Skip to main content

Masker Anti Racist.

Kita semua saudara. Asal Adam dan Hawa. Darah semua kaler merah.

Sempena 13 May ni, gua lancarkan produk yang benar2 tolak perkauman. Yang Melayu akan jadi Cina. Cina akan jadi Melayu. Infia akan jadi Iban. Semua sama.

Email gua untuk harga. Terbukti secara klinikal bergambar. Yeyah!


Comments

  1. wa setuju srtuspertus kita brsaudara.tak krana bgsa yg ciput2tu, tetapi krana seagama-islam! yp lain lu ugama lu aq agama aq.wa tatak main2 hal prinsip lain2 biasa la..siapa pndai lu msih bole angkat.wa keras sama lu tp wa lembut sama2 wa punya saudara. saudara wa sama wa juga selalu doa d salam klu jumpa.

    aq melayu mau jadi iban/india/cina.,mana leh bro. wa x pndai cakap depa..rupa aq pun x serupa..nnti x diakui umat lak klu aq lebeh2 nak ikut mcm diaorang..tak nanya tu.kenal mengenal ok kot.

    melayu ni bgsa.trsurat dn trsirat islam agamanya.ada gak kat dunia camtu.bonggooo.skurang2nya tiap perilaku melayu gambrkan agamanya.tentunya dlm hal memurtabatkan islam dlm semua perkara.dlm dunia politik memprjuangkan melayu dah skali gus untuk islam.sbut apa jah..demi islam terungkap.dan syoknya mana der bab2 racis selain mereka yg mereka cipta atas kpntingan/kerakusan semata.atau yg memang tak senang jd melayu.

    smbun
    g nnti lak.hp aq dah tnjuk fdup.

    ReplyDelete
  2. smbgan...

    dap.maaf aq kata dia ada prinsip.kalah islam msia nih.x der toleransi dri dulu smpai ni.skitpun x kesah melayu, sbb jurusnya sudah melunakkn undi melayu? kearah msia as msian.hadi meyembah n ajis mnruskan ggsan sokongan dap akan membuahkn kejayaan.pemangkin si pkr diakui brguna.

    kembli era mrdeka.penerima pendtg dn generasi leps mrdeka sbgai wqga negara. menerima pendidikan bhs kebudyan dsb akn di jd hak mereka.terima hak brpolitik.dtimbal ngan keistimwaan buniptra. sosial kontrak bgini diprtggung jawabkan.menjadi realiti '1 msia' dap x brtggung jawab.lbh jls dap hnya menjadikan msia sebuah ngra yg dijarah.

    smbung nnti. penat daa melalut ni

    ReplyDelete
  3. smbgan...

    dap.maaf aq kata dia ada prinsip.kalah islam msia nih.x der toleransi dri dulu smpai ni.skitpun x kesah melayu, sbb jurusnya sudah melunakkn undi melayu? kearah msia as msian.hadi meyembah n ajis mnruskan ggsan sokongan dap akan membuahkn kejayaan.pemangkin si pkr diakui brguna.

    kembli era mrdeka.penerima pendtg dn generasi leps mrdeka sbgai wqga negara. menerima pendidikan bhs kebudyan dsb akn di jd hak mereka.terima hak brpolitik.dtimbal ngan keistimwaan buniptra. sosial kontrak bgini diprtggung jawabkan.menjadi realiti '1 msia' dap x brtggung jawab.lbh jls dap hnya menjadikan msia sebuah ngra yg dijarah.

    smbung nnti. penat daa melalut ni

    ReplyDelete
  4. smbungan..be end

    dap dgn budaya pembwaan pr sebgai penjarah keharmonian msia.sumbgan untuk kearah itu sgt rendh dibndg untuk
    mengejr undi pd pru2 dulukinikehdap.siapa nk kalah tul tak? sejarah menctat yg kalah adlh mereka yg tiada prinsip.seprti janji tuhan..x brubah klu sndri x mau brubah...lbh kurg gitu laa. kata lain jgn ubah2 prinsip klu itulah prinsip yg dtuntut.islam agamaku.org islam saudaraku..

    ReplyDelete
  5. haha giler emosi mamat kat atas nie tulis....menulis mengalahkan ahli falsafah,,,nak mengajak org berubah tapi takut nak kedepan...setakat tulis komeh dlm blog org pas tuh nak suruh org faham... ke depan dulu bro...jgn menulis sambil berselindung di balik blog org...baik lu jadi jadi mcm aduka ckp serupa bikin bro...

