Skip to main content

Jenayah kopiah putih : Balak, ulama dan idealogi menurut Republik Pekerja Malaysia.


Oleh : AdukaTaruna

(1)
Sebelum membaca artikel ini, anda perlu memahami konsep Republik Pekerja Malaysia. Rujuk di sini : http://adukataruna.blogspot.com/2013/08/merdeka-cadangan-format-negara-malaysia.html Artikel ini menjelaskan konsep dan format. Bagaimanapun, mekanisme terhadap konsep dan format masih belum kemas.

Setiap pengurusan harus berdasarkan ideologi. Apatah lagi pemerintahan. Ideologi memudahkan manusia mengikut landasan yang ditetapkan fahaman yang dipersetujui. Kita stop dulu dan masuk ke dalam otak seorang ulama.

Ideologi adalah ciptaan manusia. Setiap ciptaan manusia adalah sesat. Hanya Islam yang benar kerana wahyu. Ini adalah otak ulama. Mereka dilahirkan bukan sebagai pemikir. Tetapi sebagai penghafal. Memang benar, ideologi adalah ciptaan manusia. Tetapi sebenarnya, Islam lebih tinggi dari ideologi. Islam memberikan kebebasan kepada satu-satu kumpulan manusia, untuk mengikut konsep dan format pengurusan yang bersesuaian dengan sesuatu zaman dan budaya. Asalkan tidak bercanggah dengan Islam itu sendiri.

Sebagai contoh, anda pernah pergi ke jabatan kerajaan atau PBT termasuk Majlis Perbandaran Kota Bharu – Bandaraya Islam itu sendiri? Dalam pengurusan, mereka menggunakan 5S. Berasal dari Jepun bermaksud Sisih, Susun, Sapu, Seragam dan Sentiasa Amal. Inilah ideologi. Ciptaan manusia IQ pemikir bagi memudahkan manusia IQ biasa mengikut landasan dan falsafah idealogi itu. Tiada masalah pula, kan?

(2)
Dalam konsep Republik Pekerja Malaysia, perkara semulajadi seperti hutan, tanah, hasil bumi, dan seumpamanya adalah hasil tuhan. Bukan hasil pekerja. Bila hasil tuhan adalah hak rakyat. Maka adalah haram diswastakan, diali-babakan, dirunding-teruskan, dikapitaliskan dan seumpamanya. Ianya adalah tanggungjawab kerajaan negeri / negara bagi memastikan hasil tuhan itu adalah hak rakyat melalui kerajaan negeri. Inilah ideologi. Adakah bercanggah dengan Islam? Kenapa ulama boleh mengIslamkan ideologi kapitalis dengan menukar istilah2 Arab sedangkan ideologi lebih adil dianggap kafir? Kita fokuskan dahulu hasil hutan.

Hasil hutan adalah hasil tuhan. Bukan hasil pekerja. Maka hak rakyat. Maka adalah hak kerajaan negeri. Hutan boleh diambil hasilnya melalui 3 perkara :

i. Kekalkan hutan untuk manfaat oksigen, takungan air, riadah, imbangan suhu dan seumpamanya.

ii. Tebang hutan untuk pembangunan. Dan kerana pembangunan, baru diambil hasil balaknya.

iii. Tebang hutan semata-mata kerana balaknya. Tiada perancangan pembangunan di kawasan itu. Kemudian dilakukan tanaman semula pokok balak.

Sebaik sahaja kerajaan negeri memutuskan untuk melakukan perkara (ii) atau (iii), berdasarkan idealogi Republik Pekerja Malaysia, maka, tender dikeluarkan hanya untuk kerja-kerja tebangan, pemotongan dan pengangkutan.

Manakala hasil jualan balak itu adalah hak rakyat. Jualan balak itu harus masuk dalam kantung kerajaan negeri. Jika inilah ideologi sesuatu pemerintahan, tidak berlaku jenayah kopiah putih terhadap hasil tuhan menggunakan Muhammad saw dan Allah sebagai candu perisai mereka. Semoga ulama dibakar Allah dengan kitab-kitab mereka.

(3)
Mari lihat hasil tuhan yang lain. Petroliam. Satu ketika dulu, Menteri Besar dari Parti ISLAM SeMalaysia telah tandatangan menyerahkan wilayah laut anak Kelantan kepada syarikat kapitalis-monopoli bernama Petronas. Menteri Besar yang bodoh itu hanya setuju terima 5% royalti.

Jika dia adalah orang yang menggunakan ideologi bagi membantu dirinya membuat keputusan, maka, HARAM ditandatangan menyerahkan wilayah laut anak Kelantan seperti itu. Kerajaan negeri Kelantan WAJIB memiliki hasil tuhan. Petronas / Shell / Exxon Mobil atau sesiapa hanya mendapat tender menggali, mengeluarkan dan mengangkut sahaja sebagai pilihan pertama. Atau diapungkan bidaan jumlah royalti kepada syarikat2. Dalam ideologi ini, adalah haram monopoli.

