Skip to main content

Surat Neelofa kepada perwakilan PAS

(1)
Langkah pertama segala masalah rakyat seperti Lynas, Royalti, Felda, dasar ekonomi (sekadar beberapa contoh); adalah mendapatkan Malaysia Baru.

Dari Malaysia Baru, maka bermulalah satu kerajaan yang masih belum kuat untuk melakukan kejahatan. Media sedia ada belum tentu berpihak kepada Malaysia Baru bagi menyembunyikan kejahatan yang dilakukan.

(2)
Keputusan PRU13 menyaksikan kegagalan PAS memecah ketakutan 'Melayu Hutan' terhadap perkara2  seperti ketuanan Melayu, DAP, bible dan sebagainya yang berasaskan sentimen sempit.

Kawasan Melayu Hutan dalam PAS diserahkan kepada golongan konsevatif. Golongan ini gagal.

Kawasan Melayu Bandar dalam PAS pula diserahkan kepada golongan liberal. Mencatatkan kejayaan.cuma, perkara buruk berlaku apabila golongan konservatif campur tangan.

Contohnya isu Kota Damansara dan Sungai Acheh. Sejak inilah PAS hilang kepercayaan jutaan anak muda pelbagai kaum dan fikrah kecuali sedikit anak muda yang berfikrah konservatif.

(3)
Berbalik kepada langkah pertama kepada penyelesaian masalah rakyat tadi, maka, penghalang utamanya ialah prestasi PAS di kawasan Melayu Hutan dan juga masa depan PAS terhadap kepercayaan anak muda di Malaysia. Anak muda yang akan menggantikan pengundi tua.

Maka, jika dibaca demi rakyat, PAS perlu didesak untuk melakukan satu anjakan paradigma kepimpinan. Satu perubahan total kesebelasan utama dalam perlawanan getir.

(4)
Berikut adalah pandangan saya, Neelofa.

Presiden. Hadi Awang perlu ditukar kepada yang lebih baik. Bukan kepada lebih buruk. Menantu, tuduh jenayah berat hanya atas pentas ceramah, pergolakan, penipuan dan flip flop dalam isu UG ketika dulu sehingga 10 MP PAS sign bantah. Sehingga Mursyidul Am mahukan EGM. Mempunyai SU Agong yang mempunyai video.

Orang yang layak menggantikan prestasi Hadi Awang ialah Tuan Ibrahim Tuan Man. Masih ulama kepada sesiapa yang memakai tafsiran ulama cara kuno. Berwatak pertengahan kepada profesional dan ulama. Tidak perongoh atas pentas dan depan wartawan. Kurang musuh. Imej yang masih belum tercemar.

(5)
Tetapi, dalam dunia PAS, seakan mustahil mana2 pihak tampil atas tanggungjawab, untuk menawar diri melakukan perubahan.

Apatah lagi Tuan Ibrahim Tuan Man sendiri. Seakan mustahil seandainya beliau mahu mencabar Presiden.

(6)
So, sekadar mimpi, inilah line up impian Neelofa terhadap PAS.

Mursyidul Am : TGNA atau jika tidak sihat, Haron Din.

Presiden : Tuan Ibrahim Tuan Man

Timbalan : Harus mempunyai latar ekonomi dan kekuatan aura politik. Mungkin Dr Zul atau Husam. Tapi, muktahir ini Husam lebih sesuai menyelesaikan kemelut bumi Kelantan.

Naib : Harus yang rapat dengan gerakan massa rakyat bawahan. Salahudin, Mahfuz, Mat Sabu. Tantawi pun sudah dilihat berada dalam kumpulan massa rakyat bawahan.

Sekian. Neelofa.

Comments

  1. Bhai AT...

    Sejak biler aaa lu terjebak guna nama Neelofa nih... hahaha...

    Masalahnyer... Tuan Ibrahim Tuan Man ader sedikit goyah la.... gua kureng konfiden dier nih naik jadi Presiden PAS.... Ahmad Awang gua rasa lagi okeh...

