Skip to main content

Selalu jadi bahan UMNO : Hadi bodoh secara genetik.

Pas pentingkan diri sendiri

KUALA LUMPUR 26 April - Tindakan Pas menarik balik cadangan pembentukan kerajaan perpaduan dengan UMNO dan Barisan Nasional (BN), membuktikan perjuangan parti itu hanya untuk kepentingan diri sahaja.

Naib Presiden UMNO, Datuk Seri Hishammuddin Tun Hussein (gambar) berkata, tindakan Pas itu lebih menjurus kepada kepentingan politik sekali gus mengetepikan masa depan umat Islam dan Melayu di negara ini.

Mengulas isu yang sama, Ahli Majlis Tertinggi (MT) UMNO, Datuk Raja Nong Chik Raja Zainal Abidin berpendapat tindakan Pas disifatkan tidak selari langsung dengan perjuangan Islam yang dihebahkan kepada rakyat.

Beliau yang juga Menteri Wilayah Persekutuan berkata, Pas seharusnya berusaha untuk bersatu atas nama Islam, namun sanggup menarik balik cadangan baik yang boleh membawa perubahan positif kepada negara.

Seorang lagi ahli MT UMNO, Datuk Dr. Abdul Latiff Ahmad berkata, tindakan Pas membuktikan parti itu hanya mementingkan diri semata-mata daripada kebaikan umat Islam negara ini.

''Pas mementingkan keuntungan politik dan sanggup mempergunakan agama untuk mencapai hasrat mereka.

''Mungkin mereka nampak tiada keuntungan jika bersama UMNO dan BN di dalam kerajaan perpaduan, jadi mereka memberi pelbagai alasan,'' ujarnya.


Hadi ni ibarat memaku satu paku di dinding. Takwanya ikhlas. Untuk memastikan sebatang kayu di dinding itu dari jatuh menimpa orang. Takwanyalah.

Tapi inteleknya bodoh. Dia memaku hanya berdasarkan AMANAH. Tapi FATONAH out. Tidak ada homework, tidak ada plan. Kalau gagal untuk plan, bermakna plan untuk gagal, omputeh cakap.

So, ebaik sahaja dia memaku, DAP (lim Guan Eng) pun tanyalah. Nak tahu perincian. Mohon Hadi yang bodoh secara genetik ni memberikan penjelasan. Tapi ghaib beb. Dia paku tak habis, tinggal. Mampos puak2 Hadi yang turut bodoh secara genetik itu nak jelaskan.

Puak 1 cakap Hadi paku sebab nampak cicak. Cicak tu tinggi. So, dengan ketukan paku, cicak tu takut dan lari. Jadi, tiada risiko dia berak atas kepala kita.

Puak 2 jelaskan Hadi paku kerana paku itu paku istimewa. Jika tidak ditanam dalam kayu, dibimbangi berkarat. Pergh.. mcm2 hujah beb. Yang si pemaku blah dan ghaib. Orang ramai yang ada mula gelisah. Apa kes ni?

Last2, dalam jarak seminggu lebih, TGNA terpaksa buat kenyataan. Nak redakan lah. Dah satu bahan UMNO.

Tidak lama lepas tu, salah satu bilik di rumah tadi ada pemilihan. Puak 1 dan 2 dah kena terajang sebab bagi penjelasan tahap Wonderpet. Bila situasi ini, baru Hadi tampil berikan penjelasan tentang paku. Dan dia pun cungkil balik paku tadi.

Bila cungkil, dah berlubang. Keliru puak BR tak settle, keliru puak atas pagar bertambah, keliru puak BN tak perlu ulas. Manjang liabiliti jer beb.

Tapi, untuk isu ini, di N3 ni, kita perlu letakkan Hadi cerdik kerana masih belum ada saintis Melayu mengeluarkan kajian dan artikel. Hahahaha. Tergelak adik gua baca.

Lu tak payah main politik la Hadi oi.. duk surau jer. Untung kepada masyarakat, kerugian disifarkan.



Comments

  1. minta tolong hadi respond ckit.haha.

    wa x leh nak menolongnya..
    coz terasa mcm dikambeng itamkan..
    haha..

    sapa2 yg totok2 hadi supporter,
    mintak tolong kasi respond
    backup utk hadi....hahaha

    ReplyDelete
  2. PAS hidup atas kesatuan jemaah2 PAS..

    lu masuk PAS, hidup secara PAS, tak sama dengan lu tak masuk PAS dan lepak dengan org2 PAS..

    wa pon tak masuk PAS jgk..susah doh masuk PAS..org macam wa serius tak leh(susah la,bukan tak leh langsung) ikut perlembagaan dia..hoho

    presiden dipilih jemaah majoriti doh..lu taknak dia jadi presiden lu kena berjuang dalam PAS..lu dok kat luar ni macam tak dak kesan da..

    serius beb!

    wakakaka..


