Sahabat

Iklan




Tabung Guaman





3. Maybank 155014038030 (Khairul Nizam Bin Abd Ghani)

Apr 27, 2009

Selalu jadi bahan UMNO : Hadi bodoh secara genetik.

Pas pentingkan diri sendiri

KUALA LUMPUR 26 April - Tindakan Pas menarik balik cadangan pembentukan kerajaan perpaduan dengan UMNO dan Barisan Nasional (BN), membuktikan perjuangan parti itu hanya untuk kepentingan diri sahaja.

Naib Presiden UMNO, Datuk Seri Hishammuddin Tun Hussein (gambar) berkata, tindakan Pas itu lebih menjurus kepada kepentingan politik sekali gus mengetepikan masa depan umat Islam dan Melayu di negara ini.

Mengulas isu yang sama, Ahli Majlis Tertinggi (MT) UMNO, Datuk Raja Nong Chik Raja Zainal Abidin berpendapat tindakan Pas disifatkan tidak selari langsung dengan perjuangan Islam yang dihebahkan kepada rakyat.

Beliau yang juga Menteri Wilayah Persekutuan berkata, Pas seharusnya berusaha untuk bersatu atas nama Islam, namun sanggup menarik balik cadangan baik yang boleh membawa perubahan positif kepada negara.

Seorang lagi ahli MT UMNO, Datuk Dr. Abdul Latiff Ahmad berkata, tindakan Pas membuktikan parti itu hanya mementingkan diri semata-mata daripada kebaikan umat Islam negara ini.

''Pas mementingkan keuntungan politik dan sanggup mempergunakan agama untuk mencapai hasrat mereka.

''Mungkin mereka nampak tiada keuntungan jika bersama UMNO dan BN di dalam kerajaan perpaduan, jadi mereka memberi pelbagai alasan,'' ujarnya.


Hadi ni ibarat memaku satu paku di dinding. Takwanya ikhlas. Untuk memastikan sebatang kayu di dinding itu dari jatuh menimpa orang. Takwanyalah.

Tapi inteleknya bodoh. Dia memaku hanya berdasarkan AMANAH. Tapi FATONAH out. Tidak ada homework, tidak ada plan. Kalau gagal untuk plan, bermakna plan untuk gagal, omputeh cakap.

So, ebaik sahaja dia memaku, DAP (lim Guan Eng) pun tanyalah. Nak tahu perincian. Mohon Hadi yang bodoh secara genetik ni memberikan penjelasan. Tapi ghaib beb. Dia paku tak habis, tinggal. Mampos puak2 Hadi yang turut bodoh secara genetik itu nak jelaskan.

Puak 1 cakap Hadi paku sebab nampak cicak. Cicak tu tinggi. So, dengan ketukan paku, cicak tu takut dan lari. Jadi, tiada risiko dia berak atas kepala kita.

Puak 2 jelaskan Hadi paku kerana paku itu paku istimewa. Jika tidak ditanam dalam kayu, dibimbangi berkarat. Pergh.. mcm2 hujah beb. Yang si pemaku blah dan ghaib. Orang ramai yang ada mula gelisah. Apa kes ni?

Last2, dalam jarak seminggu lebih, TGNA terpaksa buat kenyataan. Nak redakan lah. Dah satu bahan UMNO.

Tidak lama lepas tu, salah satu bilik di rumah tadi ada pemilihan. Puak 1 dan 2 dah kena terajang sebab bagi penjelasan tahap Wonderpet. Bila situasi ini, baru Hadi tampil berikan penjelasan tentang paku. Dan dia pun cungkil balik paku tadi.

Bila cungkil, dah berlubang. Keliru puak BR tak settle, keliru puak atas pagar bertambah, keliru puak BN tak perlu ulas. Manjang liabiliti jer beb.

Tapi, untuk isu ini, di N3 ni, kita perlu letakkan Hadi cerdik kerana masih belum ada saintis Melayu mengeluarkan kajian dan artikel. Hahahaha. Tergelak adik gua baca.

Lu tak payah main politik la Hadi oi.. duk surau jer. Untung kepada masyarakat, kerugian disifarkan.



13 comments:

uma said...

minta tolong hadi respond ckit.haha.

wa x leh nak menolongnya..
coz terasa mcm dikambeng itamkan..
haha..

sapa2 yg totok2 hadi supporter,
mintak tolong kasi respond
backup utk hadi....hahaha

Anonymous said...

PAS hidup atas kesatuan jemaah2 PAS..

lu masuk PAS, hidup secara PAS, tak sama dengan lu tak masuk PAS dan lepak dengan org2 PAS..

wa pon tak masuk PAS jgk..susah doh masuk PAS..org macam wa serius tak leh(susah la,bukan tak leh langsung) ikut perlembagaan dia..hoho

presiden dipilih jemaah majoriti doh..lu taknak dia jadi presiden lu kena berjuang dalam PAS..lu dok kat luar ni macam tak dak kesan da..

serius beb!

wakakaka..


