Sahabat

Iklan




Tabung Guaman





3. Maybank 155014038030 (Khairul Nizam Bin Abd Ghani)

Apr 17, 2013

Semangat yang membazir.

Semangat ada. Tapi disalurkan dengan cara yang membazir. Itu pendapat gua.

Di Kelantan malah mungkin di mana2 (kecuali tempat gua kawasan bandar); ramai sungguh orang buka pos. Pos ni macam khemah atau port la. Dihiasi dengan bendera2.

1. Apa fungsi post ni selain tempat lepak? Nak kata tempat mesyuarat bukan. Nak kata keselamatan, tak logik. Nak kata pos cantik mampu menambah undi, lagi la tak munasabah.

Untuk buat dan hias pos ni, perlukan 5 pekerja. 3 hari. Siap. Ada beribu pos di Kelantan. 5 pekerja darap 3 hari darap 5000, kalau disalurkan tenaga dan semangat ini kepada benda yang sepatutnya, seawal tahun 1990 an lagi, Selatan Thai akan menjadi milik Kelantan. Haha.

2. Replika. Ini lagi gile. Kapal selam ada. Beg tangan Rosmah pun ada. Cantik2 plak tu. Ni kerja 7 orang. 7 hari siap. Malah ada yang sampai bermasam muka pasal nak siapkan benda ni. Cuba tanya berapa orang yang dah lari undi dari BN dengan berhala2 tak berguna tu. Ngaaaa...

Tapi sebenarnya seronok gak tengok memember kreatif nih. Kalau gua buat, memang tak sudah siap dah jahanam. Pasal tak sabar.

3. Di negeri2 PAS, kempen dilakukan secara ortodok. Tepek muka TGNA dan TGHA. Pastu cetak mesej. "Undilah PAS". Hahaha. Seb baik banyak kat Kelantan yang ilmu agamanya dah rata. Kalau kat bandar, memang tak berguna langsung. Kita nak undi dasar. Patut cetak logo cabang2 dalam manifesto. Pastu mesejnya Undilah PAS.

Ada sejenis billboard di Kelantan. Muka TGNA besar bas. Ayat 7 DOSA besar kereta. Pastu petikan kata2 TGNA besar side mirror. Bersepah billboard ni kat Kelantan.

Dia ingat orang naik kereta sempat kot baca petikan kata2 tu. Akhirnya dah jadi 7 DOSA bergambar TGNA.

4. Ada rakan2 yang bila diajak berkerja seperti edar risalah, pidato hit n run, macam2 alasan. Tapi bab eskot orang2 ternama no 1. Semangat lebih. Tapi membazir.

Yassin artis tu pun dia eskot. Kah3.. apa bahaya Yassin untuk UMNO pun gua tak tahu.

Sedang cuci 7 dosa besar.

Apa pun, memang bodoh la orang Kelantan kalau tukar PAS ke UMNO kali nih.

2 comments:

SysOp said...

Bhai AT...

Itu namanyer salah strategi... salah tumpuan.. buat benda yang tak mendatangkan undi masuk dalam parti.... hahaha... itu semua kira macam giler glamer jer... hahaha

C++
CipanTapirTenuk.Blogspot

salman faris hamat said...

Aik ...naik pentas...kepala kosong...tanpa semutar...kopiah...topi..baju merahh pulok....
Penceramah 'tukar' ..
Bila nak nsik pentas d kree...calling caling wa!
P/s
Jgn cari ambo di 'pos' ...kompom dok jumpo