Skip to main content

Dasar bangsat punya PKR.


Oleh : AdukaTaruna

“Lu tahu bro.. punyalah kitorang susah payah berkempen. Takder duit, kumpul ramai-ramai. Budak2 U datang kat markas kitorang pun takda duit. Bendera kena beli sendiri. Tak tido malam cetak risalah. Lepas tu wala’ tempat kitorang serah kat PKR. Patut pada pimpinan. Tapi skang? Rasa nak menangis bro. Lu ambil no tepon sy ni bro. Sy lagi tua dari lu. Banyak yang wa nak citer ni. 012-******”

Panas dan mendidih darah wa dapat email bro nih. Termenung kejap wa. Dasar binatang punya PKR. Dah tahu tiada ramai calon berkualiti, pembinaan maruah parti yang masih lemah, tamak pula banyak kerusi. Last2 ni la padahnya.

1. Jika sultan melayu tetap enggan bubarkan DUN, wa harap penyokong tidak perlu berhimpun, berdemonstrasi. Najib memang power. Dari dulu wa dah bagi amaran dah. Tapi kena gelak.

Wa bimbang, kalau berhimpun, elok2 Perak tumbang, habis satu Malaysia Najib letak bawah darurat. Dia terdesak tu beb. Team Najib ada sekurang2 satu makhluk genius pemikir kepada semua nih. Mungkin military luar negara punya kot. Najib sedang menghampiri kelajuan, keberanian, kezaliman Mahathir.

2. Tidak mengapalah seandainya Perak terlepas secara percuma. Kerajaan yang diambil secara tipu-daya pasti akan sentiasa bergoncang dan merimaskan pengundi Perak. Di harapkan mereka menterjemahkan kepada PRU13 yang akan datang.

(bacaan 1 dan 2 untuk level awam. Pimpinan PAS digesa terus fight dalam ruang2 demokrasi yang ada)

3. Wa ingat ADUN BN masuk PKR tu dummy Najib kepada Anwar jer la beb. Kalau betul memang dah macam citer omputih dah.

4. PAS perlu tendang ulama lembab dari pucuk pimpinan. Ulama lembab hanya boleh menjaga prinsip dan dasar. Bukan menjaga taktikal dan pergerakan. Ini bukan zaman Paklah. Ini era Najib.

5. Wa seru semua Melayu PKR (yang bermaruah sahaja) supaya menyertai PAS. PAS mempunyai system pentarbiyahan yang ampuh dalam senarai parti politik di Malaysia.

Lebih berbaloi memaki golongan agama yang takutkan Allah daripada memaki pejuang dusta yang kurang takut kepada Allah.

Dasar bangsat punya PKR.

Comments

  1. salam bro. sabar bro. gua tau perasaan lu. gua pun panas dgn PKR ni. byk org opurtunis . ada juga yg betul2 berjuang tp x d pandang.

    ReplyDelete
  2. Pemimpin PKR yang mana paling layak dikutuk habis habisan ?

    Anwar patut bubarkan PKR.. join PAS aja....

    sp4n4r

    ReplyDelete
  3. wa rilek dulu.... kalau berlaku PRK nanti wa harap PAS kena mintak bertanding lebih banyak kerusi.... tak boley harap PKR n DAP....

    -abanghensem

    ReplyDelete
  4. Hari tu orang dah kata, parti islam mesti dominan.ni tidak,nak PKR jugak jadi kepala. sekarang,tengoklah apa jadi.amik calon tangkap muat je,nak bagi dia jadi kepala.PAS kena main peranan.amik alih tugas ketua peneraju dengan segera.AYUH gerakkan momentum dari sekarang!

    -Jabbaarin-

    ReplyDelete

Post a Comment

Komen berbentuk fitnah, ugutan dan ancaman akan dipadam. Segala tulisan komen adalah tanggungjawab pemberi komen. Blog ini tidak bertanggungjawab keatas komen-komen diruangan ini.

Popular posts from this blog

Ulasan gua PRK Kajang

Try ulas buat kali terakhir untuk PRK Kajang. Ini pendapat gua atas premis perbahasan yang boleh ditolak. No prob. Small matter. 1. Gua menolak logik MB, Putrajaya, Mahathir vs Najib, tangisan Rafizi, bla bla sebagai alasan PRK Kajang. Sebenarnya, pendapat gua, kehadiran Anwar secara rasmi dalam DUN Selangor adalah satu mandat tanpa rasmi mengambil Pengerusi PKR negeri Selangor dari Azmin. Di Selangor, wujud ketidak selarasan kuasa. MB vs pengerusi negeri. Seumpama MB Kelantan adalah Nik Amar. Tapi PJ Kelantan adalah Husam. Anwar tak berani mengambil pengerusi negeri dari Azmin secara rasmi. Sebabnya banyak spekulasi. Azmin ada 12 orang yang akan lompat / bebas, Azmin ada video, Azmin ada fail, anak Azmin ada DNA Anwar (hujah seks UMNO) bla bla bla. Sidang media Azmin pun menyaksikan kenyataan berunsur sinis. Seperti Anwar bukan sahaja diperlukan di Kajang, tetapi dunia seperti Timur Tengah (Malaysiakini). Dengan Anwar di dalam DUN Selangor, maka pengimbangan berlaku antar

Betul ke Islam yang kau anut?

Betul ke versi Islam yang kau anut sekarang ni? KALAU KAU NAK VERSI PENUH BERVIDEO, KLIK SINI: https://youtu.be/KmJOEreKp6o Sekarang abam nak bagi anti thesis kepada thesis yang dah establish sekarang ini. Bila ada yang kemukakan hujah balas, akan ada spark ilmu yang dapat dikutip dan dinilai. Islam sekarang ni banyak versi. Nak2 pula versi politik parti. Kecilkan lagi skop, Dulu UMNO kafir, kekalkan perlembagaan kafir adalah kafir, tak boleh bayar zakat pada ulul amri yang tak laksanakan hudud. Macam2. Naratif dan kebentukan agama itu bergerak ikut survival parti politik. Kita ambil skop besar. Begitu juga kumpulan Islam selepas Muawiyah-Aishah memerangi ulul amri Ali as. Kumpulan2 berkembang dan terus berperang merebut kaabah. Dapat kaabah, dapatlah pengaruh agama. Dalam proses peperangan, pergaduhan merebut pengaruh itu, kau bayangkan berapa banyak hadis, naratif, kata2 mutiara, kitab2, fatwa2, pandangan2 telah dicipta. Untuk dapatkan pengaruh. Sama macam abam cakap dalam skop n

E wallet rupanya voucher potongan harga.

Abam setuju imbuhan wang bagi galakkan rakyat buat sesuatu. Macam download app untuk mudahkan kerajaan. Untuk kesejahteraan rakyat sendiri. Ianya sama macam paksa bayar wang (saman) bagi galakkan rakyat JANGAN buat sesuatu. Tapi pundek apakah imbuhan dalam bentuk potongan harga ini?   Ada si bangang kata e wallet PH dulu bangang sebab ada tarikh luput. Tarikh luput la sebab nak galakkan download dan guna e wallet. Pengguna dan peniaga. Bukan suh simpan RM30 tu dalam almari macam Armada. Tapi, ini lebih bangang. Imbuhan dalam bentuk potongan harga. Bagi jer la terus. Dia beli barang apa pun bernilai RM50.