Skip to main content

Wawancara bersama Qarin Ayoh Chik (5)

Oleh : AdukaTaruna

Siri 1 | Siri 2 | Siri 3 | Siri 4 | Siri 5

"Ok. Aduka boleh melihat dokumen kami. *&^%, mohon bawakan dokumen dalam bentuk alatan manusia. $%^& *^&$@, &^%$."

"*&^5 )*%$!"

"Apa yang lu orang mencarut ni?"

"Oh... haha. Sebentar ya, Aduka."

"Gua berak dulu lah."

"&^%$# %$^ &^%$#"

"Alhamdulillah... ok Aduka. Sini. Mari lihat dokumen siasatan kami. Kita fokuskan apa yang berlaku di Malaysia sahaja."

"Okeh. Bereh. Cam biasa, nanti gua tanya apa yang gua tak faham."

"Asasnya ialah, Rasul Dajal akan menghalang mana-mana pembentukan negara Islam di dunia ini. Islam wajib dihalang dari memiliki kerajaan. Rasul Dajal amat takut jika wujud Islam dalam bentuk beberapa kerajaan. Gugusan kerajaan2 Islam itu mudah bergabung di bawah satu sunnah Allah terdahulu yang dipanggil kekhalifahan. Bermakna, mereka akan melantik satu ketua dan mereka berbaiah kepadanya."

"Hmm.... teruskan."

"Berbalik di Malaysia, antara salah satu menghalang Islam membentuk kerajaan ialah dengan mencipta dan memelihara munafik Islam."

"UMNO?"

"Benar. Nama organisasi sahaja sudah membuktikan UMNO itu adalah idea British. Malah di semua negara jajahan Dajal, mereka meletakkan munafik Islam sebagai kerajaan. Iraq, Afghanistan, Indonesia dan sebagainya. Mereka inilah yang akan menjadi pak turut Dajal di PBB dan menurut perintah politik Dajal."

"Hadi?"

"Hadi adalah antara ulama negara dunia ketiga.."

"Dunia jakun."

"Ya, ya. Ulama negara jakun yang dipergunakan Dajal tanpa dia sedari. Hadi adalah ulama yang terlalu lemah dalam percaturan setinggi Dajal. Ulama seperti Hadi tidak bertaraf mencorakkan politik Islam dunia. Dia bertaraf rendah."

"Habes tu?"

"Ulama seperti Hadi hanya terbabit dalam forum2 dan persidangan air liur yang tiada berkesan. Dialog air liur dalam air cond, makan2 mewah, peluk2 dan salam kemudian tidur enak dalam hotel, kemudian claim diri kepada pengikut dia adalah pejuang Islam. Qarin 4 khalifah sahabat Nabi masih ada dalam kerajaan Alexscan. Mereka cukup benci dengan ulama taraf ini. Merekalah ketua buih2 muslimin di lautan."

"Kerajaan Perpaduan, perjumpaan dalam gelap adalah antara bukti betapa bodoh dan sialnya ulama2 baka dunia ketiga dalam mengharungi permainan Dajal."

"Tapi mereka ada hujah syarak."

"Hujah syarak tafsiran baka seperti Hadi? Kamon la Aduka.. lihat pada hujah beliau Luncai sahaja kita sudah tahu di mana level ulama seperti ini."

"Luncai?"

"Ya. Luncai yang dilabelkan kepada blogger2 yang tidak digemarinya."

"Apa hujah lu?"

"Aduka tahu kisah Luncai?"

"Tahu sikit2."

"Cuba cerita sikit."

"Luncai adalah tawanan Raja. Then, Luncai ajar pengawal menyanyi ketika dalam perjalanan membuang Luncai ke Laut. Liriknya Luncai terjun bersama labu, biarkan... biarkan. Tengah pengawal syok2 menyanyi, Luncai terjun sunguh bersama labu untuk buat pelampong. Tapi pengawal terus menyanyi. Luncai selamat ke tebing."

"Yup. Lebih kuranglah. Jadi, Luncai adalah pengkritik pemerintah. Dan jenis cerdik. Luncai terjun dengan labunya adalah genius, tetapi bila sampai ke tafsiran ulama tahap Hadi, tafsirannya salah sama sekali. Perumpamaan Biarkan Luncai terjun dengan labunya adalah merujuk kepada golongan denial syndrome. Bukan merujuk kepada individu bodoh si Luncai."

"Ooo...."

"Aduka. Kamu tahu M. Nasir?

"Tahu."

"Kalau Luncai adalah bodoh atau jahat macam tafsiran ulama bangang spesis melayu, kenapa beliau guna nama Luncai sebagai nama syarikatnya? Luncai adalah lambang pengkritik pemimpin yang cerdik dan licik!"

"Aduka.."

"Yup"

"Adakah kamu terfikir mengapa Allah takdirkan ulama Hadi Awang silap dalam tafsiran Luncai? Mengapa Allah takdirkan kesilapan tafsiran Luncai Hadi dirakam di atas pentas muktamar Parti Islam di Malaysia?"

"Mengapa?"

"Sebab Allah nak bagitahu kesesatan yang melanda Hadi Awang dan pengikutnya dalam penetapan falsafah. Dan Allah hadirkan kumpulan2 yang menentang beliau. Jika cerita Luncai pun Hadi boleh silap, apatah lagi hujah syarak yang dikemukakannya? Adakah Allah mentakdirkan semua ini dengan sia-sia?"

