Skip to main content

Nizar, Ngeh dan Nga ditahan ISA.



Oleh : AdukaTaruna

BR dikatakan perlu bertahan sehingga sidang DUN Perak tidak lama lagi. Ketika ini, Speaker Dewan, akan menyekat 3 mangkuk PKR dan DAP dari hadir. Ataupun 3 mangkuk tadi tidak berani hadir seandainya BR mengumpulkan ribuan penyokongnya di luar Dewan Undangan Negeri Perak.

Apabila begini, BR mempunyai 28, dan BN 28. Keadaan sangat genting. Seandainya BR berjaya membubarkan DUN, ianya adalah malapetaka kepada BN. MB haram Perak akan menjadi MB paling singkat dalam sejarah.

Untuk itu Najib perlu menjadi lebih ganas. Semakin menghampiri Mahathir. Jika 3 mangkuk ditahan Speaker, Najib perlu menahan sekurang2nya 3 ADUN BR. Walau apa cara sekalipun, pembubaran DUN perlu dielakkan.

Jadi, adakah 3N mangsa terdesak Najib ialah Nizar, Ngeh dan Nga?

BR perlu bersiap sedia.

Pada wa, BR perlu mengambil sebarang kemungkinan oleh pihak Najib. Kalau ikut kisah Nabi2 dahulu, Isa a.s pernah digantikan. Muhammad SAW pernah digantikan Ali. Kaedah ganti tercatit dalam taktikal zaman lampau.

So, apa lagi, sila cari muka seiras dengan Nizar, Ngeh dan Nga untuk berlakon sebagai mereka, sekarang. Supaya Najib menangkap identity yang salah, di mana, identity sebenar lepas memasuki sidang DUN.

Keadaan akan menjadi kecoh. BN termalu, dan bakal disaman individu terbabit. Itulah upahnya. Praktikal?

Comments

  1. Tak praktikal langsung. lu nak hentam , hentam betul-betul. ISA dah tak relevant lagi. Najis cari nahas jika guna ISA.

    Keadaan genting, wa ingat 3 katak lompat dan yang berhajat nak lompat akan lompat kembali ke pakatan.... tunggu.

    Dalam politik, parti politik mesti cipta lebih ramai talibarut politik ( political inteligence) yang setia...betul ke wa eja hentam saje le. Dr M punya ramai talibarut politik tu pasal dia boleh manage.

    Disamping talibarut, perisik-perisik politik yang setia juga amat perlu. Tiada siapa yang mengenali perisik politik dalam masyarakat.

    UMNO telah melangkah setapak kedepan, tindakan cepat telah diambil untuk membantutkan penyebaran berita seperti pembekuan ceramah dan rampasan suratkhabar politik. Kalau Pakatan setakat buat aduan tanpa tindakan, pakatan akan berada dalam zone bahaya....mungkin lepas ni blog akan digantung ..hangpa tunggu.

    Pakatan perlu cari alternatif untuk penyebaran maklumat... blog tak ramai yang jelajah blog..hangpa fikir le cara terbaik.

    Talibarut dan perisik politik amat penting supaya strategi dan tindakbalas adalah lebih berkesan..

    Yang akhir wa tak hentam, sengoti

    ReplyDelete
  2. Pehh.. ni dah mcm filem barat.

    Lu ngingatkan wa pd filem Bad Company (2002) lakonan aktor otai Anthony Hopkins. Chris Rock kena nyamar jd ejen CIA sbb muka dia same cam ejen yg dah mati tu. At the same time kena jd balak kpd aweks (balu?) mamat tu, pehh punye la untung, wakaka..

    Wa rasa idea lu dah x praktikal, sbb SB dah baca artikel lu ni mlm td, haha..

    ReplyDelete
  3. seganas mahathir?..... lu kena tengok gak persekitaran lain bro.... dulu madey boley la buat undang² rimba sebab rakyat tak secerdik sekarang.... dulu maklumat bleh dapat dari TV n paper jer..... sekarang maklumat lebih meluas... internet merata² dah sekarang.... pakcik makcik aku yang tak kenal PC pun sekarang dah tau berita lebih cepat dari aku dah bro..... jaman Madey dulu pun dia hampir² nak tumbang dah.... tapi dai ni licik (bukan cerdik).... bila tau rakyat makin sedar dia berambus dari jadi PM...... bagi beban kat dolah.... kalau Najib buat ikut cara Madey bagi aku ini akan mempercepatkan lagi Najib ni disembunyikan hantu kopek..... hehehe...

