Skip to main content

Bukan Nizar. Anwar makhluk perosak!

Oleh : AdukaTaruna

Inilah makhluk yang menawarkan jalan lompat. Yang menghalalkan jalan lompat. Makhluk produk UMNO. Hanya produk UMNO sahaja terkenal dengan sifat dan teknik ini.

Memang dari Islamnya, diwajibkan melompat dari buruk kepada baik, dari gelap kepada terang. Tetapi dalam satu perundangan yang mahu ditulis, yang mahu dibuktikan, ianya tidak praktikal dan menyusahkan rakyat. Gergasi-gergasi bertempur mendakwa pihak masing-masing adalah terang, adalah baik. Rakyat menderita tidak dipeduli.

Si bangsat Anwarlah punca segala-galanya. Pedulikan UMNO kerana UMNOlah acuannya. Ibu anjing akan melahirkan anak anjing. Kini, kerana Anwar, rakyat semakin tersepit. Para pelabur tidak ketentuan.

Melalui kaedah lompat, segalanya mungkin. Segalanya spekulasi. Keadaan semakin menjerut rakyat. Kerajaan A boleh jatuh menjadi kerajaan B tanpa pilihanraya. Dengan menafikan motif pilihan rakyat. Kerajaan B boleh jatuh lagi menjadi kerajaan C. Semua ini berlaku dan boleh berlaku hanya dengan kaedah bangsat Anwar melalui si ibu anjingnya, UMNO.

Pelabur tidak yakin, pekerjaan mengecil, rakyat tersepit, jenayah membesar, sesak. Sangat-sangat menyesakkan. Hanya kerana si bangsat bernama Anwar, kumpulan bangsat bernama PKR, bersama ibu kandung mereka, UMNO.

Perak.

Kerajaan A jahanam akibat kaedah Anwar bersama si ibu kandung, UMNO. Lompat melompat menjadi kerajaan B. Krisis. Hina. Aib. Rakyat terkepung dan tertekan. Peminat politik seronok, si ibu tunggal bersendirian, si miskin terkontang-kanting kepada siapa yang sah untuk mengadu.

Walaupun Perak bubar, kerajaan A memerintah semula, ianya boleh tumbang lagi. Melalui kaedah si bangsat Anwar. Durian dengan durian, si timun berendam derita. Kerajaan B boleh tumbang lagi. Lompat lagi, menjadi kerajaan perpaduan C, lompat lagi, tawaran berjuta, duit rakyat diguna, fokus seluruh ahli politik pilihan rakyat diguna dan dikerah untuk menjaga lompatan.

Memang bangsat. Memang lahanat. Terkutuklah Anwar mahkluk perosak bersama ibu kandungnya UMNO. Kuah yang tumpah ke nasi.

Jangan halalkan setiap derita anda.
Jangan halalkan setiap kesedihan anda.
Jangan halalkan setiap aniaya yang anda terima.

Tuntutlah, dakwalah Anwar bersama ibunya yang bangsat itu di akhirat kelak.

Comments

  1. bukan nizar, bukan anuar tapi aduka taruna dan amnea tu yang perosak.

    ReplyDelete
  2. AKU CABAR SILA DEDAHKAN IDENTITI KO WAHAI ANAK ANJING!!!
    KO MEMANG LA SIAL!!!
    SELURUH KETURUNAN KO MEMANG BODOH DAN SIAL!!!

    ReplyDelete
  3. Aku pun tak suka Anwar. Tapi, nak hentam biarlah fakta betul.

    UMNO PERAK KEMARUK- PENJELASAN UST AHMAD AWANG

    Bermula dari saat itu UMNO berusaha dengan begitu yakin untuk membentuk kerajaan melalui pelbagai cara dan pendekatan. Pada mulanya mereka menawarkan puluh jutaan ringgit kepada beberapa orang ADUN PAS supaya melompat parti dan menyebelahi mereka. Orang yang pertama mendapat tawaran rasuah itu ialah ADUN Pasir Panjang yang menjadi menjadi Menteri Besar Perak sekarang.