"Aduka."

"Yo... ak'ala.... gua tengah dengarla nih."

"Allah takdirkan sesuatu peristiwa itu bermanfaat atau hanya suka2 atau sia2?"

"Bermanfaatlah."

"Benar. So?"

"Lu tanya gua buat apa, lu tanya la jemaah Rusila."

"Sebab itu kami sokong kamu ke Rusila."

"Gua kensel."

"La... kenapa?"

"Gua on the way plan ke rumah Hadi bersama 4 soalan. Lillahitaala."

"Pergh... lagi advance."

"Al-Quran yang sama, hadis yang sama, tapi kerana lemah dan bodoh, maka, Hadi telah melakukan satu kesesatan yang melampau pada perjuangan menentang Dajal, sebaliknya aset yang besar kepada kerajaan Dajal."

"Ok skang lu cerita pasal Kerajaan Perpaduan plak. Ni gambar apa plak ni?"

"Ok. Kita masuk bab Kerajaan Perpaduan yang dimanfaatkan APCO atas kelemahan ulama Hadi. Tapi kita panggil masuk Qarin Hadi dulu sebagai saksi."

"Ak alaa.... gua berak dulu lah."

Comments

  1. -stail penulisan yg sbegini mayb mudah dihadam oleh pngikut2 @ pengemar2 @ penagih2 pil wala'..

    -bgus AT, truskan brjuang..

    ReplyDelete
  2. wakakaka...

    lu memang kaka brazil la bro!

    gogogo!

    ReplyDelete

Post a Comment

Komen berbentuk fitnah, ugutan dan ancaman akan dipadam. Segala tulisan komen adalah tanggungjawab pemberi komen. Blog ini tidak bertanggungjawab keatas komen-komen diruangan ini.

Popular posts from this blog

Ulasan gua PRK Kajang

Try ulas buat kali terakhir untuk PRK Kajang. Ini pendapat gua atas premis perbahasan yang boleh ditolak. No prob. Small matter. 1. Gua menolak logik MB, Putrajaya, Mahathir vs Najib, tangisan Rafizi, bla bla sebagai alasan PRK Kajang. Sebenarnya, pendapat gua, kehadiran Anwar secara rasmi dalam DUN Selangor adalah satu mandat tanpa rasmi mengambil Pengerusi PKR negeri Selangor dari Azmin. Di Selangor, wujud ketidak selarasan kuasa. MB vs pengerusi negeri. Seumpama MB Kelantan adalah Nik Amar. Tapi PJ Kelantan adalah Husam. Anwar tak berani mengambil pengerusi negeri dari Azmin secara rasmi. Sebabnya banyak spekulasi. Azmin ada 12 orang yang akan lompat / bebas, Azmin ada video, Azmin ada fail, anak Azmin ada DNA Anwar (hujah seks UMNO) bla bla bla. Sidang media Azmin pun menyaksikan kenyataan berunsur sinis. Seperti Anwar bukan sahaja diperlukan di Kajang, tetapi dunia seperti Timur Tengah (Malaysiakini). Dengan Anwar di dalam DUN Selangor, maka pengimbangan berlaku antar

Betul ke Islam yang kau anut?

Betul ke versi Islam yang kau anut sekarang ni? KALAU KAU NAK VERSI PENUH BERVIDEO, KLIK SINI: https://youtu.be/KmJOEreKp6o Sekarang abam nak bagi anti thesis kepada thesis yang dah establish sekarang ini. Bila ada yang kemukakan hujah balas, akan ada spark ilmu yang dapat dikutip dan dinilai. Islam sekarang ni banyak versi. Nak2 pula versi politik parti. Kecilkan lagi skop, Dulu UMNO kafir, kekalkan perlembagaan kafir adalah kafir, tak boleh bayar zakat pada ulul amri yang tak laksanakan hudud. Macam2. Naratif dan kebentukan agama itu bergerak ikut survival parti politik. Kita ambil skop besar. Begitu juga kumpulan Islam selepas Muawiyah-Aishah memerangi ulul amri Ali as. Kumpulan2 berkembang dan terus berperang merebut kaabah. Dapat kaabah, dapatlah pengaruh agama. Dalam proses peperangan, pergaduhan merebut pengaruh itu, kau bayangkan berapa banyak hadis, naratif, kata2 mutiara, kitab2, fatwa2, pandangan2 telah dicipta. Untuk dapatkan pengaruh. Sama macam abam cakap dalam skop n

E wallet rupanya voucher potongan harga.

Abam setuju imbuhan wang bagi galakkan rakyat buat sesuatu. Macam download app untuk mudahkan kerajaan. Untuk kesejahteraan rakyat sendiri. Ianya sama macam paksa bayar wang (saman) bagi galakkan rakyat JANGAN buat sesuatu. Tapi pundek apakah imbuhan dalam bentuk potongan harga ini?   Ada si bangang kata e wallet PH dulu bangang sebab ada tarikh luput. Tarikh luput la sebab nak galakkan download dan guna e wallet. Pengguna dan peniaga. Bukan suh simpan RM30 tu dalam almari macam Armada. Tapi, ini lebih bangang. Imbuhan dalam bentuk potongan harga. Bagi jer la terus. Dia beli barang apa pun bernilai RM50.