Skip to main content

Selamat Aidilfitri dari kami.

KMT bersama uncle-uncle menanti berbuka puasa.

1st time main bunga api.

Tapi 2 batang jer. Sebab takut mata rosak. KMT tengok tepat sgt pada cahaya.

Tapi, dalam bergembira, diselitkan juga. Abah dah sampai di tempat maruah anak abah dilarikan. Semoga suatu hari nanti kamu dapat mengembalikan maruah kamu itu ke bumimu sendiri. Amin.

Ingat pesan abah. Kamu harus berusaha mengeluarkan dirimu dari golongan orang2 dayus!

Comments

  1. Selamat hari raya juga dari kami sekeluarga. Auntie, Yusoff, Along dan Adik. maafkan kami atas apa-apa salah silap.

    ReplyDelete
  2. kalo stakat berjuang kat kelate aku xheran..aku dulu 5 thn ngaji kelate..umno mcm xwujud..smue walak tok guru..org kelate cerdik ka bodoh ka ttp sokong Pas..nko nak demo ka ceramah ka apa ka...xde halangan besar..stakat kena katok dgn umno cikai2 kelate, smol mete la..huhu

    aku pelik nko xberani plak berjuang kat tanah tumpang darah nko..xyah jadikan alasan nko kawen org kelate nko berjuang kat sana..pelik aku laki ikut bini lps kawen..huhu..kalo nko ada telor sgt..turun berjuang kat negeri nko sendiri..xde kwn2 sekepala..maknanya xde 'jemaah' nko sndiri..kalo dgn org Pas nko x ngam plak..amacam? ada bran? baru nko tau langit tu tinggi rendah...

    pd aku,gerakan R nko ni buang ms je..xkan berjaya selagi kerajaan pusat masih BN, selagi tu la royalti xkan dpt...anuar musa ka Ku li ka sape ka..nko ingat najib heran?

    najib main tarik tali la bro..dia hulur tali sikit dgn penubuhan jawatankuasa tu..tp nko ingat dia akan lepaskan tali tu? no way man..nko smue kena goreng je..dia tau kelate xkan jatuh ke tangan BN dgn pemberian royalti tu, sbb rakyat kelate yg berkerak Pas..letak Ibrahim ali pun menang, letak Nasha pun menang,kah kah kah..so najib hulur tali hanya utk tengok respon nkorang je..kelam kabut..nik aziz begitu husam begini..sumpah memang Najib xkan bagi la selagi masih pegang Pusat..smua tu sandiwara..sbb tu misi penting ialah rampas Putrajaya..baru setel hal negeri..apa raa..kah kah kah....

    abghensem mana? x join ke? aduka tuduh nko golongan dayus bro.kah kah kah...

    ReplyDelete

Post a Comment

Komen berbentuk fitnah, ugutan dan ancaman akan dipadam. Segala tulisan komen adalah tanggungjawab pemberi komen. Blog ini tidak bertanggungjawab keatas komen-komen diruangan ini.

Popular posts from this blog

Betul ke Islam yang kau anut?

Betul ke versi Islam yang kau anut sekarang ni? KALAU KAU NAK VERSI PENUH BERVIDEO, KLIK SINI: https://youtu.be/KmJOEreKp6o Sekarang abam nak bagi anti thesis kepada thesis yang dah establish sekarang ini. Bila ada yang kemukakan hujah balas, akan ada spark ilmu yang dapat dikutip dan dinilai. Islam sekarang ni banyak versi. Nak2 pula versi politik parti. Kecilkan lagi skop, Dulu UMNO kafir, kekalkan perlembagaan kafir adalah kafir, tak boleh bayar zakat pada ulul amri yang tak laksanakan hudud. Macam2. Naratif dan kebentukan agama itu bergerak ikut survival parti politik. Kita ambil skop besar. Begitu juga kumpulan Islam selepas Muawiyah-Aishah memerangi ulul amri Ali as. Kumpulan2 berkembang dan terus berperang merebut kaabah. Dapat kaabah, dapatlah pengaruh agama. Dalam proses peperangan, pergaduhan merebut pengaruh itu, kau bayangkan berapa banyak hadis, naratif, kata2 mutiara, kitab2, fatwa2, pandangan2 telah dicipta. Untuk dapatkan pengaruh. Sama macam abam cakap dalam skop n

E wallet rupanya voucher potongan harga.

Abam setuju imbuhan wang bagi galakkan rakyat buat sesuatu. Macam download app untuk mudahkan kerajaan. Untuk kesejahteraan rakyat sendiri. Ianya sama macam paksa bayar wang (saman) bagi galakkan rakyat JANGAN buat sesuatu. Tapi pundek apakah imbuhan dalam bentuk potongan harga ini?   Ada si bangang kata e wallet PH dulu bangang sebab ada tarikh luput. Tarikh luput la sebab nak galakkan download dan guna e wallet. Pengguna dan peniaga. Bukan suh simpan RM30 tu dalam almari macam Armada. Tapi, ini lebih bangang. Imbuhan dalam bentuk potongan harga. Bagi jer la terus. Dia beli barang apa pun bernilai RM50.

Simpang Renggam adalah University Jenayah Malaysia.

Oleh : AdukaTaruna Ada 2 tajuk berbeza pada gua dalam isu Simpang Renggam. Mekanisme pencegahan rekrud baru Pusat Tahanan itu sendiri Mekanisme pencegahan rekrud baru. Yang ini gua rasa KDN perlu ambil serius. Memang terjadi dan berleluasa rekrud-rekrud baru muncul dari dalam suasana penjara. Golongan penjenayah persendirian akan berbaiah dengan kumpulan gangster dari dalam penjara. Dan membentuk kumpulan yang besar apabila keluar. Kita tolak sebentar dahulu kes untuk bangsa India, kita rujuk satu sejarah Pak Long Burung Pengasas 36. Kumpulan Gangster Melayu. PEKIDA dan gangster Cina adalah satu entiti yang berbeza sebenarnya. Gangster Cina mempunyai fahaman komunisme, mempunyai sistem pengenalan diri komunis, buah-buah komunis, etc. Manakala PEKIDA menyerapkan budaya Arab dan berfahaman Islam (sekarang sudah sesat). Pak Long Burung (arwah) adalah pangkat 'Abang Besar' dalam PEKIDA. Akan tetapi, apabila berada dalam penjara, dia direkrud dengan unsur-unsur gangste