    Bila gagal berbuat demikian, mereka mengajak PAS Perak membentuk kerajaan campuran dengan UMNO/BN. Pelbagai pihak digunakan sebagai agen mereka menemui saya selaku Pesuruhjaya PAS Perak. Bahkan ada agen mereka yang menemui Mursyidul Am PAS, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat. Mereka gunakan beberapa orang mufti, pegawai tinggi kerajaan negeri, pertubuhan NGO dan seorang ADUN BN yang ada hubungan keluarga dengan saya. Namun Tajol Rosli sendiri tidak sanggup berhubung terus dengan saya walaupun saya ada dijemput untuk bersemuka dengan beliau.

    UMNO BN GAGAL PUJUK PAS BENTUK KERAJAAN CAMPURAN PAS - UMNO BN

    Perancangan bagi menggagalkan pembentukan kerajaan campuran PAS, PKR dan DAP bermula sebelum Hj Nizar angkat sumpah sebagai MB Perak. Zahid Hamidi, Yusuf Husein (Reaktor KISDAR), dan Amin Saleh (bekas Setiausaha PUM semasa ) adalah antara yang terlibat cuba mempengaruhi Ustaz Ahmad Awang, Pesuruhjaya (PJ Perak) supaya membentuk kerajaan campuran bersama dengan UMNO BN dengan menjanjikan PAS sebagai MB dan kesemua ADUN PAS sebagai EXCO. Ini rasuah yang mereka sogokkan kepada PAS. Mereka gunakan santimen Melayu dan agama, kononnya dengan terbentuknya kerajaan campuran PAS dan UMNO BN, Perak adalah negeri pertama selain Kelantan & Terengganu yang ahli EXCOnya Melayu dan Islam semua, senanglah untuk melaksanakan Islam. Malam sebelum MB mengangkat sumpah, ketiga mereka cuba juga mempengaruhi PJ Perak sekali lagi sehingga menjejak sampai ke halaman rumah PJ di Simpang Empat Semanggol. Ust Ahmad Awang tidak melayaninya sehingga terpaksa memanggil Unit Amal dan pihak polis menghambat mereka.

    Mufti Perak juga turut berperanan mempengaruhi MB dengan mengatakan Mursyidul AM, Presiden PAS dan Timbalan Mursyidul Am (Dr Harun Din) bersetuju dengan cadangan pembentukan kerajaan campuran PAS dan BN UMNO. Kononnya kesemua pimpinan tersebut menyerahkan kepada PJ Perak membuat keputusan. Yang kami musykil kalau benar apa yang didakwa oleh Mufti, mengapa pimpinan PAS tidak menghubungi sendiri PJ atau mereka turun berbincang dengan Jawatankuasa Harian PAS Perak, sebab pembentukan kerajaan bukan boleh diputuskan oleh PJ Perak sendiri, ia melibatkan polisi dan dasar parti, tidak munasabah perakara yang sebegini besar, pimpinan tertinggi boleh serahkan urusan ini kepada PJ Perak untuk buat keputusan. PJ dengan penuh bijaksana menolak saranan dan cadangan ini.

    Selepas gagal usaha ini, mereka gunakan pendekatan memujuk ADUN-ADUN PKR untuk melompat meninggalkan mereka, ADUN DAP juga dipujuk dengan tawaran berjuta-juta. Mereka begitu yakin, usaha ini akan berjaya. Sehingga Tajol Rosli 31 Ogos akan berlaku peralihan kuasa. Namun usaha ini juga sia-sia dan gagal.

    Mereka tidak putusa asa, berusaha lagi dengan berbagai cara untuk menjatuhkan kerajaan PR. Kali ini peracangan dan usaha lebih licik, jijik, kotor dan tidak bermoral. Bermula dengan adegan colek, ugut, rasuah, tawaran-tawaran dan sebagainya. Akhirnya mereka berjaya menjatuhkan kerajaan PR dengan mempergunakan Sultan Perak mengikut telunjuk UMNO BN.