    -abanghensem

    ReplyDelete

Post a Comment

Komen berbentuk fitnah, ugutan dan ancaman akan dipadam. Segala tulisan komen adalah tanggungjawab pemberi komen. Blog ini tidak bertanggungjawab keatas komen-komen diruangan ini.

Popular posts from this blog

Ulasan gua PRK Kajang

Try ulas buat kali terakhir untuk PRK Kajang. Ini pendapat gua atas premis perbahasan yang boleh ditolak. No prob. Small matter. 1. Gua menolak logik MB, Putrajaya, Mahathir vs Najib, tangisan Rafizi, bla bla sebagai alasan PRK Kajang. Sebenarnya, pendapat gua, kehadiran Anwar secara rasmi dalam DUN Selangor adalah satu mandat tanpa rasmi mengambil Pengerusi PKR negeri Selangor dari Azmin. Di Selangor, wujud ketidak selarasan kuasa. MB vs pengerusi negeri. Seumpama MB Kelantan adalah Nik Amar. Tapi PJ Kelantan adalah Husam. Anwar tak berani mengambil pengerusi negeri dari Azmin secara rasmi. Sebabnya banyak spekulasi. Azmin ada 12 orang yang akan lompat / bebas, Azmin ada video, Azmin ada fail, anak Azmin ada DNA Anwar (hujah seks UMNO) bla bla bla. Sidang media Azmin pun menyaksikan kenyataan berunsur sinis. Seperti Anwar bukan sahaja diperlukan di Kajang, tetapi dunia seperti Timur Tengah (Malaysiakini). Dengan Anwar di dalam DUN Selangor, maka pengimbangan berlaku antar

Betul ke Islam yang kau anut?

Betul ke versi Islam yang kau anut sekarang ni? KALAU KAU NAK VERSI PENUH BERVIDEO, KLIK SINI: https://youtu.be/KmJOEreKp6o Sekarang abam nak bagi anti thesis kepada thesis yang dah establish sekarang ini. Bila ada yang kemukakan hujah balas, akan ada spark ilmu yang dapat dikutip dan dinilai. Islam sekarang ni banyak versi. Nak2 pula versi politik parti. Kecilkan lagi skop, Dulu UMNO kafir, kekalkan perlembagaan kafir adalah kafir, tak boleh bayar zakat pada ulul amri yang tak laksanakan hudud. Macam2. Naratif dan kebentukan agama itu bergerak ikut survival parti politik. Kita ambil skop besar. Begitu juga kumpulan Islam selepas Muawiyah-Aishah memerangi ulul amri Ali as. Kumpulan2 berkembang dan terus berperang merebut kaabah. Dapat kaabah, dapatlah pengaruh agama. Dalam proses peperangan, pergaduhan merebut pengaruh itu, kau bayangkan berapa banyak hadis, naratif, kata2 mutiara, kitab2, fatwa2, pandangan2 telah dicipta. Untuk dapatkan pengaruh. Sama macam abam cakap dalam skop n

E wallet rupanya voucher potongan harga.

Abam setuju imbuhan wang bagi galakkan rakyat buat sesuatu. Macam download app untuk mudahkan kerajaan. Untuk kesejahteraan rakyat sendiri. Ianya sama macam paksa bayar wang (saman) bagi galakkan rakyat JANGAN buat sesuatu. Tapi pundek apakah imbuhan dalam bentuk potongan harga ini?   Ada si bangang kata e wallet PH dulu bangang sebab ada tarikh luput. Tarikh luput la sebab nak galakkan download dan guna e wallet. Pengguna dan peniaga. Bukan suh simpan RM30 tu dalam almari macam Armada. Tapi, ini lebih bangang. Imbuhan dalam bentuk potongan harga. Bagi jer la terus. Dia beli barang apa pun bernilai RM50.