Skip to main content

Bukan UMNO cakap : Sekali lagi Anwar cuba memperbodohkan penyokong.

BUKIT MERTAJAM: Penasihat Parti Keadilan Rakyat (PKR), Datuk Seri Anwar Ibrahim berkata calon yang akan dipilih untuk mewakili parti itu pada pilihan raya kecil Dewan Undangan Negeri (DUN) kawasan Penanti mestilah 'orang cukup kanan' dalam parti.
Oleh : AdukaTaruna

Lu orang tak terasa ke maruah lu orang dicabar? Lu orang tak teringatkah mak ayah kat kampung yang diperbodohkan? Mana maruah lu sebagai anak? Sebagai bapa, sebagai ibu? Langkah mayat dulu la kalau nak memperbodohkan keluarga kita.

Cukup kanan kepala otak dia. Dia fikir kita ni terlalu bodoh ke? Kalau cukup kanan, kenapa tak menjadi calon PRU12 ari tu? Kita akan tgk, sama ada calon kalah PRU12 atau calon baru.

Kalau calon baru memang sah Anwar memang politikus bangsat. Tidak ada tanggungjawab sosial dalam membentuk intelek penyokong sendiri. Sama seperti UMNO yang tegak atas kebodohan penyokong sendiri.

Macam gua. Gua cakap calon harus member paling baik dengan gua. Katakan Berg member gua paling baik. Tapi kenapa PRU12 tak pilih Berg. Dan baru hari ini retorik calon paling kanan itu timbul.

Super Stupid!


Comments

  1. eh bro, lu tak rasa ke anwar tu mmg pembelit. yang lu asik sakit hati kat dier apesal la.. lek aaa.. satu dunia nih tahu dia kaki kelentong. haha...

    lg satu, anwar ni kan licik. lu pikey dia akan buat sesuatu tu kalu takde keuntungan bg dia dan PKR ke. soal pemilihan calon nih, bkn pasal sapo yg terbaik bg rakyat, tp yg terbaik bg parti PKR.

    tp, skrg nih, yg terbaik bg rakyat adalah PKR yg buleh dpt undi majoriti. wa rasa lu pon buleh tangkap maksud wa nih. kita nantikan apo lg berak kencing anwar nih kat pala penyokong dia. bio la dia berak kencing skrg, kasi can kat dia dulu. besok2 agak2 dah line clear, dia akan makan balik berak kencing dia sendiri.

    kita masih ada PAS yg akan mengingatkan rakyat apo yg anwar buat. skarang ni kawan2 je dulu. besok lusa, tahu la nasib dia. ha ha

    -orang dekat-

    ReplyDelete
  2. wey
    kalau arif shah masuk pkr
    letak dia pun takpe
    serius

    adrenalin

    ReplyDelete
  3. arif shah dah pegang 1 kerusi adun, mana boleh nak amik lg 1 kerusi adun jugak... apparaa...

    ReplyDelete
  4. haha betul gak
    nmpk sgt aku buta politik

    adrenalin

    ReplyDelete
  5. weh letak berg je situ tanding atas nama parti bebas logo tasbih ke, ke apa ke, kompem menang, waa jamin, berg dapat sokongan undi..

    fanatik`

    ReplyDelete
  6. kan dah jadi calon tapi tewas ngan arif shah tu

    ReplyDelete
  7. gua dgr dia nak letak bini dia.. kanan sungguh.. wakakaka.. terus leh jd TKM1 PP.

    belit jgn tak belit.. last2 belit diri gak.. tak serik2..

    oz

    ReplyDelete
  8. bro.. wa adalah senjata rahsia.. hanya akan dikeluarkan bile perlu sahaja.. untuk kes2 tertentu.. wa akan sedayanya disembunyikan.. sebab wa adalah senjata rahsia.. wakaka

    ReplyDelete
  9. ceh ada wujud orang dekat plak..haha
    tapi betul gak dia cakap, lu da tau dia kaki kelentong yg lu asek bagi dia spotlight buat apa..
    wa rasa perkataan paling banyak dalam blog lu-anwar-melayu-genetik-bodoh..hahaha
    kita abaikan je ah pakcik anwar tuh..

    p/s:oi orang dekat, lu dekat dengan siapa??haha..jiran AT ke?

    -orang jauh-

    ReplyDelete
  10. sang teruna..
    aku tau agenda hang nak mengajar PKR ni. tp apa yg hang tulis ni lebih kepada emosi semata-mata. apa yg dia kata tu tak la nampak macam memperbodohkan sesapa, tu personal opinion ja. even dlm poll pun antara yg leading dr mansoq, org kanan parti yg kalah PRU12 juga.
    kalo PKR kalah pun aku suka juga. baru depa tau.

    http://prioryofjenin.blogspot.com/

    ReplyDelete
  11. Sedikit dari orang2 PAS yang bersungguh2 sangat sampai terpinga2 nak ke putrajaya baru2 ini sehingga terpening2 terikut2 auta siapa???

