Skip to main content

Karpal dengan Melayu sama mangkuk.

Oleh : AdukaTaruna

Berbulu jer gua dengan Karpal nih. Dia ingat dia besar sangat ke? Sampai seluruh negara harus fokus kat dia. Betul2 tak puas hati wa beb.

UMNO tak tangkap pasal nak mempergunakan Karpal. Karpal pulak fikir UMNO takut dengan dia. Kan ke best kalau PAS ada lulit, atau Karpal ni berada dalam politik Asia Barat atau Russia. Memang dah sah mati punya beb. Menganggu.

Kalau PAS ada lulit, lulit PAS boleh alligment Karpal kepada PRK 2 Bukit beb. Belasah, pertikai, gesa letak jawatan kerana mengganggu perubahan politik, mengganggu fokus kepada rakyat etc.

Yang Melayu pulak mangkuk. Kata terer santau la, silat la, parang terbang la. Bukan wa setuju prinsip tu, tapi dah alang2 lu jenis macamtu, buat la wa nak tgk. Ini setakat kepung OKU, ejek2, cabar2 dari jauh dengan anak Karpal, adik wa darjah 6 boleh buat camtu gak.

Ni masalah tol naik. Tambang bas melambung. Pengangguran meningkat. Jenayah dah macam perang. Hidup rakyat tersepit. Banyak isu perlu diselesaikan.

Sakit hati betul wa bila ahli politik kena peruntukkan fokus kepada si bangsat Karpal dengan si bangsat UMNO. Politik untuk rakyat ke, politik untuk ahli politik ni? Celaka sungguh dunia hari ni.

Karpal DAP tgh perasan bagus. UMNO layan.

Anwar sibuk lompat liwat retorik sana sini.

PKR tak abes2 dengan moral.

PAS pulak lembab terhegeh2.

Rakyat semakin menderita. Senang2, import satu team Hamas ke, Hezbollah ke, suruh uruskan PAS ni. Laju sket. Lembab nak mampos ulama Melayu nih.

Comments

  1. media pun satu lahabau gak, suka alih isu yang mencengkam rakyat kepada isu politik sempit . penangguran semakin meningkat, pendatang asing berlambak.... apa nak jadi negara ini. Para menteri becakap bahasa melayu yang tak difahami, guna istilah omputih buat org kg nganggaaaaaaaaaa.....

    ReplyDelete
  2. jadi, kita pergi kpd pembolehubah dia dululah iaitu karpal mangkuk. pastu lu pikirlah macam mana nak gerak. wa tak terganggu pun dgn karpal ni. pada wa, yg penting cara menangani org macam ni dgn cara paling smart. hehe lu tau ke?

    ReplyDelete
  3. AT, apo kato.. lu aje la tubuhkan NGO...
    eleh buat mcm chandra muz tuuu, tubuhkan JUST, kata NGO.. padahal dia ngan bini dia jer.. wahaha...
    Lu soh Berg buat kertas kerja... hehe..

    ReplyDelete

Post a Comment

Komen berbentuk fitnah, ugutan dan ancaman akan dipadam. Segala tulisan komen adalah tanggungjawab pemberi komen. Blog ini tidak bertanggungjawab keatas komen-komen diruangan ini.

Popular posts from this blog

Ulasan gua PRK Kajang

Try ulas buat kali terakhir untuk PRK Kajang. Ini pendapat gua atas premis perbahasan yang boleh ditolak. No prob. Small matter. 1. Gua menolak logik MB, Putrajaya, Mahathir vs Najib, tangisan Rafizi, bla bla sebagai alasan PRK Kajang. Sebenarnya, pendapat gua, kehadiran Anwar secara rasmi dalam DUN Selangor adalah satu mandat tanpa rasmi mengambil Pengerusi PKR negeri Selangor dari Azmin. Di Selangor, wujud ketidak selarasan kuasa. MB vs pengerusi negeri. Seumpama MB Kelantan adalah Nik Amar. Tapi PJ Kelantan adalah Husam. Anwar tak berani mengambil pengerusi negeri dari Azmin secara rasmi. Sebabnya banyak spekulasi. Azmin ada 12 orang yang akan lompat / bebas, Azmin ada video, Azmin ada fail, anak Azmin ada DNA Anwar (hujah seks UMNO) bla bla bla. Sidang media Azmin pun menyaksikan kenyataan berunsur sinis. Seperti Anwar bukan sahaja diperlukan di Kajang, tetapi dunia seperti Timur Tengah (Malaysiakini). Dengan Anwar di dalam DUN Selangor, maka pengimbangan berlaku antar

Betul ke Islam yang kau anut?

Betul ke versi Islam yang kau anut sekarang ni? KALAU KAU NAK VERSI PENUH BERVIDEO, KLIK SINI: https://youtu.be/KmJOEreKp6o Sekarang abam nak bagi anti thesis kepada thesis yang dah establish sekarang ini. Bila ada yang kemukakan hujah balas, akan ada spark ilmu yang dapat dikutip dan dinilai. Islam sekarang ni banyak versi. Nak2 pula versi politik parti. Kecilkan lagi skop, Dulu UMNO kafir, kekalkan perlembagaan kafir adalah kafir, tak boleh bayar zakat pada ulul amri yang tak laksanakan hudud. Macam2. Naratif dan kebentukan agama itu bergerak ikut survival parti politik. Kita ambil skop besar. Begitu juga kumpulan Islam selepas Muawiyah-Aishah memerangi ulul amri Ali as. Kumpulan2 berkembang dan terus berperang merebut kaabah. Dapat kaabah, dapatlah pengaruh agama. Dalam proses peperangan, pergaduhan merebut pengaruh itu, kau bayangkan berapa banyak hadis, naratif, kata2 mutiara, kitab2, fatwa2, pandangan2 telah dicipta. Untuk dapatkan pengaruh. Sama macam abam cakap dalam skop n

E wallet rupanya voucher potongan harga.

Abam setuju imbuhan wang bagi galakkan rakyat buat sesuatu. Macam download app untuk mudahkan kerajaan. Untuk kesejahteraan rakyat sendiri. Ianya sama macam paksa bayar wang (saman) bagi galakkan rakyat JANGAN buat sesuatu. Tapi pundek apakah imbuhan dalam bentuk potongan harga ini?   Ada si bangang kata e wallet PH dulu bangang sebab ada tarikh luput. Tarikh luput la sebab nak galakkan download dan guna e wallet. Pengguna dan peniaga. Bukan suh simpan RM30 tu dalam almari macam Armada. Tapi, ini lebih bangang. Imbuhan dalam bentuk potongan harga. Bagi jer la terus. Dia beli barang apa pun bernilai RM50.