Sahabat

Iklan




Tabung Guaman





3. Maybank 155014038030 (Khairul Nizam Bin Abd Ghani)

Jun 17, 2012

Aziz Desa mengelak ketika diminta sign sokongan R



Aziz Desa melalui booth R di Expo Perdagangan Dunia Islam, Stadium KB. Masa tu gua sedang kalut nak tampal poster hasutan untuk W4R#2. Bila sampai, tengok2, Ostad Latif (KP PAS Kelantan) dan Ostad Marzuk (KP Bachok) dah ada bagi sokongan. Aziz Desa pun ada.

Bila Topeng Perak nak ambil gambar, Aziz Desa dalam keadaan membelakangkan kamera. Gua yang kebanyakkan tak selesa enterprem dengan pimpinan terpaksa enterprem pasal gua cuit Aziz Desa, maklumkan Topeng Perak sedia klik. Takan dia membelakangkan kamera dok sebelah KP PAS.

Lepas tu gua sound lebih kurang gini :

"Terima kasih, bos. Minta sign tanda setuju."

Gua chow sambung kerja hasutan poster. Bila kembali semula, member gua si Ayie Prop memaklumkan Aziz Desa mengelak dan enggan sign tanda sokongan.

Memang hak demokrasi dia lah. UMNO Kelantan sendiri ramai yang enggan sign, walau ramai juga pimpinan mereka yang sign. Cuma, jika dia tak sign atas kapasiti bukan rakyat kelantan, gua nak tegurlah.

Orang putih sign pun bukan pasal dia anak Kelantan. Tapi pasal hak dalam perjanjian. Kalau orang putih begitu sensitif mengenai perjanjian, apatahlah CEO import yang begitu sensitif dengan perjanjian KTC sebelum ini.

Ini bukan isu Kelantan. Ini bukan isu Melayu. Ini isu pelanggaran perjanjian.



1 comment:

Pa'chik said...

aku tak tau la mangkuk mana pegi amek celaka ni jadi coo ktc... dah la amnu pekat, bukan orang kelantan pulak tu... apa jadah tak tau la...