    Kesian kpd ulama2 serta pemimpin PAS yang istiqamah dng perjuangan di manipulasikan oleh sedikit dari pemimpin PAS yg nak segera ke putrajaya! Siapa yg sedikit tu???
    Sempena muktamar PAS, Kepimpinan ulama' pilihan terbaik.

    ReplyDelete
  12. hehehe,

    Wa suke kalau artikel marah lu keluar."cukup kanan" tuh general sgt la bro.Banyak definasi dia leh pusing.

    Calon "cukup kanan" anwar PRU12 dulu ternyata bermasalah.Takpa..kita tunggu la calon "cukup kanan" die yang terbaru.Wa rase Anwar tak belit.Lidah die jek terbelit belit nih.

    Tapi wa nak tanya.Super stupid tuh tuk sapa.Anwar ka penyokong dia?hehehe..

    ReplyDelete
  13. apa punye spesis kau orang ni semua, bicara dengan akal la,mana manusia yang sempurna sifat lakunya kan... agak agak la kalau nak dibandingkan dengan madey dan mat mongol,ada baiknya anwar tu kan. pendapat kawan la.....

    ReplyDelete

Post a Comment

Komen berbentuk fitnah, ugutan dan ancaman akan dipadam. Segala tulisan komen adalah tanggungjawab pemberi komen. Blog ini tidak bertanggungjawab keatas komen-komen diruangan ini.

Popular posts from this blog

Ulasan gua PRK Kajang

Try ulas buat kali terakhir untuk PRK Kajang. Ini pendapat gua atas premis perbahasan yang boleh ditolak. No prob. Small matter. 1. Gua menolak logik MB, Putrajaya, Mahathir vs Najib, tangisan Rafizi, bla bla sebagai alasan PRK Kajang. Sebenarnya, pendapat gua, kehadiran Anwar secara rasmi dalam DUN Selangor adalah satu mandat tanpa rasmi mengambil Pengerusi PKR negeri Selangor dari Azmin. Di Selangor, wujud ketidak selarasan kuasa. MB vs pengerusi negeri. Seumpama MB Kelantan adalah Nik Amar. Tapi PJ Kelantan adalah Husam. Anwar tak berani mengambil pengerusi negeri dari Azmin secara rasmi. Sebabnya banyak spekulasi. Azmin ada 12 orang yang akan lompat / bebas, Azmin ada video, Azmin ada fail, anak Azmin ada DNA Anwar (hujah seks UMNO) bla bla bla. Sidang media Azmin pun menyaksikan kenyataan berunsur sinis. Seperti Anwar bukan sahaja diperlukan di Kajang, tetapi dunia seperti Timur Tengah (Malaysiakini). Dengan Anwar di dalam DUN Selangor, maka pengimbangan berlaku antar

Betul ke Islam yang kau anut?

Betul ke versi Islam yang kau anut sekarang ni? KALAU KAU NAK VERSI PENUH BERVIDEO, KLIK SINI: https://youtu.be/KmJOEreKp6o Sekarang abam nak bagi anti thesis kepada thesis yang dah establish sekarang ini. Bila ada yang kemukakan hujah balas, akan ada spark ilmu yang dapat dikutip dan dinilai. Islam sekarang ni banyak versi. Nak2 pula versi politik parti. Kecilkan lagi skop, Dulu UMNO kafir, kekalkan perlembagaan kafir adalah kafir, tak boleh bayar zakat pada ulul amri yang tak laksanakan hudud. Macam2. Naratif dan kebentukan agama itu bergerak ikut survival parti politik. Kita ambil skop besar. Begitu juga kumpulan Islam selepas Muawiyah-Aishah memerangi ulul amri Ali as. Kumpulan2 berkembang dan terus berperang merebut kaabah. Dapat kaabah, dapatlah pengaruh agama. Dalam proses peperangan, pergaduhan merebut pengaruh itu, kau bayangkan berapa banyak hadis, naratif, kata2 mutiara, kitab2, fatwa2, pandangan2 telah dicipta. Untuk dapatkan pengaruh. Sama macam abam cakap dalam skop n

E wallet rupanya voucher potongan harga.

Abam setuju imbuhan wang bagi galakkan rakyat buat sesuatu. Macam download app untuk mudahkan kerajaan. Untuk kesejahteraan rakyat sendiri. Ianya sama macam paksa bayar wang (saman) bagi galakkan rakyat JANGAN buat sesuatu. Tapi pundek apakah imbuhan dalam bentuk potongan harga ini?   Ada si bangang kata e wallet PH dulu bangang sebab ada tarikh luput. Tarikh luput la sebab nak galakkan download dan guna e wallet. Pengguna dan peniaga. Bukan suh simpan RM30 tu dalam almari macam Armada. Tapi, ini lebih bangang. Imbuhan dalam bentuk potongan harga. Bagi jer la terus. Dia beli barang apa pun bernilai RM50.