Sahabat

Iklan




Tabung Guaman





3. Maybank 155014038030 (Khairul Nizam Bin Abd Ghani)

Apr 12, 2012

Pendidikan percuma hanya untuk IPTA

Oleh : AdukaTaruna

Pendidikan dan perubatan antara hak rakyat yang harus dinikmati secara percuma. Tetapi wujud satu lompong kemusnahan apabila pecuma ini ditafsir secara total.

Bayangkan kerajaan harus membayar perubatan secara percuma tanpa mengira swasta ataupun milik kerajaan sendiri. Maka wujudlah perubatan-perubatan bagai cendawan yang tumbuh. Dan wujud pula pesakit-pesakit upahan. Bertujuan claim bayaran dari kerajaan.

Mamak Cakra Alam siap buat hospital lagi. Pesakit2 pula dari kalangan kaum kerabat blogger Ikut Suka Aku. Tiap2 minggu sakit. Tiap2 hari claim. Mau gilo negara nih.

Begitu juga kalau pendidikan percuma ditafsorkan secara total. Maka, siapa yang kaya? Jika sebelum ini mereka kaya dengan duit yang dipaksakan bayar dari anak-anak Malaysia, kini mereka lebih mudah. Direct, terus dan cepat dari kerajaan.


So, gua berpendapat, selagi tidak ada mekanisme yang boleh menyekat apa yang gua khuatirkan, maka, gua HANYA SETUJU PENDIDIKAN PERCUMA HANYA PENDIDIKAN DI BAWAH TANGGUNGGJAWAB KERAJAAN SAHAJA.

No comments: