Skip to main content

Antara Anwar dan Hadi dan UMNO.

wa ingat betul la bro. Hadi ada daulat. wa nengok, lu manjang ada halangan jer kalo belasah Hadi. ari tu demam, kendian laptop lu prob, kendian, blog tu terpaksa lawan bab pale otak plak. haha. apa kata lu.
Yer tak yer gak eh. Tapi, sebagai pejuang nasionalis Melayu terhebat, gua tetap akan fight. Wakaka.

Antara Anwar, Hadi dan UMNO.

Bab2 perancangan ekonomi rakyat, gua lebih yakin Anwar. Bab ni jer. Tajuk kalau dia dah jadi pemimpin. Kalau tajuk usaha dia nak jadi pemimpin, banyak lagi la.

Kalau dia dah jadi pemimpin, gua dah tak suka kalau dia main retorik, main politiking, main bangsat, penipu, wayang, etc. Skang pun dah meluat, tapi sedikit boleh telan sebab taktikal nak jadi pemimpin la (telan2 pun wa maki jer).

Tapi, masih dalam tajuk ekonomi selepas Anwar jadi pemimpin pusat, wa tak kompiden Anwar enggan tunduk terhadap dasar ekonomi kapitalis. Kes IMF masa Anwar UMNO tu antara alasan wa tak percaya sekor ni.

Secara keseluruhan, di bawah tajuk selepas menjadi pemimpin pusat, wa lebih percaya Hadi. Kalau lembab dan bodoh pun, wa harap media, perbahasan dan penasihat yang dilantiknya semuanya cerdik2. Wa lebih rela orang kurang cerdik jaga amanah, jaga negara dari orang licik yang pembelit dan pemain wayang dan bergerak secara individu.

Cara pimpinan Anwar terhadap PKR seumpama PKR hak mutlak Anwar dan seluruh idealogi perjuangan PKR adalah mutlak kepada Anwar. Tak dapek do bai. Orang jenis ni dan corak begini nak jaga negara, tak kompiden gua. Baik Hadi lagi kerana bergerak atas jemaah.

Itu dalam tajuk selepas jadi pemimpin pusat la. Tapi dalam tajuk proses nak jadi pemimpin pusat, gua letih dengan lembab dan bodoh Hadi. Kerana kita masuk bab UMNO plak.

Masuk bab UMNO, adoi... letih ma. Penat, bosan, tidak bersemangat, tidak licin, etc. Pentadbiran negara kelam kabut. Ambil bab urusan dan prosedur Pejabat Tanah jer cukup. Kelam-kabut dan tidak sistematik.

Comments

  1. ok..
    wa 100% setuju dgn lu dlm arkitel ni.

    wa kasi hadi 200% support utk hadi
    jadi presd PAS seumur idup
    dan PM msia seumur idup
    selepas BN/UMNO bungkus...

    so selagi UMNO/BN x bungkus,
    wa lebih suke bubuh presd PAs yg baru..haha

    ReplyDelete
  2. dalam parlimen ari tue bukanka DSAI dah bgtau pasal IMF?

    lu tak tgk ka?

    lu pon macam umno gak da AT, gunakan IMF utk lu benci DSAI..wakakaka..

    wa rasa dia dah bgtau dalam parlimen pasai isu IMF yg UMNO dan AT gunakan utk benci DSAI..wakaka..

    lu jg cakap wa PKR plak, "kepala hotak lu" kalu lu cakap jugak..wakaka..

    wa cuma "RASA" dan "INGIN MEREBEN" ja..

    wakakaka...

    -bukancalon-

    ReplyDelete
  3. Arikel lu mmg suara hati wa,

    ngn anwar,kemungkinan one man show tu.Tah mana direction die nak bawa.

    Ngn Pas. collective thinking tu still di hargai.Tak kesah camna gado tapi still bersama coz of higher aim-> Islam.

    Tapi hadi kena tonjolkan diri cam nik aziz.Icon MALAYSIA utk zuhud,jujur n adil.Baru formula ni bleh jd.

    Pas for all dah Cantik.
    Nik Aziz for all mmg gempak.
    lepas nih Hadi for all pulak.

    ReplyDelete
  4. anwar lulusan ijazah 'bahasa melayu' yang diangkat penyokongnya sebagai genius ekonomi.

    hahahaha

    ReplyDelete
  5. Bro, penanti dah tiba.

    Wa teringin nak share sentimen tempatan kat situ.Ni tinjauan rambang la based on kawan2 n seranta dr situ.Lu tau kot seranta tuh aper kan.skang dah tuka nama jadi jasa kot.

    Chances 40% pkr-60% UMNO.
    -prob utama..ADUN kat sini tak wat keje n mmg jarang turun.Termasuk la malik tuh.

    -PKR sini mmg mengharap sentimen anwar semata.Pimpinan cawangan lebay kurang UMNO jek.Carik makan bai.

    -Org PAS mmg berbulu sbb akhlak org PKR tade la bagus mane.Ala2 danok la.Biasa la menda ni belah utara ni.

    ni dr side umno la..nanti wa update lg.

    ReplyDelete
  6. Bismilah Hir Rahman Nir Rahim
    BRO
    Pendapat gua lain diantara ANWAR / HADI ATAU UMNO , tiga-tiga pun gua tak caya sampai gua mati . Tapi kalau pilih TUAN GURU NIK AZIZ gua confirm confident gila . Kalau gua mati pun gua mati dalam iman dan gua tak akan jadi bankit daru kubur sampai hari kiamat . tapi kalau tiga olang e2( ANWAR / HADI maupun UMNO ) gua akan bangkit dari kubur jadi hantu and gua cekek tiga olang ini ( ANWAR / HADI / UMNO ) eeeeeeeeeeeeee.

    ReplyDelete
  7. Uma dengan AT sesama bodoh..makasihh...

    ReplyDelete
  8. Uma ngan AT bodoh tahap gaban..makasihhh...he..he..

    ReplyDelete
  9. adakah wa & AT 1 genetik sama dgn Hadi?hahaha..

    malas wa layan bab teori genetik
    AT ni...haha

    ReplyDelete
  10. antara nak suruh hadi berubah dgn nak suruh org yg lebih berstrategi dari hadi mana lagi berisiko dan lagi menguntungkan?

    kau jgn ckp kepandaian adalah pembolehubah malar sudahlah, tak pasal aku hentam lagi

    ReplyDelete
  11. Salam saudara Aduka. Artikel yang bernas. Dalam blog aku juga, aku ada post artikel siapa Anwar Dari Kacamata Aku.Aku rela menyokong UMNO dari menyokong PKR. haha. Mesti ko hentam aku kan cos aku tau ko anti ngn Umno.haha. LAin orang lain ragam bro. Cargas.

    ReplyDelete
  12. Nak tuduh batu api pun takut dia marah. Tapi nak kata apa berita di bawah ni?

    Yang tak berani nak dituduh batu api siap kata, "membayangkan maklumat itu diyakini tepat".

    Berikut berita yang tak berani nak dituduh batu api:

    Pas Selangor kesal jika kenyataan benar (muka surat N4 Sinar Harian edisi Selangor KL 27/4/09)

    Pas Selangor melihat usaha untuk melaga-lagakan Mursyidul Am Pas, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat dan Presiden parti, Datuk Seri Abdul Hadi Awang seperti yang didedahkan oleh anak Tok Guru itu, Nik Abduh adalah sesuatu yang amat dikesali, kata Roslan SMS.

    "Kalau benda ini terbukti betul, kita tak boleh terimalah sebab usaha melaga-lagakan pemimpin tertinggi dalam mana-mana organisasi adalah sesuatu yang tidak baik lebih-lebih lagi Pas ini parti Islam".

    Roslan SMS berkata, kedudukan Nik Abduh sebagai Exco Pemuda PAS Pusat lebih-lebih lagi selaku anak kepada Nik Aziz membayangkan maklumat itu diyakini tepat sehingga menjadi kebimbangan peribadi kepada Nik Abduh.

    "Kita harap kawan-kawan (Pas) di Kelantan akan buat sesuatu kalau betul kenyataan Nik Abduh itu".

    ReplyDelete
  13. bg wa pimpinan wat cara pimpinan
    jgn wat cara macai bawahan lak..
    klu nak bebas
    jadi blogger or forumer yg
    bebas nak maki sapa2...

    ni kes x cukup tarbiyah ke apa ni?hahaha

    abghensem kasi respond skit
    lu punye org ni...haha

    ReplyDelete

Post a Comment

Komen berbentuk fitnah, ugutan dan ancaman akan dipadam. Segala tulisan komen adalah tanggungjawab pemberi komen. Blog ini tidak bertanggungjawab keatas komen-komen diruangan ini.

Popular posts from this blog

Ulasan gua PRK Kajang

Try ulas buat kali terakhir untuk PRK Kajang. Ini pendapat gua atas premis perbahasan yang boleh ditolak. No prob. Small matter. 1. Gua menolak logik MB, Putrajaya, Mahathir vs Najib, tangisan Rafizi, bla bla sebagai alasan PRK Kajang. Sebenarnya, pendapat gua, kehadiran Anwar secara rasmi dalam DUN Selangor adalah satu mandat tanpa rasmi mengambil Pengerusi PKR negeri Selangor dari Azmin. Di Selangor, wujud ketidak selarasan kuasa. MB vs pengerusi negeri. Seumpama MB Kelantan adalah Nik Amar. Tapi PJ Kelantan adalah Husam. Anwar tak berani mengambil pengerusi negeri dari Azmin secara rasmi. Sebabnya banyak spekulasi. Azmin ada 12 orang yang akan lompat / bebas, Azmin ada video, Azmin ada fail, anak Azmin ada DNA Anwar (hujah seks UMNO) bla bla bla. Sidang media Azmin pun menyaksikan kenyataan berunsur sinis. Seperti Anwar bukan sahaja diperlukan di Kajang, tetapi dunia seperti Timur Tengah (Malaysiakini). Dengan Anwar di dalam DUN Selangor, maka pengimbangan berlaku antar

Betul ke Islam yang kau anut?

Betul ke versi Islam yang kau anut sekarang ni? KALAU KAU NAK VERSI PENUH BERVIDEO, KLIK SINI: https://youtu.be/KmJOEreKp6o Sekarang abam nak bagi anti thesis kepada thesis yang dah establish sekarang ini. Bila ada yang kemukakan hujah balas, akan ada spark ilmu yang dapat dikutip dan dinilai. Islam sekarang ni banyak versi. Nak2 pula versi politik parti. Kecilkan lagi skop, Dulu UMNO kafir, kekalkan perlembagaan kafir adalah kafir, tak boleh bayar zakat pada ulul amri yang tak laksanakan hudud. Macam2. Naratif dan kebentukan agama itu bergerak ikut survival parti politik. Kita ambil skop besar. Begitu juga kumpulan Islam selepas Muawiyah-Aishah memerangi ulul amri Ali as. Kumpulan2 berkembang dan terus berperang merebut kaabah. Dapat kaabah, dapatlah pengaruh agama. Dalam proses peperangan, pergaduhan merebut pengaruh itu, kau bayangkan berapa banyak hadis, naratif, kata2 mutiara, kitab2, fatwa2, pandangan2 telah dicipta. Untuk dapatkan pengaruh. Sama macam abam cakap dalam skop n

E wallet rupanya voucher potongan harga.

Abam setuju imbuhan wang bagi galakkan rakyat buat sesuatu. Macam download app untuk mudahkan kerajaan. Untuk kesejahteraan rakyat sendiri. Ianya sama macam paksa bayar wang (saman) bagi galakkan rakyat JANGAN buat sesuatu. Tapi pundek apakah imbuhan dalam bentuk potongan harga ini?   Ada si bangang kata e wallet PH dulu bangang sebab ada tarikh luput. Tarikh luput la sebab nak galakkan download dan guna e wallet. Pengguna dan peniaga. Bukan suh simpan RM30 tu dalam almari macam Armada. Tapi, ini lebih bangang. Imbuhan dalam bentuk potongan harga. Bagi jer la terus. Dia beli barang apa pun bernilai RM50.