Skip to main content

R di istana Kelantan sebelum install di Jeli.

Dalam tajuk khusus hasil bumi, kami bukan parti politik. Kami tak lawan UMNO dalam menuntut hasil bumi sendiri. Tapi lawan pengkhianat anak negeri. Dalam UMNO ada pejuang hasil bumi seperti Ku Li. Tapi ramai pengkhianat. Kaptennya ialah Stopa. Ini adalah video beliau mengaku menyekat hak Kelantan.


2 geografi penting untuk motif dapatkan hail bumi sendiri. Bachok (Awang Adek) dan Jeli (Stopa). Bachok dah merebak. Tinggal Jeli. Sebelum Jeli diinstall R, kami terlebih dahulu ke istana. Kerana maklumat mengatakan Stopa akan menggunakan kekuatan muka tak malunya dengan duduk sebelah Sultan Kelantan ketika isu pengkhianatannya tinggi.

R memberi isyarat kepada Stopa di istana. Tapi antara ciri pemimpin politik yang perlu ada ialah muka tak malu. Siyes!

R sangat laris di kalangan generasi muda. Tak pernah mana-mana NGO yang produknya laris dan diulang cetak. Trendy dan chicky?

Semalam, walau tidak praktikal dari segi waktu (bulan puasa, berbuka, terawih, etc), namun, R tetap berjaya ke Jeli. Alhamdulillah R dah berjaya diinstall di Jeli. Semoga ianya merebak seperti Bachok.

SB Tumpat dengan muka tak malunya hadir dan makan hidangan.

 Presiden R memberikan penjelasan semasa mengenai perjalanan dan kepentingan isu R.

R di Singapore! Di tanah milik nenek moyang yang diserahkan UMNO kepada Lee Kuan Yew.

 Jeming paling glamer di kalangan wanita Jeli. Jodohmu kat sini, Ming. Awatif KIAS tu bagi ke gua jer la.

 Rohinga yang juga cuba mencari jodoh di Jeli.

Simbolik install success. Penyerahan bendera dan mafla R kepada kepala R Jeli. Kepala aktivis Jeli, Cikgu Asri, sebelah jubah tu, adalah lelaki Batu Kikir, Negeri Sembilan. Menetap di Jeli.

 Syam Ghaz sedang menghasut penduduk Jeli.

Penduduk Jeli mendengar penjelasan kepentingan isu demi masa depan anak-anak Kelantan.

Devit Bekem first time makan kerang.

Jeming dilamar oleh ibu2 di Jeli. Anak muda ini sangat menghiburkan. Kalau dia duk rumah makcik hari2, mesti happy. Happy la makcik. Kami dah lama menderita dengan beliau bila duduk satu meja makan.

Hasut! Lawan! Bangkit!

Comments

Post a Comment

Komen berbentuk fitnah, ugutan dan ancaman akan dipadam. Segala tulisan komen adalah tanggungjawab pemberi komen. Blog ini tidak bertanggungjawab keatas komen-komen diruangan ini.

Popular posts from this blog

Betul ke Islam yang kau anut?

Betul ke versi Islam yang kau anut sekarang ni? KALAU KAU NAK VERSI PENUH BERVIDEO, KLIK SINI: https://youtu.be/KmJOEreKp6o Sekarang abam nak bagi anti thesis kepada thesis yang dah establish sekarang ini. Bila ada yang kemukakan hujah balas, akan ada spark ilmu yang dapat dikutip dan dinilai. Islam sekarang ni banyak versi. Nak2 pula versi politik parti. Kecilkan lagi skop, Dulu UMNO kafir, kekalkan perlembagaan kafir adalah kafir, tak boleh bayar zakat pada ulul amri yang tak laksanakan hudud. Macam2. Naratif dan kebentukan agama itu bergerak ikut survival parti politik. Kita ambil skop besar. Begitu juga kumpulan Islam selepas Muawiyah-Aishah memerangi ulul amri Ali as. Kumpulan2 berkembang dan terus berperang merebut kaabah. Dapat kaabah, dapatlah pengaruh agama. Dalam proses peperangan, pergaduhan merebut pengaruh itu, kau bayangkan berapa banyak hadis, naratif, kata2 mutiara, kitab2, fatwa2, pandangan2 telah dicipta. Untuk dapatkan pengaruh. Sama macam abam cakap dalam skop n

Ulasan gua PRK Kajang

Try ulas buat kali terakhir untuk PRK Kajang. Ini pendapat gua atas premis perbahasan yang boleh ditolak. No prob. Small matter. 1. Gua menolak logik MB, Putrajaya, Mahathir vs Najib, tangisan Rafizi, bla bla sebagai alasan PRK Kajang. Sebenarnya, pendapat gua, kehadiran Anwar secara rasmi dalam DUN Selangor adalah satu mandat tanpa rasmi mengambil Pengerusi PKR negeri Selangor dari Azmin. Di Selangor, wujud ketidak selarasan kuasa. MB vs pengerusi negeri. Seumpama MB Kelantan adalah Nik Amar. Tapi PJ Kelantan adalah Husam. Anwar tak berani mengambil pengerusi negeri dari Azmin secara rasmi. Sebabnya banyak spekulasi. Azmin ada 12 orang yang akan lompat / bebas, Azmin ada video, Azmin ada fail, anak Azmin ada DNA Anwar (hujah seks UMNO) bla bla bla. Sidang media Azmin pun menyaksikan kenyataan berunsur sinis. Seperti Anwar bukan sahaja diperlukan di Kajang, tetapi dunia seperti Timur Tengah (Malaysiakini). Dengan Anwar di dalam DUN Selangor, maka pengimbangan berlaku antar

Simpang Renggam adalah University Jenayah Malaysia.

Oleh : AdukaTaruna Ada 2 tajuk berbeza pada gua dalam isu Simpang Renggam. Mekanisme pencegahan rekrud baru Pusat Tahanan itu sendiri Mekanisme pencegahan rekrud baru. Yang ini gua rasa KDN perlu ambil serius. Memang terjadi dan berleluasa rekrud-rekrud baru muncul dari dalam suasana penjara. Golongan penjenayah persendirian akan berbaiah dengan kumpulan gangster dari dalam penjara. Dan membentuk kumpulan yang besar apabila keluar. Kita tolak sebentar dahulu kes untuk bangsa India, kita rujuk satu sejarah Pak Long Burung Pengasas 36. Kumpulan Gangster Melayu. PEKIDA dan gangster Cina adalah satu entiti yang berbeza sebenarnya. Gangster Cina mempunyai fahaman komunisme, mempunyai sistem pengenalan diri komunis, buah-buah komunis, etc. Manakala PEKIDA menyerapkan budaya Arab dan berfahaman Islam (sekarang sudah sesat). Pak Long Burung (arwah) adalah pangkat 'Abang Besar' dalam PEKIDA. Akan tetapi, apabila berada dalam penjara, dia direkrud dengan unsur-unsur gangste