Skip to main content

Puak PAS bikin jobo lagi..

Oleh : AdukaTaruna

Selepas puak2 artis ditekan, dihebahkan menyertai PAS, sehingga menyebabkan mereka terpaksa membuat penafian terbuka, kini, giliran Eli pula.

Eli yang menghormati status ulama TGNA dengan mengunjungi beliau memakai baju kurung dan selendang kepala, dihebahkan ingin memeluk Islam. Pada wa, ini menyebabkan tekanan kepada Eli.

Seandainya tekanan sedia ada (gambar membuto) ditambah dengan tekanan baru, yakni spekulasi memeluk Islam, dibimbangi Eli terpaksa membuat kenyataan penafian.

So, semua orang akan rugi. Musuh pun boleh memanupulasi keadaan. Jangan jobo sgt la bro. Doakan jer secara senyap untuk kes2 seperti ini.

Comments

  1. Salam bro.,
    saya setuju ngan bro..., sikap terlalu over exited sangat sering kali memakan diri kan kan kan

    ReplyDelete
  2. beto ke puak PAS dah siasat ke blom? atau hanya tuduhan AT aje, sebab AT ni memang suka suka je buat tuduhan kepada PAS

    ReplyDelete
  3. aku mmg x respek ngan ko..ape2 yg ko ckp mmg aku x percaya..sbb ape? try ko tanya diri ko sendiri bro

    ReplyDelete
  4. xkira le pyokong pas ke ape ke, mm btol la mcm mamat AT ni kata. baik doakan diam2 je. jgn sbb cara kita jd tekanan kpd dia. tgk la keliling dia, family dia... tekanan beb!

    xde sape yg plu cayakan mamat AT ni... hahaha
    dia lone ranger yg ntah pape. konon bagus la... konon kritis lagi strategis.

    tapi dia punya goreng, wa bleh terima jugak la. x semua. tp ada jugak yg wa setuju. tu pon kene tapis gak. nnt tercemar pirasat wa dgn ilmu bomoh dia. tehehehe

    ReplyDelete
  5. Hahaha. Apa yang AT cakap mesti ada sebab punya. wa dah jumpa sapa puak pas yang wat spekulasi tu.

    blog pas kawasan tu beb. Ponek den cari kek gugel. jumpo akhirnya. nak wa lempang pon ada gak AT ni. Selalu guna level tinggi dan suruh pembaca faham sendiri.

    -orang kanan-

    ReplyDelete
  6. ceehhh ni sbb nak promote buku sendiri punya hal lah neh kehkehkeh bebel sendiri punya hebat tp org komen wat xtau je wakakaka debat la wehh kalo berani

    ReplyDelete
  7. klu puak macai bawahan ijau yg buat..
    memang bengong tul laaaa...haha
    tu je ayat yg wa rasa sesuai...haha

    ReplyDelete

Post a Comment

Komen berbentuk fitnah, ugutan dan ancaman akan dipadam. Segala tulisan komen adalah tanggungjawab pemberi komen. Blog ini tidak bertanggungjawab keatas komen-komen diruangan ini.

Popular posts from this blog

Ulasan gua PRK Kajang

Try ulas buat kali terakhir untuk PRK Kajang. Ini pendapat gua atas premis perbahasan yang boleh ditolak. No prob. Small matter. 1. Gua menolak logik MB, Putrajaya, Mahathir vs Najib, tangisan Rafizi, bla bla sebagai alasan PRK Kajang. Sebenarnya, pendapat gua, kehadiran Anwar secara rasmi dalam DUN Selangor adalah satu mandat tanpa rasmi mengambil Pengerusi PKR negeri Selangor dari Azmin. Di Selangor, wujud ketidak selarasan kuasa. MB vs pengerusi negeri. Seumpama MB Kelantan adalah Nik Amar. Tapi PJ Kelantan adalah Husam. Anwar tak berani mengambil pengerusi negeri dari Azmin secara rasmi. Sebabnya banyak spekulasi. Azmin ada 12 orang yang akan lompat / bebas, Azmin ada video, Azmin ada fail, anak Azmin ada DNA Anwar (hujah seks UMNO) bla bla bla. Sidang media Azmin pun menyaksikan kenyataan berunsur sinis. Seperti Anwar bukan sahaja diperlukan di Kajang, tetapi dunia seperti Timur Tengah (Malaysiakini). Dengan Anwar di dalam DUN Selangor, maka pengimbangan berlaku antar

Betul ke Islam yang kau anut?

Betul ke versi Islam yang kau anut sekarang ni? KALAU KAU NAK VERSI PENUH BERVIDEO, KLIK SINI: https://youtu.be/KmJOEreKp6o Sekarang abam nak bagi anti thesis kepada thesis yang dah establish sekarang ini. Bila ada yang kemukakan hujah balas, akan ada spark ilmu yang dapat dikutip dan dinilai. Islam sekarang ni banyak versi. Nak2 pula versi politik parti. Kecilkan lagi skop, Dulu UMNO kafir, kekalkan perlembagaan kafir adalah kafir, tak boleh bayar zakat pada ulul amri yang tak laksanakan hudud. Macam2. Naratif dan kebentukan agama itu bergerak ikut survival parti politik. Kita ambil skop besar. Begitu juga kumpulan Islam selepas Muawiyah-Aishah memerangi ulul amri Ali as. Kumpulan2 berkembang dan terus berperang merebut kaabah. Dapat kaabah, dapatlah pengaruh agama. Dalam proses peperangan, pergaduhan merebut pengaruh itu, kau bayangkan berapa banyak hadis, naratif, kata2 mutiara, kitab2, fatwa2, pandangan2 telah dicipta. Untuk dapatkan pengaruh. Sama macam abam cakap dalam skop n

E wallet rupanya voucher potongan harga.

Abam setuju imbuhan wang bagi galakkan rakyat buat sesuatu. Macam download app untuk mudahkan kerajaan. Untuk kesejahteraan rakyat sendiri. Ianya sama macam paksa bayar wang (saman) bagi galakkan rakyat JANGAN buat sesuatu. Tapi pundek apakah imbuhan dalam bentuk potongan harga ini?   Ada si bangang kata e wallet PH dulu bangang sebab ada tarikh luput. Tarikh luput la sebab nak galakkan download dan guna e wallet. Pengguna dan peniaga. Bukan suh simpan RM30 tu dalam almari macam Armada. Tapi, ini lebih bangang. Imbuhan dalam bentuk potongan harga. Bagi jer la terus. Dia beli barang apa pun bernilai RM50.