Sahabat

Iklan




Tabung Guaman





3. Maybank 155014038030 (Khairul Nizam Bin Abd Ghani)

Feb 4, 2009

Dasar bangsat punya PKR.


Oleh : AdukaTaruna

“Lu tahu bro.. punyalah kitorang susah payah berkempen. Takder duit, kumpul ramai-ramai. Budak2 U datang kat markas kitorang pun takda duit. Bendera kena beli sendiri. Tak tido malam cetak risalah. Lepas tu wala’ tempat kitorang serah kat PKR. Patut pada pimpinan. Tapi skang? Rasa nak menangis bro. Lu ambil no tepon sy ni bro. Sy lagi tua dari lu. Banyak yang wa nak citer ni. 012-******”

Panas dan mendidih darah wa dapat email bro nih. Termenung kejap wa. Dasar binatang punya PKR. Dah tahu tiada ramai calon berkualiti, pembinaan maruah parti yang masih lemah, tamak pula banyak kerusi. Last2 ni la padahnya.

1. Jika sultan melayu tetap enggan bubarkan DUN, wa harap penyokong tidak perlu berhimpun, berdemonstrasi. Najib memang power. Dari dulu wa dah bagi amaran dah. Tapi kena gelak.

Wa bimbang, kalau berhimpun, elok2 Perak tumbang, habis satu Malaysia Najib letak bawah darurat. Dia terdesak tu beb. Team Najib ada sekurang2 satu makhluk genius pemikir kepada semua nih. Mungkin military luar negara punya kot. Najib sedang menghampiri kelajuan, keberanian, kezaliman Mahathir.

2. Tidak mengapalah seandainya Perak terlepas secara percuma. Kerajaan yang diambil secara tipu-daya pasti akan sentiasa bergoncang dan merimaskan pengundi Perak. Di harapkan mereka menterjemahkan kepada PRU13 yang akan datang.

(bacaan 1 dan 2 untuk level awam. Pimpinan PAS digesa terus fight dalam ruang2 demokrasi yang ada)

3. Wa ingat ADUN BN masuk PKR tu dummy Najib kepada Anwar jer la beb. Kalau betul memang dah macam citer omputih dah.

4. PAS perlu tendang ulama lembab dari pucuk pimpinan. Ulama lembab hanya boleh menjaga prinsip dan dasar. Bukan menjaga taktikal dan pergerakan. Ini bukan zaman Paklah. Ini era Najib.

5. Wa seru semua Melayu PKR (yang bermaruah sahaja) supaya menyertai PAS. PAS mempunyai system pentarbiyahan yang ampuh dalam senarai parti politik di Malaysia.

Lebih berbaloi memaki golongan agama yang takutkan Allah daripada memaki pejuang dusta yang kurang takut kepada Allah.

Dasar bangsat punya PKR.

4 comments:

Anonymous said...

salam bro. sabar bro. gua tau perasaan lu. gua pun panas dgn PKR ni. byk org opurtunis . ada juga yg betul2 berjuang tp x d pandang.

Anonymous said...

Pemimpin PKR yang mana paling layak dikutuk habis habisan ?

Anwar patut bubarkan PKR.. join PAS aja....

sp4n4r

Anonymous said...

wa rilek dulu.... kalau berlaku PRK nanti wa harap PAS kena mintak bertanding lebih banyak kerusi.... tak boley harap PKR n DAP....

-abanghensem

Anonymous said...

Hari tu orang dah kata, parti islam mesti dominan.ni tidak,nak PKR jugak jadi kepala. sekarang,tengoklah apa jadi.amik calon tangkap muat je,nak bagi dia jadi kepala.PAS kena main peranan.amik alih tugas ketua peneraju dengan segera.AYUH gerakkan momentum dari sekarang!

-Jabbaarin-