Skip to main content

Minta maaf tidak cukup, Nizar perlu disiasat - PAS Johor & DPPWP

Dewan Pemuda PAS Wilayah (DPPWP) bersetuju dengan pandangan Pemuda PAS Johor agar Polis menubuhkan satu pasukan khas bagi menyiasat Nizar yang menghina Institusi Kesultanan Johor.

Tulisan dalam twitter berkenaan bidaan no plate adalah biadap dan tidak menunjukan sikap sebagai orang yang berakhlak.

DPPWP mengingatkan agar para blogger dan rakyat keseluruhannya agar tidak menimbulkan isu-isu yang boleh menghina Allah, Islam, Rasulullah dan Keluarganya serta Sultan-sultan yang memerintah dinegara ini. Isu-isu berkaitan dengan agama, bangsa dan kesultanan merupakan perkara sensitif yang perlu dibincangkan secara bijak dan berilmu, bukannya mengikut hawa nafsu.


Ini adalah sejarah yang Allah takdirkan untuk dirakam manusia. Untuk manfaat manusia yang berfikir.


Comments

  1. Bhai AT...

    Hahahaha.... tak larat la nak lawan hujah depa... gua mengaji Sekolah Missionary... Sekolah Gereja... hahaha...

    Aper pon.... gua sembah Allah Taala... dan gua tak sembah manusia yang dikatakan "bayangan Tuhan di bumi" .... itu sesat bhai... hahaha

    Sori aaa... sori ... gua tarak sembah mana-mana manusia... tak kira la manusia tue ader keter biru putih rega lebih RM6 juta tue.... hahahaha...

    Pahduli aper gua ngan manusia.... hahahaha

    C++
    CipanTapirTenuk.Blogspot

    ReplyDelete
  2. Kah... kah... kah.... baeeekkkk punya sindir bro... lu tak takut kena lempang dengan Herman Samsudin ke... eerrr... mamat tu ada rambut atau botak bro... hehehe..

    ReplyDelete
  3. kalau aku pulak..
    baik aku balik kan tangan sahaja..
    sebab aku takde duit nak bayar macam2 neh

    cuma aku tak ikut nangis bila kena sindir..
    dan aku juga tak suruh minta maaf bila dah terkena..
    sebab aku bersikap cool..

    lagipun siapalah aku di mata Yang Maha Esa..

    ReplyDelete
  4. Sultan kita nak agung-agungkan... apa dia ingat ker kita kalu kita susah? Doa pun tak tentu ada 1 dia ingat nak sedekah kat rakyat, kita semua. Sekupang pun tak pernah gua rasa duit Sultan pun...So what?

    Hidup mati kita, kita sendiri buat. Dia apa ada hal pun. Dah kat atas memang la senang cakap, arah itu ini...cer turun tengok orang dia. FFS ..Kalu Sultan,Raja, Agung tak ada pun ada gua kisah ker?

    ReplyDelete

Post a Comment

Komen berbentuk fitnah, ugutan dan ancaman akan dipadam. Segala tulisan komen adalah tanggungjawab pemberi komen. Blog ini tidak bertanggungjawab keatas komen-komen diruangan ini.

Popular posts from this blog

Betul ke Islam yang kau anut?

Betul ke versi Islam yang kau anut sekarang ni? KALAU KAU NAK VERSI PENUH BERVIDEO, KLIK SINI: https://youtu.be/KmJOEreKp6o Sekarang abam nak bagi anti thesis kepada thesis yang dah establish sekarang ini. Bila ada yang kemukakan hujah balas, akan ada spark ilmu yang dapat dikutip dan dinilai. Islam sekarang ni banyak versi. Nak2 pula versi politik parti. Kecilkan lagi skop, Dulu UMNO kafir, kekalkan perlembagaan kafir adalah kafir, tak boleh bayar zakat pada ulul amri yang tak laksanakan hudud. Macam2. Naratif dan kebentukan agama itu bergerak ikut survival parti politik. Kita ambil skop besar. Begitu juga kumpulan Islam selepas Muawiyah-Aishah memerangi ulul amri Ali as. Kumpulan2 berkembang dan terus berperang merebut kaabah. Dapat kaabah, dapatlah pengaruh agama. Dalam proses peperangan, pergaduhan merebut pengaruh itu, kau bayangkan berapa banyak hadis, naratif, kata2 mutiara, kitab2, fatwa2, pandangan2 telah dicipta. Untuk dapatkan pengaruh. Sama macam abam cakap dalam skop n

Ulasan gua PRK Kajang

Try ulas buat kali terakhir untuk PRK Kajang. Ini pendapat gua atas premis perbahasan yang boleh ditolak. No prob. Small matter. 1. Gua menolak logik MB, Putrajaya, Mahathir vs Najib, tangisan Rafizi, bla bla sebagai alasan PRK Kajang. Sebenarnya, pendapat gua, kehadiran Anwar secara rasmi dalam DUN Selangor adalah satu mandat tanpa rasmi mengambil Pengerusi PKR negeri Selangor dari Azmin. Di Selangor, wujud ketidak selarasan kuasa. MB vs pengerusi negeri. Seumpama MB Kelantan adalah Nik Amar. Tapi PJ Kelantan adalah Husam. Anwar tak berani mengambil pengerusi negeri dari Azmin secara rasmi. Sebabnya banyak spekulasi. Azmin ada 12 orang yang akan lompat / bebas, Azmin ada video, Azmin ada fail, anak Azmin ada DNA Anwar (hujah seks UMNO) bla bla bla. Sidang media Azmin pun menyaksikan kenyataan berunsur sinis. Seperti Anwar bukan sahaja diperlukan di Kajang, tetapi dunia seperti Timur Tengah (Malaysiakini). Dengan Anwar di dalam DUN Selangor, maka pengimbangan berlaku antar

Simpang Renggam adalah University Jenayah Malaysia.

Oleh : AdukaTaruna Ada 2 tajuk berbeza pada gua dalam isu Simpang Renggam. Mekanisme pencegahan rekrud baru Pusat Tahanan itu sendiri Mekanisme pencegahan rekrud baru. Yang ini gua rasa KDN perlu ambil serius. Memang terjadi dan berleluasa rekrud-rekrud baru muncul dari dalam suasana penjara. Golongan penjenayah persendirian akan berbaiah dengan kumpulan gangster dari dalam penjara. Dan membentuk kumpulan yang besar apabila keluar. Kita tolak sebentar dahulu kes untuk bangsa India, kita rujuk satu sejarah Pak Long Burung Pengasas 36. Kumpulan Gangster Melayu. PEKIDA dan gangster Cina adalah satu entiti yang berbeza sebenarnya. Gangster Cina mempunyai fahaman komunisme, mempunyai sistem pengenalan diri komunis, buah-buah komunis, etc. Manakala PEKIDA menyerapkan budaya Arab dan berfahaman Islam (sekarang sudah sesat). Pak Long Burung (arwah) adalah pangkat 'Abang Besar' dalam PEKIDA. Akan tetapi, apabila berada dalam penjara, dia direkrud dengan unsur-unsur gangste