangan2 telah dicipta. Untuk dapatkan pengaruh. Sama macam abam cakap dalam skop n

E wallet rupanya voucher potongan harga.

Abam setuju imbuhan wang bagi galakkan rakyat buat sesuatu. Macam download app untuk mudahkan kerajaan. Untuk kesejahteraan rakyat sendiri. Ianya sama macam paksa bayar wang (saman) bagi galakkan rakyat JANGAN buat sesuatu. Tapi pundek apakah imbuhan dalam bentuk potongan harga ini?   Ada si bangang kata e wallet PH dulu bangang sebab ada tarikh luput. Tarikh luput la sebab nak galakkan download dan guna e wallet. Pengguna dan peniaga. Bukan suh simpan RM30 tu dalam almari macam Armada. Tapi, ini lebih bangang. Imbuhan dalam bentuk potongan harga. Bagi jer la terus. Dia beli barang apa pun bernilai RM50.