Skip to main content

Terlatest, tergempar : Paklah rombak kabinet!

Oleh : AdukaTaruna

Paklah kol wa tadik. Dia dah give up. Nak layan anak cucu pulak. Dia suh wa susun pemerintahan Malaysia ala bloggers.

"Lu orang bloggers selama ni banyak bising, AT. Skang wa kasi lu susun sendiri."

So, di bawah ni wa susun peringkat awal. Sapa2 nak lobi, leh lobi. Sapa2 nak bg cadangan leh bagi.

PM.

Mat Sabu. Wa akan suh Mat Sabu jadi blogger gak. Letak sorang yang uruskan blog dia. Kire bloggers gak la tuh. Hahaha.

Mat Sabu penting sebab dia jenis keras macam Mahathir. Baru leh kawal negara. India Cina semua boleh masuk kepala. Leh satukan negara ni. Kalau dia lancar dasar Islam, tak nampak sangat konservatif dia sebab perwatakan dia yang sempoi, walau dasar tu memang keras pon.

Ulama2 macam TGHA, TGNA, Haron Din, Ahmad Awang wa letak satu tempat. Stanby. Berjaya jer tolak institusi raja, team ulama ni ambil alih ruang vakum tuh. Polis, tentera, SPRM, kehakiman, semua bawah team nih. Selamat sket. Lembab pon lembab la. Sok2 pepandai la ganti dengan ulama keturunan Cina ke keturunan Eropah ke.

TPM.

TPM wa letak Khalid Samad atau Husam. Laju sket. Fahaman pun terkini. Bloggers gak 2 ekor nih. Hahahaha.

Menteri Kewangan.

Menteri Kewangan, wa lantik Hasbullahpit. Pepandai la dia lantik penasihat dia.

Menteri Pertahanan.

Wa bagi Lelaki_ini.

Menteri Pelajaran.

Wa bagi nyle. Hahahaha. Mampos A. Samad Said nak lawan. Wa lagi kompiden awek Australia ni pegang sistem pelajaran Malaysia.

Menteri Penerangan.

Menteri Penerangan wa bagi Penarik Beca. Belasah tak kira siapa. Sultan pun kena lanyak gak. Bloggers Perak, Bloggers negeri lain, wa kasi satu slot 30 minit dalam sehari. Maybe sorang 5 minit setiap negeri.

Menteri Belia dan Sukan.

Wa kasi Jerung_Reksase. Budak TKO. Takan nak kasi gen kaki bangku wal bengap macam Sultan Pahang kot. Hua hua hua.

Menteri Wanita dan Keluarga.

Wa suh kak memot pilih. Kak memot tak bleh jadi. Sebab tak banjer wa tgk citer upin ari tu.

Wa plak?

Wa pegang Menteri Mentor lah. Tak betul jer, siap la wa bangangkan. Jangan ISA kan wa dah. Kui kui kui.

Comments

  1. Pehh, cantek.. Bole wa up komisyen beli kapal selam & jet pejuang. Utk anak cucu bro. Haha.

    Lu nak bangangkan wa biar beralas. Wa C4 nanti baru lu tau.

    ReplyDelete
  2. apsal semua gen sama bro?hahaha...
    xpe2, ada lagi tempat kosong..
    menteri kerja raya?
    menteri pengajian tinggi?
    menteri kesihatan?

    lu bagi la paklah masuk kabinet gak bro..haha..kabinet dapur pon cukup...=p

    -orang jauh-

    ReplyDelete
  3. Ni akak nak lobi ni korang:
    Menteri Pengajian Tinggi: cd olaza@ suami kak memot :D

    haha..lawak dak duka,,

    Menteri pompuan & kuarga bagi member akak lerr..
    Menteri :puan sonoko,
    timbalan1:puan aznet@angel leen
    timbalan2:mrs bon@qutreen

    -->akak tak tamak,korang lantik jadi duta negara korea pun ok...

    ReplyDelete
  4. hek eleh..
    blah la duka,,
    nak suh akak usha aweks monggolia untul ekau la tuh!!