    -bukancalon-

    ReplyDelete
  3. itu la inteleknya hadi...ajak-ajak ayam je...puak-puak umno yang kemaruk kuasa pun termakan umpan dia...so,sekarang kitorang gelak sakan la kat puak-puak umno ni...kakakakakaka...

    ReplyDelete
  4. hum..intelek tang mana.Susah sgt ke nak terang UG tuh nate gapo.Imej meningkat 200% kalau terangkan.Lagi tamau ka??

    Betul pak bakaq aka penarik beca ckp.Org Pas tak pandai guna isu.

    ReplyDelete
  5. Bismilah Hir Rahman Nir Rahim
    President Pas sepenggal je jadi menteri Besar terengganu ini bermakna tak pandai mentakbir negeri . Tapi orang Pas pilih dia (Hadi) jadi president . What a big mistake is this .Ibarat memberi sebentuk cicin kat monyet .
    So jom ahli Pas kita pakat ramai2 calonkan Tuan Guru Nik Aziz Nik Mat jadi Presiden Parti Pas . Kerana TGNA is Presiden Parti for all . Hidup TGNA moga2 di panjangkan usia dan sihat selalu .Allah hu Akhbar

    ReplyDelete
  6. kita yang sebenarnya bodoh dan lembab, HH lontarkan idea serta contohnya, kenapa kita tak nak buat "homework" tu. Inilah sikap melayu... spoon feeding.

    ReplyDelete
  7. haha..
    hadi lontar idea..
    pastu suruh macai2 bawahan wat homework,
    ingat hadi psyarah kasi asignement ke?hahaha.

    ReplyDelete
  8. hehe Hadi tangguh je bukannya tarik balik.

    tu cara hadi nak tarbiyah ahli2 Pas supaya senantiasa buat homework.. kalau tak akan dilabel malas membaca... hehe...

    ReplyDelete
  9. sebanrnya bila baca atikel ni

    utk ckp TGHH bodo tu berat sgt

    sbb bodo2 dia pun dah berpuluh2 buku agama dia tulis

    dan pelbagai kupasan telah dibuat dlm buku tu

    di segi moral, ekonomi islam dan sbginya.

    sila rujuk buku2 yg di tulis TGHH

    aku bukan suka TGHH tp aku tak sanggup nk kata TGHH tu bodo

    sbb... bila kita tunjuk atau kata org tu bodoh

    4 jari menghala kat kita

    so kita yg cedik ni

    jgn jadi tin kosong yg

    hanya pandai lalak kat sini je

    cuba lah buka minda kita

    semua kejadian tuhan tu ada kelemahan dan kebaikkan masing2

    idea UG rasanya... TGHH dah terangkan secara basic... wat apa nk terangkan secara detail

    nnt org kata TGHH gila kuasa.

    cukup lah hanya idea di lontarkan

    kena baca interview di harakah, dan malaysiainsider tu elok2

    dah cuba paham.

    mmg TGHH tak terangkan secara detail.. tp klu kita ni cerdik

    sudah paham apa yg TGHH nk smpikan

    apa yg baik dr Allah.. apa yg kurang tu adalah kelemahan kita.

    Pas for ALL

    ReplyDelete
  10. org yg bodoh ialah org yg byk bercakap. byk bercakap jadi byk silapnya. contoh bodohnya org melayu sebab terlebih bercakap. melebihi kemampuan isipadu air liur.

    ReplyDelete
  11. aku mmg tak kesah ler apa yang kau nak tulis wahai AT, kau nak komen ker ker nak kritik ker (sebab aku tahu setiap manusia ada melakukan kesilapan kecuali Rasullah), tapi aku cukup sedih melihat adab dan akhlak manusia zaman sekarang terhadap ulama'... tunggu dan bersabarlah atas "kurniaan" Allah terhadap mereka yang tidak beradab dan berakhlak kepada ulama' akhir kata berkatalah depan ulama dengan penuh adab dan akhlak.

    ReplyDelete
  12. 1malaysia.. najib lontarkan wawasan.. mana detailnya? terpaksalah stesen-stesen TV buat forum untuk mengulas....
    begitulah haji hadi.... kita pun buatlah forum... ulas, kupas, kritik dll.