Malah pada hari ini, oleh kerana syarikat kapitalis-monopoli itu adalah peringkat pusat, maka, untuk menjadikan Petronas mengikut perjanjian bodoh 5% itu memerlukan kehinaan dan kesensaraan anak Kelantan untuk round parlimen seluruh Malaysia. Parlimen seluruh Malaysia perlu memberi simpati kepada anak Kelantan, barulah kerajaan Malaysia ditukarkan. Barulah keputusan Petronas dapat diubah.
Di mana silapnya? Silapnya Parti ISLAM SeMalaysia tidak mempunyai ideologi. Mereka sewenang2nya menganggap Islam adalah begitu dan begini.

(4)
Setiap pemerintahan memerlukan ideologi sebagai panduan. Supaya mereka jelas dan tidak sesat. Supaya tidak mudah mempergunakan nabi dan Allah bagi menghalalkan jenayah kopiah putih mereka. Banyak lagi hasil tuhan yang perlu dipertahankan. Hutan, petroliam, bijih bumi, tanah, air dan sebagainya. Semua ini adalah milik rakyat. Bukan milik sultan atau syaitan. Semoga ulama dibakar Allah dengan kitab-kitab mereka. Telah berlaku banyak kerosakan yang dilakukan mereka.


Amin. Wallahualam.

Comments

  1. dalam kehidupan banyak kejadian yang tidak menyenangkan

    ReplyDelete
  2. banyak hal yang tidak terduga, komentar juga ya ke blog saya www.goocap.com

    ReplyDelete
  3. Post ni mgingatkan saya pd km yg enggan serahkan minyak Sabah akhirnya menemui ajal apabila helikopter yg dinaiki meletup..ibarat amerika gilakan minyak, lancarkan perang.

    ReplyDelete
  4. saya mengucapkan banyak terimakasih kepada KI HADAK yang telah menolong saya dalam kesulitan,ini tidak pernah terfikirkan dari benak saya kalau nomor yang saya pasang bisa tembus dan ALHAMDULILLAH kini saya sekeluarga sudah bisa melunasi semua hutang2 kami,sebenarnya saya bukan penggemar togel tapi apa boleh buat kondisi yang tidak memunkinkan dan akhirnya saya minta tolong sama KI HADAK dan dengan senang hati beliau mau membantu saya..,ALHAMDULIL LAH nomor yang dikasi KI semuanya bener2 terbukti tembus dan baru kali ini saya menemukan dukun yang jujur,jangan anda takut untuk menhubungiya jika anda ingin mendapatkan nomor yang betul2 tembus seperti saya,silahkan hubungi KI HADAK DI 085=259=457=111 ingat kesempat tidak akan datang untuk yang kedua kalinya dan perlu anda ketahui kalau banyak dukun yang tercantum dalam internet,itu jangan dipercaya kalau bukan nama KI HADAK

    ReplyDelete
  5. أفضل شركه نقل عفش بالرياض
    اليكم افضل النصائح شراء اثاث مستعمل التي تقدم لكم المساعدة في علي نقل العفش بأسهل الطرق المتبعة ودون اي خسائر او تلفيات لعفشك او اجهزتك كما ان تقوم شركات نقل الاثاث بالعديد من الطرق والتنوعة والتي لها اختلاف وطابع خاص عن باقي الشركات في نقل الاثاث فهناك العديد من الشركات التي تقوم بنقل الاثاث بطرق غير صحيحه وخاطئة تضر بالاثاث وتعرضة للتجريح والخدش فأن شراء اثاث مستعمل جدةتعد من افضل الشركات بالرياض التي تقوم بنقل الاثاث بأفضل الطرق المستخدمة والصحيحة في نقل الاثاث ومن تلك الطرق اننا نقوم بتغليف الاثاث اولا بالتغليف الحراري والذي له اهمية كبيرة وهو من افضل طرق التغليف علي الاطلاق ويتم استخدامه في العديد من الاستخدامات المتنوعة والعديدة ، وكما ان لدي اثاث مستعمل
    التغليف الذي يسمي التغليف بالمفرقعات الذي يتم استخدامة في تغليف الاطباق والاواني بأنواعها والزجاج واي شئ يمكن ان يكون قابل للكسر فاعتمادنا الاساسي في تأدية مهمتنا هي ان نقوم بتوصيل اثاثك من دون ان يحدث له اي تلفيات او خدوش او كسرفي نقل اثاث بالرياض كما اننا نعتمد علي اكبر السيارات في نقل العفش واحدث الرافعات التي تقوم برفع عفشك في الاماكن العالية .
    افضل الخطوات المتبعة بشركة نقل اثاث بالرياض
    - الخطوة الاولي التي تهتم بها محلات شراء الاثاث المستعمل بجدة عملية الفك بالرغم من انها تبدو سهلة الا انها تحتاج الي متخصصين وفريق مدرب ولة خبرة طويلة في كيفية الفك والتركيب للحفاظ علية من الخدش او الثني والحفاظ عليه بشكل تام .
    شركة شراء اثاث مستعمل بالرياض