    C++
    CipanTapirTenuk.Blogspot

    ReplyDelete

Post a Comment

Komen berbentuk fitnah, ugutan dan ancaman akan dipadam. Segala tulisan komen adalah tanggungjawab pemberi komen. Blog ini tidak bertanggungjawab keatas komen-komen diruangan ini.

Popular posts from this blog

Betul ke Islam yang kau anut?

Betul ke versi Islam yang kau anut sekarang ni? KALAU KAU NAK VERSI PENUH BERVIDEO, KLIK SINI: https://youtu.be/KmJOEreKp6o Sekarang abam nak bagi anti thesis kepada thesis yang dah establish sekarang ini. Bila ada yang kemukakan hujah balas, akan ada spark ilmu yang dapat dikutip dan dinilai. Islam sekarang ni banyak versi. Nak2 pula versi politik parti. Kecilkan lagi skop, Dulu UMNO kafir, kekalkan perlembagaan kafir adalah kafir, tak boleh bayar zakat pada ulul amri yang tak laksanakan hudud. Macam2. Naratif dan kebentukan agama itu bergerak ikut survival parti politik. Kita ambil skop besar. Begitu juga kumpulan Islam selepas Muawiyah-Aishah memerangi ulul amri Ali as. Kumpulan2 berkembang dan terus berperang merebut kaabah. Dapat kaabah, dapatlah pengaruh agama. Dalam proses peperangan, pergaduhan merebut pengaruh itu, kau bayangkan berapa banyak hadis, naratif, kata2 mutiara, kitab2, fatwa2, pandangan2 telah dicipta. Untuk dapatkan pengaruh. Sama macam abam cakap dalam skop n

Ulasan gua PRK Kajang

Try ulas buat kali terakhir untuk PRK Kajang. Ini pendapat gua atas premis perbahasan yang boleh ditolak. No prob. Small matter. 1. Gua menolak logik MB, Putrajaya, Mahathir vs Najib, tangisan Rafizi, bla bla sebagai alasan PRK Kajang. Sebenarnya, pendapat gua, kehadiran Anwar secara rasmi dalam DUN Selangor adalah satu mandat tanpa rasmi mengambil Pengerusi PKR negeri Selangor dari Azmin. Di Selangor, wujud ketidak selarasan kuasa. MB vs pengerusi negeri. Seumpama MB Kelantan adalah Nik Amar. Tapi PJ Kelantan adalah Husam. Anwar tak berani mengambil pengerusi negeri dari Azmin secara rasmi. Sebabnya banyak spekulasi. Azmin ada 12 orang yang akan lompat / bebas, Azmin ada video, Azmin ada fail, anak Azmin ada DNA Anwar (hujah seks UMNO) bla bla bla. Sidang media Azmin pun menyaksikan kenyataan berunsur sinis. Seperti Anwar bukan sahaja diperlukan di Kajang, tetapi dunia seperti Timur Tengah (Malaysiakini). Dengan Anwar di dalam DUN Selangor, maka pengimbangan berlaku antar

E wallet rupanya voucher potongan harga.

Abam setuju imbuhan wang bagi galakkan rakyat buat sesuatu. Macam download app untuk mudahkan kerajaan. Untuk kesejahteraan rakyat sendiri. Ianya sama macam paksa bayar wang (saman) bagi galakkan rakyat JANGAN buat sesuatu. Tapi pundek apakah imbuhan dalam bentuk potongan harga ini?   Ada si bangang kata e wallet PH dulu bangang sebab ada tarikh luput. Tarikh luput la sebab nak galakkan download dan guna e wallet. Pengguna dan peniaga. Bukan suh simpan RM30 tu dalam almari macam Armada. Tapi, ini lebih bangang. Imbuhan dalam bentuk potongan harga. Bagi jer la terus. Dia beli barang apa pun bernilai RM50.