Skip to main content

Kurang tokoh berkarisma

Malaysia kurang tokoh berkarisma dalam setiap bidang. Dulu dalam bidang bola, ada Mokhtar Dahari. Tak tahu la betul ke tak dia terer dan berkarisma. Maybe orang zaman dia setuju. Sebab gua tak dapat tgk.

Dalam bidang politik pun agak kurang. Cuma skang ni bagi PAS, dah ada tokoh baru yang bersinar terang. Bestnya tokoh ni boleh himpunkan semua agama dan semua bangsa macam TGNA yang hari2 rakyat Malaysia lawat tuh. Nizar.

Tapi dalam hoki dan dalam imej, gua minat sekor ni beb. Cool jer. Disiplin. Tak banyak publisiti. Ada iras2 macam gua tak? Hahaha. Kan Kak Memot kan.

Comments

  1. A ah..ada iras lu la duka..
    tang tocang rambut tu...kuang3



    Mokhtar dahari mmg bagos...

    Cam tu gak ngan team yg lain zaman mokhtar dahari tu cam santokh singh,soh chin aun..
    penjaga gol da lupo nama dia..

    Tu la antara nama2 yg akak ingat sebab akak bkn gila bola pun..
    gila tgk pemain bola jek..miahaha..

    mmg bagos la disiplin,patriotisma diorang,,
    bab skill main bola tu x dapek la den nak ulas tapi rasa bagoss la sbb ngan korea pun zaman tu kita leh menang..

    Zaman skang jgn harap la...

    Badminton ke,apa ka..sume cam sakit ati jek tgk pencapaian mesia..

    Hmm..macam2 dah dak duka kutuk pengurusan bola semua ni...

    ssiap bg plan lg cane nak manthobkan sukan mesia..

    Harap2 ekau jadi mentri sukan la..
    sekian harapan dr kak memot yg mulia...haha

    Zaman buta politik dulu bangga gaks ada PM cam mahadeyy..

    Skang nak bangga apa pun tatau..

    Keindahan mesia?
    U@pendidikan??
    makanan?
    pakaian?
    pembangunan?
    tokoh??..sebaik ada TG nik aziz,nizar..lim guan eng pun leh di banggakan...

    ReplyDelete
  2. mokhtar dahari tu bukan pemain badminton ke?
    ceh, tetiba terigt kena tipu dulu,,
    haha

    tak ensem la the guy on that pic,
    ganas semacam je muka..

    **kiling 2birds with a stone,
    haha

    ReplyDelete
  3. xsalah wa chua boon huat ni da tua da..sebab dia batch ngan mirnawan nawawi dulu...wa terkejut gak tetbe hoki malaysia naik balik..

    sebenarnya malaysia ramai je pemain berbakat, esp budak2 kampung..
    masalahnya semua yg dtg dari kg kena culture shock, lepas tuh disiplin tah ke mana...tambah lagi dengan pengurusan yang bingai, hancuss lah jadi..

    lu tengok nicol, mana nak duk bawah persatuan sangat..jurulatih pun carik sendiri..sebab dia tau kalau org carikkan, mmg dia xkemana..
    xsalah gua pernah atlit angkat berat ke apa tah nak hire coach sendiri, pastuh persatuan dia maki cakap lu ingat lu bagus sangat nak amik coach international...(lebih kurang camtu ah, xde ah dia guna bahasa wa ngan AT ni..haha)

    so lu orang pikir lah sendiri...

    -orang jauh-

    ReplyDelete
  4. Chua Boon Huat baru umur 29thn... sama ngan wa... dulu dlm thn 1998 dia main TNB JUNIOR ngan member wa.... wa tgk dari luar padang jer..Uih...dah lama x main hoki... nk main xde geng...

    ReplyDelete
  5. sori menyibok, teruja pulak tengok nama2 bintang bolesepak dolu2, penjaga gol yg sgt best sezaman santok singh, soh chin aan tu ialah arumugum (bukan arumugum alley cat yg meninggal sbb cancer tu), dia meninggal eksiden kereta dulu, sian. nama2 lain yg sengakatan dgn depa: bakri ibni, shukor saleh, isa dan ali bakar, sapa lagi eh lupa plak.

