Sahabat

Iklan




Tabung Guaman





3. Maybank 155014038030 (Khairul Nizam Bin Abd Ghani)

Dec 28, 2008

Hina gen Melayu, hina ciptaan Allah?

Oleh : AdukaTaruna.

Seseorang bertanya wa. Adakah wa dengan menghina genetik Melayu tidak bererti menghina ciptaan Allah? Wa agak kepenatan nak menaip panjang, wa terus guna kaedah ganti.

1. Fakta gen kuda padi lebih lemah dari gen kuda perang / kuda lumba. Adakah jatuh hukum menghina Allah apabila wa menaip fakta ini?

2. Fakta gen anjing Chihuahua (anjing kecil comel) lebih lemah dari anjing jenis perang. Adakah jatuh hukum menghina Allah apabila wa sentiasa dan sentiasa menegaskan fakta ini?


3. Fakta gen padi Malaysia lebih lemah (secara purata) dari padi Thailand. Adakah jatuh hukum menghina Allah apabila wa sentiasa mengimplan fakta ini kepada pembaca?

4. Firman Allah yang memperuntukkan bodoh (bangang dan bebal adalah perkataan seerti) kepada sekian-sekian kaum yang bertindak sekian. Adakah Allah menghina ciptaanNya sendiri?

Penyelesaiannya?

Jadi, apakah penyelesaiannya? Terdapat 2 jalan penyelesaian. 1, jangka pendek. 2, jangka panjang.

Jangka Pendek. Bermula dengan sedar diri bahawa kita adalah gen yang lemah. Kemudian rujuk Islam. Dan pastikan rujukan kita terhadap Islam itu bebas dari bersifat keMelayuan.

Jikalau bangsa secerdik dan sedegil Bani Israel, mereka akan bermula dengan sedar diri bahawa mereka bangsa yang cerdik. Cerdik yang membawa kepada ego dan sombong. Kemudian rujuk Islam. Dan pastikan rujukan mereka terhadap Islam adalah bebas dari bersifat keIsraelan.

Jangka Panjang. Kawin campur. Kacuk. Campak status Malay. Atau, dapat anak, bebaskan dari pengaruh
primitive Melayu. Jangan buaikan anak. Jangan tido berkepit dengan mak ayah.

Jangan guna kaedah ‘momok’ dalam membentuk anak. Jangan tidokan anak terlalu lama dalam satu2 posisi, terutama terlentang. Kepala akan leper di belakang, otak menjadi sempit dan terhad untuk membesar.

Jangan turunkan kelemahan anda kepada anak anda. Contoh, kalau anda seorang yang takutkan kucing, jangan biarkan atau didik anak-anak anda takutkan kucing. Wa ada member yang semua adik-beradik dia takut kucing (2 diantaranya adalah askar).

2 comments:

Anonymous said...

ektrim ke ekstrem?

Anonymous said...

eskrem kot...muahaha..




~bergamot~