Skip to main content

Blogger APA masuk PAS.

Blogger APA dulu UMNO. Tapi sekarang sudah isytihar tidak berpihak pada mana-mana parti. Dan ingin meletakkan dirinya kepada apa sahaja tajuk yang dia fikir betul.

Mula2 sampai ke rumah Pak Syed (abah Uncle Seekers), gua tak perasan brother ni. Bila melintas depannya, dia berdehem. Skali toleh.. eh... APA pun ada siot. Tak pernah berjumpa pun sebelum ni, tapi boleh peluk2 ala2 ulama. Keh2..

Lepas makan tengah hari, ada sedikit space masa untuk berehat. Time berbual, Abu Nawas tiba2 angkat laptop komunis tinggi2. Gua ingat laptop tu guna tenaga solar ke apa untuk cahaya matahari yang lebih. Rupa2nya ambil gambar guna laptop.

"Komunih tak bagi aku guna kamera. Aku guna laptop saja.."

Banglo ni kalau nak sewa semalam RM2500. Ketinggian paling tinggi di Janda Baik. Kolam renang tepi gaung. Gua hadir ke sini atas objektif ambil kesempatan aktivis berkumpul untuk bentang satu kertas kerja.

Tapi lu tengok aksi Jeming dan Abu Nawas. Kelakar giler time tu. Mereka kata kalau bergambar tepi kolam renang kena buat aksi peluk2. Baru majalah Mangga keluaran Utusan milik UMNO.


"Lepas ni kita akan buat aktiviti paranormal. Sila mandi wajib kepada yang belum dan ambil wuduk. " Uncle Seekers bagi taklimat. Time nak start game, Abu Nawas kentut.

"Perlu ke aku ambil wuduk semula?"

"Tak payah!"

Last2 semua kena kencing. Tionaseng. Game main bola api guna minyak tanah dan kelapa. Habes terbakar bulu kaki dan kaki bengkak-bengkek. Apa pun, team gua berjaya membelasah team Abu Nawas. Cokia sangat!

Muka team cokia kalah. Kah3.. Pulau Pinang takda sejarah bola sepak la bro. Yang ada N9 dan Kelantan. So, bila gua n Jeming bergabung, puak2 utara makan hati jer la. Muahahahaha.

Abu Nawas adalah watak paling kelakar yang gua pernah jumpa. Masa himpunan blogger anjuran kerajaan Kelantan dulu, dia kemukakan soalan membela gua (blogger) pasal kena belasah di Rusila. Bila gua tanya member, member bagitau gua, Abu Nawas ni budak Tukar Tiub. Sosialis. Gua gelak. Sosilis jadah apa pakai baju batik macam Azmin Ali?

Bila lama kenal, dia kata dia komunis. Jumpa kat Janda baik dah tak pakai baju batik depan gua. Pakai T shirt Deguevaraz apa ntah. Tapi sikat dalam poket belakang. Kah3.. giler romeo mamat komunis nih. Mandi sungai plak, pakai tali pinggang dengan seluar slack hitam! Warghhhhh... kah3..

Terima kasih diucapkan kepada tuan punya tempat. Ni bergambar dengan tuan punya tempat. Kalau sesiapa nak sewa tempat ni semalam dua untuk majlis apa2, boleh lah kontek blogger APA. Sebab no kontek tuan punta tempat gua lupa. Ngeee...

Bergambar beramai-ramai sebelum chow. Mengeucapkan terima kasih kepada Pak Syed, Uncle Seekers dan hantu-hantu beliau.

Comments

Post a Comment

Komen berbentuk fitnah, ugutan dan ancaman akan dipadam. Segala tulisan komen adalah tanggungjawab pemberi komen. Blog ini tidak bertanggungjawab keatas komen-komen diruangan ini.

Popular posts from this blog

Gambar Mahathir mula diturunkan.

Gambar Mahathir sebagai PM diturunkan bermula hari ini. Admin berharap gambar Muhyiddin sempat dinaikkan. Bukan apa. Penat nak layan drama politik. Ekonomi ke laut. Hutang bertambah. Aset terjual. Penyakit merebak. Perkauman membarah. https://t.co/oYE33fWwpW

Menteri Kesihatan dikritik rakam lagu raya saat negara dilanda wabak Covid 19.

Menteri Kesihatan yang baru, telah dikritik hebat dalam media sosial, angkara sibuk merakamkan lagu raya (untuk kegunaan populariti 2 bulan lagi), ketika negara Malaysia diisytihar wabak Corona Virus Covid 19. Bagaimana pun, ada pihak mendakwa, ianya adalah video 2 tahun lepas. Dan menjadi mangsa serangan politik. https://youtu.be/ttjNU60XdCw

Betul ke Islam yang kau anut?

Betul ke versi Islam yang kau anut sekarang ni? KALAU KAU NAK VERSI PENUH BERVIDEO, KLIK SINI: https://youtu.be/KmJOEreKp6o Sekarang abam nak bagi anti thesis kepada thesis yang dah establish sekarang ini. Bila ada yang kemukakan hujah balas, akan ada spark ilmu yang dapat dikutip dan dinilai. Islam sekarang ni banyak versi. Nak2 pula versi politik parti. Kecilkan lagi skop, Dulu UMNO kafir, kekalkan perlembagaan kafir adalah kafir, tak boleh bayar zakat pada ulul amri yang tak laksanakan hudud. Macam2. Naratif dan kebentukan agama itu bergerak ikut survival parti politik. Kita ambil skop besar. Begitu juga kumpulan Islam selepas Muawiyah-Aishah memerangi ulul amri Ali as. Kumpulan2 berkembang dan terus berperang merebut kaabah. Dapat kaabah, dapatlah pengaruh agama. Dalam proses peperangan, pergaduhan merebut pengaruh itu, kau bayangkan berapa banyak hadis, naratif, kata2 mutiara, kitab2, fatwa2, pandangan2 telah dicipta. Untuk dapatkan pengaruh. Sama macam abam cakap dalam skop n