    ReplyDelete
  6. oooch!

    abeh camna.meh raikan blog2 at ni. x mcm setngh2 yg hanya syok ngan komen 1 gengnya saja.assyobiah?

    kekadg admin ni buka minda gak.kan kan.

    ReplyDelete

Post a Comment

Komen berbentuk fitnah, ugutan dan ancaman akan dipadam. Segala tulisan komen adalah tanggungjawab pemberi komen. Blog ini tidak bertanggungjawab keatas komen-komen diruangan ini.

Popular posts from this blog

Betul ke Islam yang kau anut?

Betul ke versi Islam yang kau anut sekarang ni? KALAU KAU NAK VERSI PENUH BERVIDEO, KLIK SINI: https://youtu.be/KmJOEreKp6o Sekarang abam nak bagi anti thesis kepada thesis yang dah establish sekarang ini. Bila ada yang kemukakan hujah balas, akan ada spark ilmu yang dapat dikutip dan dinilai. Islam sekarang ni banyak versi. Nak2 pula versi politik parti. Kecilkan lagi skop, Dulu UMNO kafir, kekalkan perlembagaan kafir adalah kafir, tak boleh bayar zakat pada ulul amri yang tak laksanakan hudud. Macam2. Naratif dan kebentukan agama itu bergerak ikut survival parti politik. Kita ambil skop besar. Begitu juga kumpulan Islam selepas Muawiyah-Aishah memerangi ulul amri Ali as. Kumpulan2 berkembang dan terus berperang merebut kaabah. Dapat kaabah, dapatlah pengaruh agama. Dalam proses peperangan, pergaduhan merebut pengaruh itu, kau bayangkan berapa banyak hadis, naratif, kata2 mutiara, kitab2, fatwa2, pandangan2 telah dicipta. Untuk dapatkan pengaruh. Sama macam abam cakap dalam skop n

Ulasan gua PRK Kajang

Try ulas buat kali terakhir untuk PRK Kajang. Ini pendapat gua atas premis perbahasan yang boleh ditolak. No prob. Small matter. 1. Gua menolak logik MB, Putrajaya, Mahathir vs Najib, tangisan Rafizi, bla bla sebagai alasan PRK Kajang. Sebenarnya, pendapat gua, kehadiran Anwar secara rasmi dalam DUN Selangor adalah satu mandat tanpa rasmi mengambil Pengerusi PKR negeri Selangor dari Azmin. Di Selangor, wujud ketidak selarasan kuasa. MB vs pengerusi negeri. Seumpama MB Kelantan adalah Nik Amar. Tapi PJ Kelantan adalah Husam. Anwar tak berani mengambil pengerusi negeri dari Azmin secara rasmi. Sebabnya banyak spekulasi. Azmin ada 12 orang yang akan lompat / bebas, Azmin ada video, Azmin ada fail, anak Azmin ada DNA Anwar (hujah seks UMNO) bla bla bla. Sidang media Azmin pun menyaksikan kenyataan berunsur sinis. Seperti Anwar bukan sahaja diperlukan di Kajang, tetapi dunia seperti Timur Tengah (Malaysiakini). Dengan Anwar di dalam DUN Selangor, maka pengimbangan berlaku antar

Simpang Renggam adalah University Jenayah Malaysia.

Oleh : AdukaTaruna Ada 2 tajuk berbeza pada gua dalam isu Simpang Renggam. Mekanisme pencegahan rekrud baru Pusat Tahanan itu sendiri Mekanisme pencegahan rekrud baru. Yang ini gua rasa KDN perlu ambil serius. Memang terjadi dan berleluasa rekrud-rekrud baru muncul dari dalam suasana penjara. Golongan penjenayah persendirian akan berbaiah dengan kumpulan gangster dari dalam penjara. Dan membentuk kumpulan yang besar apabila keluar. Kita tolak sebentar dahulu kes untuk bangsa India, kita rujuk satu sejarah Pak Long Burung Pengasas 36. Kumpulan Gangster Melayu. PEKIDA dan gangster Cina adalah satu entiti yang berbeza sebenarnya. Gangster Cina mempunyai fahaman komunisme, mempunyai sistem pengenalan diri komunis, buah-buah komunis, etc. Manakala PEKIDA menyerapkan budaya Arab dan berfahaman Islam (sekarang sudah sesat). Pak Long Burung (arwah) adalah pangkat 'Abang Besar' dalam PEKIDA. Akan tetapi, apabila berada dalam penjara, dia direkrud dengan unsur-unsur gangste