    ReplyDelete

Post a Comment

Komen berbentuk fitnah, ugutan dan ancaman akan dipadam. Segala tulisan komen adalah tanggungjawab pemberi komen. Blog ini tidak bertanggungjawab keatas komen-komen diruangan ini.

Popular posts from this blog

Ulasan gua PRK Kajang

Try ulas buat kali terakhir untuk PRK Kajang. Ini pendapat gua atas premis perbahasan yang boleh ditolak. No prob. Small matter. 1. Gua menolak logik MB, Putrajaya, Mahathir vs Najib, tangisan Rafizi, bla bla sebagai alasan PRK Kajang. Sebenarnya, pendapat gua, kehadiran Anwar secara rasmi dalam DUN Selangor adalah satu mandat tanpa rasmi mengambil Pengerusi PKR negeri Selangor dari Azmin. Di Selangor, wujud ketidak selarasan kuasa. MB vs pengerusi negeri. Seumpama MB Kelantan adalah Nik Amar. Tapi PJ Kelantan adalah Husam. Anwar tak berani mengambil pengerusi negeri dari Azmin secara rasmi. Sebabnya banyak spekulasi. Azmin ada 12 orang yang akan lompat / bebas, Azmin ada video, Azmin ada fail, anak Azmin ada DNA Anwar (hujah seks UMNO) bla bla bla. Sidang media Azmin pun menyaksikan kenyataan berunsur sinis. Seperti Anwar bukan sahaja diperlukan di Kajang, tetapi dunia seperti Timur Tengah (Malaysiakini). Dengan Anwar di dalam DUN Selangor, maka pengimbangan berlaku antar

Betul ke Islam yang kau anut?

Betul ke versi Islam yang kau anut sekarang ni? KALAU KAU NAK VERSI PENUH BERVIDEO, KLIK SINI: https://youtu.be/KmJOEreKp6o Sekarang abam nak bagi anti thesis kepada thesis yang dah establish sekarang ini. Bila ada yang kemukakan hujah balas, akan ada spark ilmu yang dapat dikutip dan dinilai. Islam sekarang ni banyak versi. Nak2 pula versi politik parti. Kecilkan lagi skop, Dulu UMNO kafir, kekalkan perlembagaan kafir adalah kafir, tak boleh bayar zakat pada ulul amri yang tak laksanakan hudud. Macam2. Naratif dan kebentukan agama itu bergerak ikut survival parti politik. Kita ambil skop besar. Begitu juga kumpulan Islam selepas Muawiyah-Aishah memerangi ulul amri Ali as. Kumpulan2 berkembang dan terus berperang merebut kaabah. Dapat kaabah, dapatlah pengaruh agama. Dalam proses peperangan, pergaduhan merebut pengaruh itu, kau bayangkan berapa banyak hadis, naratif, kata2 mutiara, kitab2, fatwa2, pandangan2 telah dicipta. Untuk dapatkan pengaruh. Sama macam abam cakap dalam skop n

E wallet rupanya voucher potongan harga.

Abam setuju imbuhan wang bagi galakkan rakyat buat sesuatu. Macam download app untuk mudahkan kerajaan. Untuk kesejahteraan rakyat sendiri. Ianya sama macam paksa bayar wang (saman) bagi galakkan rakyat JANGAN buat sesuatu. Tapi pundek apakah imbuhan dalam bentuk potongan harga ini?   Ada si bangang kata e wallet PH dulu bangang sebab ada tarikh luput. Tarikh luput la sebab nak galakkan download dan guna e wallet. Pengguna dan peniaga. Bukan suh simpan RM30 tu dalam almari macam Armada. Tapi, ini lebih bangang. Imbuhan dalam bentuk potongan harga. Bagi jer la terus. Dia beli barang apa pun bernilai RM50.