Skip to main content

Cerita KB : Women driver yang bekeng.

Oleh : AdukaTaruna

Member dari KL datang. Menginap di Sabrina Court. Sebelah Pizza Hut KB. Member kol gua ajak makan malam dengan family.

Gua dengan bini gua park kete situ. Naik kete member. Settle makan malam, hantar gua. Gua pun menuju ke kereta gua.

Sekali gua nampak satu perempuan terjerit2. Dikelilingi ramai lelaki. Ni kes samun ke rogol nih? Agak2 bukan kes bahaya, baru gua ajak isteri gua jadi pak sibuk. Belum apa2 gua dah tangkap gambar. Kah3.. tak sangka dulu gua selalu kutuk makcik astro kat kg gua. Skang gua plak.

Sampai2 gua tanya sorang brother duk terlap2 cermin kereta.

"Apa kes ni bey?"

"Kunci kereta tinggal bey. Lamo doh. Takut budok daley lemah jah."

Rupanya2 ada 2 budak dalam kereta. Cermin dah berkabus dari dalam. Seorang lelaki umur 7-8 tahun. Seorang perempuan umur 10-11 bulan. Budak lelaki tidur tak sedar diri. Budak perempuan menangis sampai takda suara.

Suara ramai terjerit2 suruh budak lelaki bangun menyebabkan bayi tu semakin panik.

"Siapa owner kete ni? Akak tu ke?"

"Ho la.."

Gua skodeng cermin depan tengok roadtax. Ogos 2013. Lambat lagi mampos. Kalau dah tak lama bleh pecah jer. Pastu masa hidup roadtx, beli insuran cermin.

"Kak... Ooo kak."

Akak tu dah macam orang gila kejutkan anak dia dalam bahasa Inggeris.

"Wake up abang!!! Wake up!!!!! Baby sit down. Sit down. Pijak kepala abang. Kejut abang."

Orang luar women driver ni.

"Kak.. Cermin depan ada insuran tak?"

"Jangan pecahkan cermin. Jangan rosakkan kereta saya!"

Gua kena sound. Niamakahai.

"Doh tu, mu iyak nak panggil bomba tadi koho teruk keto mu!"

Sorang pakcik dah panas hati. Kah3.. Orang makin ramai. Gua jeling semula cermin depan. Ada stiker penjara. Warden kot akak bekeng ni.

"Gini la.. Kita goncang kereta ni ramai2."

Gua koya plak jadi master mind situ. Ramai2 goncang kereta tu. Tak bangun bai budak tu. Gua rasa roh dia duk KB Mall main kereta token la.

Gua terlintas nak suruh kereta ramai2 duk berhenti dah macam pesta hon secara beramai2. Tiba2 budak lelaki tu bangun.

Orang lain suruh budak lelaki tu buka kunci. Si ibu plak blom apa2 terus marah kaw2. Budak lelaki tu blur tengok pesta keliling cermin kereta.

Bila budak lelaki tu buka. Ibu terus nak terkam. Kena tahan dengan satu brother.

"Marah gapo budak tu gak. Mu  tu yang tolo. Ambek hok kecik tu dulu."

Gua pun angkat kaki chow. Baru nak chow satu tangan hulur gua air pepsi. Gua usha muka, rupa2nya blogger Pink Turtle.

Bila sampai kat kereta, kereta gua plak tak boleh keluar. Kereta blok kereta gua. Kes pesta tengok aksi women driver yang bekeng tadi. Akalaaa....



Comments

  1. adoi bekeng xbertempat payoh jgk..
    http://duniabawahtempurung.blogspot.com/

    ReplyDelete
  2. Biasanya orang bakar jer kereta tu.bila rasa panas anak itu akan bangun sendiri.lastnya anak itu selamat.amacam bijak tak idea aku?

    ReplyDelete

Post a Comment

Komen berbentuk fitnah, ugutan dan ancaman akan dipadam. Segala tulisan komen adalah tanggungjawab pemberi komen. Blog ini tidak bertanggungjawab keatas komen-komen diruangan ini.