    -الخطوة الثانية وهي تغليف الاثاث بشكل صحيح حتي يتم حمايتة من الاتربة والخدوش التي يتعرض لها اثناء عملية النقل وكذلك نستخدم ممتصات لاي نوع من انواع الصدمات المختلفة التي تؤدي الي تلف الاثاث بأستخدام قطع القماش مع الفلين او بلاستيك الفقاعات او النايلون لبعض من القطع
    شراء الاثاث المستعمل بالرياض
    -الخطوة الثالثة وهي تركيب الاثاث وهي خطوة هامة ايضا عندما يتم نقل الاثاث الي المنزل الجديد بشكل سليم نقوم بترتيب الاثاث داخل المنزل التسليمة الي عميلنا في ابهي صورة كما ان لدينا متخصصين في تركيب الاثاث دون تعرضة لاي تلفيات بأحدث ادوات الفك والتركيب فهم عمالة مدربة بتقنية عالية كما ان شركتنا لها اسعار تنافسية ليس لها مثيل عن باقي شركات نقل الاثاث بالرياض
    شراء اثاث مستعمل شمال الرياض


    ReplyDelete

Post a Comment

Komen berbentuk fitnah, ugutan dan ancaman akan dipadam. Segala tulisan komen adalah tanggungjawab pemberi komen. Blog ini tidak bertanggungjawab keatas komen-komen diruangan ini.

Popular posts from this blog

Ulasan gua PRK Kajang

Try ulas buat kali terakhir untuk PRK Kajang. Ini pendapat gua atas premis perbahasan yang boleh ditolak. No prob. Small matter. 1. Gua menolak logik MB, Putrajaya, Mahathir vs Najib, tangisan Rafizi, bla bla sebagai alasan PRK Kajang. Sebenarnya, pendapat gua, kehadiran Anwar secara rasmi dalam DUN Selangor adalah satu mandat tanpa rasmi mengambil Pengerusi PKR negeri Selangor dari Azmin. Di Selangor, wujud ketidak selarasan kuasa. MB vs pengerusi negeri. Seumpama MB Kelantan adalah Nik Amar. Tapi PJ Kelantan adalah Husam. Anwar tak berani mengambil pengerusi negeri dari Azmin secara rasmi. Sebabnya banyak spekulasi. Azmin ada 12 orang yang akan lompat / bebas, Azmin ada video, Azmin ada fail, anak Azmin ada DNA Anwar (hujah seks UMNO) bla bla bla. Sidang media Azmin pun menyaksikan kenyataan berunsur sinis. Seperti Anwar bukan sahaja diperlukan di Kajang, tetapi dunia seperti Timur Tengah (Malaysiakini). Dengan Anwar di dalam DUN Selangor, maka pengimbangan berlaku antar

Betul ke Islam yang kau anut?

Betul ke versi Islam yang kau anut sekarang ni? KALAU KAU NAK VERSI PENUH BERVIDEO, KLIK SINI: https://youtu.be/KmJOEreKp6o Sekarang abam nak bagi anti thesis kepada thesis yang dah establish sekarang ini. Bila ada yang kemukakan hujah balas, akan ada spark ilmu yang dapat dikutip dan dinilai. Islam sekarang ni banyak versi. Nak2 pula versi politik parti. Kecilkan lagi skop, Dulu UMNO kafir, kekalkan perlembagaan kafir adalah kafir, tak boleh bayar zakat pada ulul amri yang tak laksanakan hudud. Macam2. Naratif dan kebentukan agama itu bergerak ikut survival parti politik. Kita ambil skop besar. Begitu juga kumpulan Islam selepas Muawiyah-Aishah memerangi ulul amri Ali as. Kumpulan2 berkembang dan terus berperang merebut kaabah. Dapat kaabah, dapatlah pengaruh agama. Dalam proses peperangan, pergaduhan merebut pengaruh itu, kau bayangkan berapa banyak hadis, naratif, kata2 mutiara, kitab2, fatwa2, pandangan2 telah dicipta. Untuk dapatkan pengaruh. Sama macam abam cakap dalam skop n

E wallet rupanya voucher potongan harga.

Abam setuju imbuhan wang bagi galakkan rakyat buat sesuatu. Macam download app untuk mudahkan kerajaan. Untuk kesejahteraan rakyat sendiri. Ianya sama macam paksa bayar wang (saman) bagi galakkan rakyat JANGAN buat sesuatu. Tapi pundek apakah imbuhan dalam bentuk potongan harga ini?   Ada si bangang kata e wallet PH dulu bangang sebab ada tarikh luput. Tarikh luput la sebab nak galakkan download dan guna e wallet. Pengguna dan peniaga. Bukan suh simpan RM30 tu dalam almari macam Armada. Tapi, ini lebih bangang. Imbuhan dalam bentuk potongan harga. Bagi jer la terus. Dia beli barang apa pun bernilai RM50.