    ReplyDelete
  5. oii oiii mana nama wa... takde pun..... apa ni..... sekurang²nya bagi la wa menteri perdagangan ke menteri perumahan ke... boley la wa buat pitis skit..... kalau dah menyampah sangat ngan wa bagi la wa jadi menteri Puteri Malaysia (kira ala² puteri UMNO la)..... jaga kebajikan dan keselamatan wanita² bawah umo 25 tahun yang belom ada keje n belum kawin..... hehehe

    ReplyDelete

Post a Comment

Komen berbentuk fitnah, ugutan dan ancaman akan dipadam. Segala tulisan komen adalah tanggungjawab pemberi komen. Blog ini tidak bertanggungjawab keatas komen-komen diruangan ini.

Popular posts from this blog

Ulasan gua PRK Kajang

Try ulas buat kali terakhir untuk PRK Kajang. Ini pendapat gua atas premis perbahasan yang boleh ditolak. No prob. Small matter. 1. Gua menolak logik MB, Putrajaya, Mahathir vs Najib, tangisan Rafizi, bla bla sebagai alasan PRK Kajang. Sebenarnya, pendapat gua, kehadiran Anwar secara rasmi dalam DUN Selangor adalah satu mandat tanpa rasmi mengambil Pengerusi PKR negeri Selangor dari Azmin. Di Selangor, wujud ketidak selarasan kuasa. MB vs pengerusi negeri. Seumpama MB Kelantan adalah Nik Amar. Tapi PJ Kelantan adalah Husam. Anwar tak berani mengambil pengerusi negeri dari Azmin secara rasmi. Sebabnya banyak spekulasi. Azmin ada 12 orang yang akan lompat / bebas, Azmin ada video, Azmin ada fail, anak Azmin ada DNA Anwar (hujah seks UMNO) bla bla bla. Sidang media Azmin pun menyaksikan kenyataan berunsur sinis. Seperti Anwar bukan sahaja diperlukan di Kajang, tetapi dunia seperti Timur Tengah (Malaysiakini). Dengan Anwar di dalam DUN Selangor, maka pengimbangan berlaku antar

Betul ke Islam yang kau anut?

Betul ke versi Islam yang kau anut sekarang ni? KALAU KAU NAK VERSI PENUH BERVIDEO, KLIK SINI: https://youtu.be/KmJOEreKp6o Sekarang abam nak bagi anti thesis kepada thesis yang dah establish sekarang ini. Bila ada yang kemukakan hujah balas, akan ada spark ilmu yang dapat dikutip dan dinilai. Islam sekarang ni banyak versi. Nak2 pula versi politik parti. Kecilkan lagi skop, Dulu UMNO kafir, kekalkan perlembagaan kafir adalah kafir, tak boleh bayar zakat pada ulul amri yang tak laksanakan hudud. Macam2. Naratif dan kebentukan agama itu bergerak ikut survival parti politik. Kita ambil skop besar. Begitu juga kumpulan Islam selepas Muawiyah-Aishah memerangi ulul amri Ali as. Kumpulan2 berkembang dan terus berperang merebut kaabah. Dapat kaabah, dapatlah pengaruh agama. Dalam proses peperangan, pergaduhan merebut pengaruh itu, kau bayangkan berapa banyak hadis, naratif, kata2 mutiara, kitab2, fatwa2, pandangan2 telah dicipta. Untuk dapatkan pengaruh. Sama macam abam cakap dalam skop n

E wallet rupanya voucher potongan harga.

Abam setuju imbuhan wang bagi galakkan rakyat buat sesuatu. Macam download app untuk mudahkan kerajaan. Untuk kesejahteraan rakyat sendiri. Ianya sama macam paksa bayar wang (saman) bagi galakkan rakyat JANGAN buat sesuatu. Tapi pundek apakah imbuhan dalam bentuk potongan harga ini?   Ada si bangang kata e wallet PH dulu bangang sebab ada tarikh luput. Tarikh luput la sebab nak galakkan download dan guna e wallet. Pengguna dan peniaga. Bukan suh simpan RM30 tu dalam almari macam Armada. Tapi, ini lebih bangang. Imbuhan dalam bentuk potongan harga. Bagi jer la terus. Dia beli barang apa pun bernilai RM50.