Skip to main content

Sayap R dibuka di seluruh dunia.

Salam R semua.

R Induk bersetuju membuka sayap R di seluruh dunia, memandangkan anak-anak Kelantan ni ada kat Eskimo sekali pun. Sungguh pun begitu, kepada bukan anak-anak Kelantan pun dialu2kan menyetup sayap R di tempat sendiri.

Caranya mudah. Hubungi melalui FB ke Presiden R, Syam, gua, TPU, Jeming atau mana-mana aktivis R induk yang lu selesa. Berikan butiran diri lengkap. Kami akan satukan dalam satu database.

Then, apa-apa program yang lu nak buat atas nama R, maklumkan kepada R induk dengan awal. Sebab R induk kena bahaskan dalam mesyorat. Baik buruk program. Pastu kalau lulus, kita pakat2 menjayakan. Cuma bab duit memang takda la. NGO R bukan parti politik yang ada pengikut bayarkan zakat, derma atau minta kat Zionis. Kah3.

Lagi satu, bila open penyertaan aktivis seluruh dunia, maka, kena wujud mekanisme pecat. Standard la. Sebab takut ada pihak yang masuk untuk sabotaj. Itu biasa.

Jadi, untuk langkah pertama sayap R di Lembah Kelang, kita akan mulakan program Berbuka Puasa secara potluck di KLCC nanti (insyaallah). Kemudian menjelang Subuh tu kita akan agihkan Sahur R kepada golongan gelandangan. Nanti pihak R akan umumkan. Yeyeh!

Comments

Popular posts from this blog

Permohonan maaf kepada seluruh rakyat Malaysia.

Oleh : AdukaTaruna Assalamualaikum kepada muslimin Malaysia dan salam sejahtera kepada bukan muslim Malaysia. Setelah dinasihatkan rakan, dan kemudiannya di atas kesedaran diri sendiri, dengan rendah dirinya, saya (gua) memohon maaf kepada seluruh rakyat Malaysia umumnya dan seluruh rakyat Johor khasnya di atas keterlanjuran saya berkenaan dengan artikel di luar norma kemanusiaan ini. Dah mampos buat cara mampos la. Walaupun saya tetap akan memegang idealogi saya, tetapi perbuatan benar tetap benar, dan perbuatan salah tetap salah. Saya mengakui akan kerosakan yang berlaku ke atas kumpulan PAS Reform, masyarakat dan diri sendiri akibat perbuatan tidak bertanggungjawab yang telah saya lakukan. Walaupun berbeza idealogi politik, saya ucapkan terima kasih kepada blogger UMNO kerana membantah dan menekan keterlanjuran saya. Kemudiannya saya ucapkan terima kasih kepada rakan-rakan yang telah menegur dan menasihati saya. Apa yang sangat dikesalkan ialah kealpaan saya bahawa sa...

Betul ke Islam yang kau anut?

Betul ke versi Islam yang kau anut sekarang ni? KALAU KAU NAK VERSI PENUH BERVIDEO, KLIK SINI: https://youtu.be/KmJOEreKp6o Sekarang abam nak bagi anti thesis kepada thesis yang dah establish sekarang ini. Bila ada yang kemukakan hujah balas, akan ada spark ilmu yang dapat dikutip dan dinilai. Islam sekarang ni banyak versi. Nak2 pula versi politik parti. Kecilkan lagi skop, Dulu UMNO kafir, kekalkan perlembagaan kafir adalah kafir, tak boleh bayar zakat pada ulul amri yang tak laksanakan hudud. Macam2. Naratif dan kebentukan agama itu bergerak ikut survival parti politik. Kita ambil skop besar. Begitu juga kumpulan Islam selepas Muawiyah-Aishah memerangi ulul amri Ali as. Kumpulan2 berkembang dan terus berperang merebut kaabah. Dapat kaabah, dapatlah pengaruh agama. Dalam proses peperangan, pergaduhan merebut pengaruh itu, kau bayangkan berapa banyak hadis, naratif, kata2 mutiara, kitab2, fatwa2, pandangan2 telah dicipta. Untuk dapatkan pengaruh. Sama macam abam cakap dalam sk...

Domain free..

Oleh : AdukaTaruna Weih... lu orang. Yang ramai2 marah kat gua tu skali. Ni gua nak tanya nih. Ada tak domain yang free? Ngeh3.. stendet la gua Melayu ori ma. Parpu Kari lain la. Gua register co.cc tapi boleh pakai 2 hari jer la. Kena donate la plak. Bro IkutSukaAku, lu bayar ke tak co.cc tu? Kalau lu donate mesti ada stock lagi domain free kat akaun lu kan. Lu sedekah kat gua satu bleh tak? Bukan blog gua, tapi ada blog makcik ni ha..