Skip to main content

R di istana Kelantan sebelum install di Jeli.

Dalam tajuk khusus hasil bumi, kami bukan parti politik. Kami tak lawan UMNO dalam menuntut hasil bumi sendiri. Tapi lawan pengkhianat anak negeri. Dalam UMNO ada pejuang hasil bumi seperti Ku Li. Tapi ramai pengkhianat. Kaptennya ialah Stopa. Ini adalah video beliau mengaku menyekat hak Kelantan.


2 geografi penting untuk motif dapatkan hail bumi sendiri. Bachok (Awang Adek) dan Jeli (Stopa). Bachok dah merebak. Tinggal Jeli. Sebelum Jeli diinstall R, kami terlebih dahulu ke istana. Kerana maklumat mengatakan Stopa akan menggunakan kekuatan muka tak malunya dengan duduk sebelah Sultan Kelantan ketika isu pengkhianatannya tinggi.

R memberi isyarat kepada Stopa di istana. Tapi antara ciri pemimpin politik yang perlu ada ialah muka tak malu. Siyes!

R sangat laris di kalangan generasi muda. Tak pernah mana-mana NGO yang produknya laris dan diulang cetak. Trendy dan chicky?

Semalam, walau tidak praktikal dari segi waktu (bulan puasa, berbuka, terawih, etc), namun, R tetap berjaya ke Jeli. Alhamdulillah R dah berjaya diinstall di Jeli. Semoga ianya merebak seperti Bachok.

SB Tumpat dengan muka tak malunya hadir dan makan hidangan.

 Presiden R memberikan penjelasan semasa mengenai perjalanan dan kepentingan isu R.

R di Singapore! Di tanah milik nenek moyang yang diserahkan UMNO kepada Lee Kuan Yew.

 Jeming paling glamer di kalangan wanita Jeli. Jodohmu kat sini, Ming. Awatif KIAS tu bagi ke gua jer la.

 Rohinga yang juga cuba mencari jodoh di Jeli.

Simbolik install success. Penyerahan bendera dan mafla R kepada kepala R Jeli. Kepala aktivis Jeli, Cikgu Asri, sebelah jubah tu, adalah lelaki Batu Kikir, Negeri Sembilan. Menetap di Jeli.

 Syam Ghaz sedang menghasut penduduk Jeli.

Penduduk Jeli mendengar penjelasan kepentingan isu demi masa depan anak-anak Kelantan.

Devit Bekem first time makan kerang.

Jeming dilamar oleh ibu2 di Jeli. Anak muda ini sangat menghiburkan. Kalau dia duk rumah makcik hari2, mesti happy. Happy la makcik. Kami dah lama menderita dengan beliau bila duduk satu meja makan.

Hasut! Lawan! Bangkit!

Comments

Post a Comment

Komen berbentuk fitnah, ugutan dan ancaman akan dipadam. Segala tulisan komen adalah tanggungjawab pemberi komen. Blog ini tidak bertanggungjawab keatas komen-komen diruangan ini.

Popular posts from this blog

Gambar Mahathir mula diturunkan.

Gambar Mahathir sebagai PM diturunkan bermula hari ini. Admin berharap gambar Muhyiddin sempat dinaikkan. Bukan apa. Penat nak layan drama politik. Ekonomi ke laut. Hutang bertambah. Aset terjual. Penyakit merebak. Perkauman membarah. https://t.co/oYE33fWwpW

Menteri Kesihatan dikritik rakam lagu raya saat negara dilanda wabak Covid 19.

Menteri Kesihatan yang baru, telah dikritik hebat dalam media sosial, angkara sibuk merakamkan lagu raya (untuk kegunaan populariti 2 bulan lagi), ketika negara Malaysia diisytihar wabak Corona Virus Covid 19. Bagaimana pun, ada pihak mendakwa, ianya adalah video 2 tahun lepas. Dan menjadi mangsa serangan politik. https://youtu.be/ttjNU60XdCw

Betul ke Islam yang kau anut?

Betul ke versi Islam yang kau anut sekarang ni? KALAU KAU NAK VERSI PENUH BERVIDEO, KLIK SINI: https://youtu.be/KmJOEreKp6o Sekarang abam nak bagi anti thesis kepada thesis yang dah establish sekarang ini. Bila ada yang kemukakan hujah balas, akan ada spark ilmu yang dapat dikutip dan dinilai. Islam sekarang ni banyak versi. Nak2 pula versi politik parti. Kecilkan lagi skop, Dulu UMNO kafir, kekalkan perlembagaan kafir adalah kafir, tak boleh bayar zakat pada ulul amri yang tak laksanakan hudud. Macam2. Naratif dan kebentukan agama itu bergerak ikut survival parti politik. Kita ambil skop besar. Begitu juga kumpulan Islam selepas Muawiyah-Aishah memerangi ulul amri Ali as. Kumpulan2 berkembang dan terus berperang merebut kaabah. Dapat kaabah, dapatlah pengaruh agama. Dalam proses peperangan, pergaduhan merebut pengaruh itu, kau bayangkan berapa banyak hadis, naratif, kata2 mutiara, kitab2, fatwa2, pandangan2 telah dicipta. Untuk dapatkan pengaruh. Sama macam abam cakap dalam skop n