    ReplyDelete
  6. ada skit mcm lu,
    cume bdn mamat tu mantap..
    lu perut makin besooo...hahaha

    ReplyDelete

Post a Comment

Komen berbentuk fitnah, ugutan dan ancaman akan dipadam. Segala tulisan komen adalah tanggungjawab pemberi komen. Blog ini tidak bertanggungjawab keatas komen-komen diruangan ini.

Popular posts from this blog

Ulasan gua PRK Kajang

Try ulas buat kali terakhir untuk PRK Kajang. Ini pendapat gua atas premis perbahasan yang boleh ditolak. No prob. Small matter. 1. Gua menolak logik MB, Putrajaya, Mahathir vs Najib, tangisan Rafizi, bla bla sebagai alasan PRK Kajang. Sebenarnya, pendapat gua, kehadiran Anwar secara rasmi dalam DUN Selangor adalah satu mandat tanpa rasmi mengambil Pengerusi PKR negeri Selangor dari Azmin. Di Selangor, wujud ketidak selarasan kuasa. MB vs pengerusi negeri. Seumpama MB Kelantan adalah Nik Amar. Tapi PJ Kelantan adalah Husam. Anwar tak berani mengambil pengerusi negeri dari Azmin secara rasmi. Sebabnya banyak spekulasi. Azmin ada 12 orang yang akan lompat / bebas, Azmin ada video, Azmin ada fail, anak Azmin ada DNA Anwar (hujah seks UMNO) bla bla bla. Sidang media Azmin pun menyaksikan kenyataan berunsur sinis. Seperti Anwar bukan sahaja diperlukan di Kajang, tetapi dunia seperti Timur Tengah (Malaysiakini). Dengan Anwar di dalam DUN Selangor, maka pengimbangan berlaku antar

Betul ke Islam yang kau anut?

Betul ke versi Islam yang kau anut sekarang ni? KALAU KAU NAK VERSI PENUH BERVIDEO, KLIK SINI: https://youtu.be/KmJOEreKp6o Sekarang abam nak bagi anti thesis kepada thesis yang dah establish sekarang ini. Bila ada yang kemukakan hujah balas, akan ada spark ilmu yang dapat dikutip dan dinilai. Islam sekarang ni banyak versi. Nak2 pula versi politik parti. Kecilkan lagi skop, Dulu UMNO kafir, kekalkan perlembagaan kafir adalah kafir, tak boleh bayar zakat pada ulul amri yang tak laksanakan hudud. Macam2. Naratif dan kebentukan agama itu bergerak ikut survival parti politik. Kita ambil skop besar. Begitu juga kumpulan Islam selepas Muawiyah-Aishah memerangi ulul amri Ali as. Kumpulan2 berkembang dan terus berperang merebut kaabah. Dapat kaabah, dapatlah pengaruh agama. Dalam proses peperangan, pergaduhan merebut pengaruh itu, kau bayangkan berapa banyak hadis, naratif, kata2 mutiara, kitab2, fatwa2, pandangan2 telah dicipta. Untuk dapatkan pengaruh. Sama macam abam cakap dalam skop n

E wallet rupanya voucher potongan harga.

Abam setuju imbuhan wang bagi galakkan rakyat buat sesuatu. Macam download app untuk mudahkan kerajaan. Untuk kesejahteraan rakyat sendiri. Ianya sama macam paksa bayar wang (saman) bagi galakkan rakyat JANGAN buat sesuatu. Tapi pundek apakah imbuhan dalam bentuk potongan harga ini?   Ada si bangang kata e wallet PH dulu bangang sebab ada tarikh luput. Tarikh luput la sebab nak galakkan download dan guna e wallet. Pengguna dan peniaga. Bukan suh simpan RM30 tu dalam almari macam Armada. Tapi, ini lebih bangang. Imbuhan dalam bentuk potongan harga. Bagi jer la terus. Dia beli barang apa pun bernilai RM50.