-bukancalon-

najib said...

itu la inteleknya hadi...ajak-ajak ayam je...puak-puak umno yang kemaruk kuasa pun termakan umpan dia...so,sekarang kitorang gelak sakan la kat puak-puak umno ni...kakakakakaka...

Xenan said...

hum..intelek tang mana.Susah sgt ke nak terang UG tuh nate gapo.Imej meningkat 200% kalau terangkan.Lagi tamau ka??

Betul pak bakaq aka penarik beca ckp.Org Pas tak pandai guna isu.

hj jamaludin said...

Bismilah Hir Rahman Nir Rahim
President Pas sepenggal je jadi menteri Besar terengganu ini bermakna tak pandai mentakbir negeri . Tapi orang Pas pilih dia (Hadi) jadi president . What a big mistake is this .Ibarat memberi sebentuk cicin kat monyet .
So jom ahli Pas kita pakat ramai2 calonkan Tuan Guru Nik Aziz Nik Mat jadi Presiden Parti Pas . Kerana TGNA is Presiden Parti for all . Hidup TGNA moga2 di panjangkan usia dan sihat selalu .Allah hu Akhbar

Anonymous said...

kita yang sebenarnya bodoh dan lembab, HH lontarkan idea serta contohnya, kenapa kita tak nak buat "homework" tu. Inilah sikap melayu... spoon feeding.

uma said...

haha..
hadi lontar idea..
pastu suruh macai2 bawahan wat homework,
ingat hadi psyarah kasi asignement ke?hahaha.

zaminc said...

hehe Hadi tangguh je bukannya tarik balik.

tu cara hadi nak tarbiyah ahli2 Pas supaya senantiasa buat homework.. kalau tak akan dilabel malas membaca... hehe...

Anonymous said...

sebanrnya bila baca atikel ni

utk ckp TGHH bodo tu berat sgt

sbb bodo2 dia pun dah berpuluh2 buku agama dia tulis

dan pelbagai kupasan telah dibuat dlm buku tu

di segi moral, ekonomi islam dan sbginya.

sila rujuk buku2 yg di tulis TGHH

aku bukan suka TGHH tp aku tak sanggup nk kata TGHH tu bodo

sbb... bila kita tunjuk atau kata org tu bodoh

4 jari menghala kat kita

so kita yg cedik ni

jgn jadi tin kosong yg

hanya pandai lalak kat sini je

cuba lah buka minda kita

semua kejadian tuhan tu ada kelemahan dan kebaikkan masing2

idea UG rasanya... TGHH dah terangkan secara basic... wat apa nk terangkan secara detail

nnt org kata TGHH gila kuasa.

cukup lah hanya idea di lontarkan

kena baca interview di harakah, dan malaysiainsider tu elok2

dah cuba paham.

mmg TGHH tak terangkan secara detail.. tp klu kita ni cerdik

sudah paham apa yg TGHH nk smpikan

apa yg baik dr Allah.. apa yg kurang tu adalah kelemahan kita.

Pas for ALL

Anonymous said...

org yg bodoh ialah org yg byk bercakap. byk bercakap jadi byk silapnya. contoh bodohnya org melayu sebab terlebih bercakap. melebihi kemampuan isipadu air liur.

Anonymous said...

aku mmg tak kesah ler apa yang kau nak tulis wahai AT, kau nak komen ker ker nak kritik ker (sebab aku tahu setiap manusia ada melakukan kesilapan kecuali Rasullah), tapi aku cukup sedih melihat adab dan akhlak manusia zaman sekarang terhadap ulama'... tunggu dan bersabarlah atas "kurniaan" Allah terhadap mereka yang tidak beradab dan berakhlak kepada ulama' akhir kata berkatalah depan ulama dengan penuh adab dan akhlak.

Anonymous said...

1malaysia.. najib lontarkan wawasan.. mana detailnya? terpaksalah stesen-stesen TV buat forum untuk mengulas....
begitulah haji hadi.... kita pun buatlah forum... ulas, kupas, kritik dll.

maymot said...

Tapi tuan anon 8:13:00..

takkan kita nak tiru sikap bijan tu...

bijan wat camtu takpe la dia ada ruang media yg luas nak cover..

Kita ada apa nak wat forum segala...dan sapa2 je yg akan dengar??


--->> So sini,TGHA memang ada kekurangan dari segi strategi dan PR...

nak ckp omputeh jap..

-he might be wise but with no wisdom..
-smart idea but poor rendition...
-wisely said he's a learned muslim but not a smart leader...



Wallahua'lam..

Yg tak elok tu dr diri den sendirik.....