Popular posts from this blog

Betul ke Islam yang kau anut?

Betul ke versi Islam yang kau anut sekarang ni? KALAU KAU NAK VERSI PENUH BERVIDEO, KLIK SINI: https://youtu.be/KmJOEreKp6o Sekarang abam nak bagi anti thesis kepada thesis yang dah establish sekarang ini. Bila ada yang kemukakan hujah balas, akan ada spark ilmu yang dapat dikutip dan dinilai. Islam sekarang ni banyak versi. Nak2 pula versi politik parti. Kecilkan lagi skop, Dulu UMNO kafir, kekalkan perlembagaan kafir adalah kafir, tak boleh bayar zakat pada ulul amri yang tak laksanakan hudud. Macam2. Naratif dan kebentukan agama itu bergerak ikut survival parti politik. Kita ambil skop besar. Begitu juga kumpulan Islam selepas Muawiyah-Aishah memerangi ulul amri Ali as. Kumpulan2 berkembang dan terus berperang merebut kaabah. Dapat kaabah, dapatlah pengaruh agama. Dalam proses peperangan, pergaduhan merebut pengaruh itu, kau bayangkan berapa banyak hadis, naratif, kata2 mutiara, kitab2, fatwa2, pandangan2 telah dicipta. Untuk dapatkan pengaruh. Sama macam abam cakap dalam skop n

Ulasan gua PRK Kajang

Try ulas buat kali terakhir untuk PRK Kajang. Ini pendapat gua atas premis perbahasan yang boleh ditolak. No prob. Small matter. 1. Gua menolak logik MB, Putrajaya, Mahathir vs Najib, tangisan Rafizi, bla bla sebagai alasan PRK Kajang. Sebenarnya, pendapat gua, kehadiran Anwar secara rasmi dalam DUN Selangor adalah satu mandat tanpa rasmi mengambil Pengerusi PKR negeri Selangor dari Azmin. Di Selangor, wujud ketidak selarasan kuasa. MB vs pengerusi negeri. Seumpama MB Kelantan adalah Nik Amar. Tapi PJ Kelantan adalah Husam. Anwar tak berani mengambil pengerusi negeri dari Azmin secara rasmi. Sebabnya banyak spekulasi. Azmin ada 12 orang yang akan lompat / bebas, Azmin ada video, Azmin ada fail, anak Azmin ada DNA Anwar (hujah seks UMNO) bla bla bla. Sidang media Azmin pun menyaksikan kenyataan berunsur sinis. Seperti Anwar bukan sahaja diperlukan di Kajang, tetapi dunia seperti Timur Tengah (Malaysiakini). Dengan Anwar di dalam DUN Selangor, maka pengimbangan berlaku antar

Simpang Renggam adalah University Jenayah Malaysia.

Oleh : AdukaTaruna Ada 2 tajuk berbeza pada gua dalam isu Simpang Renggam. Mekanisme pencegahan rekrud baru Pusat Tahanan itu sendiri Mekanisme pencegahan rekrud baru. Yang ini gua rasa KDN perlu ambil serius. Memang terjadi dan berleluasa rekrud-rekrud baru muncul dari dalam suasana penjara. Golongan penjenayah persendirian akan berbaiah dengan kumpulan gangster dari dalam penjara. Dan membentuk kumpulan yang besar apabila keluar. Kita tolak sebentar dahulu kes untuk bangsa India, kita rujuk satu sejarah Pak Long Burung Pengasas 36. Kumpulan Gangster Melayu. PEKIDA dan gangster Cina adalah satu entiti yang berbeza sebenarnya. Gangster Cina mempunyai fahaman komunisme, mempunyai sistem pengenalan diri komunis, buah-buah komunis, etc. Manakala PEKIDA menyerapkan budaya Arab dan berfahaman Islam (sekarang sudah sesat). Pak Long Burung (arwah) adalah pangkat 'Abang Besar' dalam PEKIDA. Akan tetapi, apabila berada dalam penjara, dia direkrud dengan unsur-unsur gangste