    ReplyDelete
  13. Tapi tuan anon 8:13:00..

    takkan kita nak tiru sikap bijan tu...

    bijan wat camtu takpe la dia ada ruang media yg luas nak cover..

    Kita ada apa nak wat forum segala...dan sapa2 je yg akan dengar??


    --->> So sini,TGHA memang ada kekurangan dari segi strategi dan PR...

    nak ckp omputeh jap..

    -he might be wise but with no wisdom..
    -smart idea but poor rendition...
    -wisely said he's a learned muslim but not a smart leader...



    Wallahua'lam..

    Yg tak elok tu dr diri den sendirik.....

    ReplyDelete

Post a Comment

Komen berbentuk fitnah, ugutan dan ancaman akan dipadam. Segala tulisan komen adalah tanggungjawab pemberi komen. Blog ini tidak bertanggungjawab keatas komen-komen diruangan ini.

Popular posts from this blog

Ulasan gua PRK Kajang

Try ulas buat kali terakhir untuk PRK Kajang. Ini pendapat gua atas premis perbahasan yang boleh ditolak. No prob. Small matter. 1. Gua menolak logik MB, Putrajaya, Mahathir vs Najib, tangisan Rafizi, bla bla sebagai alasan PRK Kajang. Sebenarnya, pendapat gua, kehadiran Anwar secara rasmi dalam DUN Selangor adalah satu mandat tanpa rasmi mengambil Pengerusi PKR negeri Selangor dari Azmin. Di Selangor, wujud ketidak selarasan kuasa. MB vs pengerusi negeri. Seumpama MB Kelantan adalah Nik Amar. Tapi PJ Kelantan adalah Husam. Anwar tak berani mengambil pengerusi negeri dari Azmin secara rasmi. Sebabnya banyak spekulasi. Azmin ada 12 orang yang akan lompat / bebas, Azmin ada video, Azmin ada fail, anak Azmin ada DNA Anwar (hujah seks UMNO) bla bla bla. Sidang media Azmin pun menyaksikan kenyataan berunsur sinis. Seperti Anwar bukan sahaja diperlukan di Kajang, tetapi dunia seperti Timur Tengah (Malaysiakini). Dengan Anwar di dalam DUN Selangor, maka pengimbangan berlaku antar

Betul ke Islam yang kau anut?

Betul ke versi Islam yang kau anut sekarang ni? KALAU KAU NAK VERSI PENUH BERVIDEO, KLIK SINI: https://youtu.be/KmJOEreKp6o Sekarang abam nak bagi anti thesis kepada thesis yang dah establish sekarang ini. Bila ada yang kemukakan hujah balas, akan ada spark ilmu yang dapat dikutip dan dinilai. Islam sekarang ni banyak versi. Nak2 pula versi politik parti. Kecilkan lagi skop, Dulu UMNO kafir, kekalkan perlembagaan kafir adalah kafir, tak boleh bayar zakat pada ulul amri yang tak laksanakan hudud. Macam2. Naratif dan kebentukan agama itu bergerak ikut survival parti politik. Kita ambil skop besar. Begitu juga kumpulan Islam selepas Muawiyah-Aishah memerangi ulul amri Ali as. Kumpulan2 berkembang dan terus berperang merebut kaabah. Dapat kaabah, dapatlah pengaruh agama. Dalam proses peperangan, pergaduhan merebut pengaruh itu, kau bayangkan berapa banyak hadis, naratif, kata2 mutiara, kitab2, fatwa2, pandangan2 telah dicipta. Untuk dapatkan pengaruh. Sama macam abam cakap dalam skop n

E wallet rupanya voucher potongan harga.

Abam setuju imbuhan wang bagi galakkan rakyat buat sesuatu. Macam download app untuk mudahkan kerajaan. Untuk kesejahteraan rakyat sendiri. Ianya sama macam paksa bayar wang (saman) bagi galakkan rakyat JANGAN buat sesuatu. Tapi pundek apakah imbuhan dalam bentuk potongan harga ini?   Ada si bangang kata e wallet PH dulu bangang sebab ada tarikh luput. Tarikh luput la sebab nak galakkan download dan guna e wallet. Pengguna dan peniaga. Bukan suh simpan RM30 tu dalam almari macam Armada. Tapi, ini lebih bangang. Imbuhan dalam bentuk potongan harga. Bagi jer la terus. Dia beli barang apa pun bernilai RM50.