Skip to main content

Tukar Badrulamin kepada TGNA atau TGHA

Oleh : AdukaTaruna

Sama ada Badrulamin berkhalwat atau tidak, itu urusan mahkamah. Semoga Badrulamin mendapat perbicaraan yang adil. Langkah kerajaan Selangor memberikan cuti kepada Badrulamin adalah dipuji. Supaya ianya tidak digunakan atau terguna untuk gangguan siasatan.

Tapi stand gua ialah fatonah atau kecerdikan ulama pengikut Imam Mahdi ni dalam memilih tindakan. Stendet. Manusia yang boleh mandamegekan perjuangan kalau tersilap harus dimaki. Supaya tiada sebarang tindakan selesa sambil lewa di masa akan datang.

Kita tukar kepada TGHA atau TGNA. Seorang wanita yang telah kenal lama dan mengadu masalah atau mempunyai masalah telah mengadu. Dan jam 2-3 pagi, TGNA atau TGHA naik ke bilik atau di luar bilik hotel wanita berkenaan. Sama ada ditemani atau tidak. Apa kata anda?

Kata gua, bodooooooh nak mampos. Suruh sahaja wanita itu turun ke lobi atau hantar wakil jemput wanita tu turun ke lobi. Khalwat atau tidak itu urusan mahkamah. Bodoh atau tidak, itu hal lu sendiri. Isu bangsat ni menenggelamkan isu Lynas untuk audien Melayu.

Imam Mahdi kepala ayah lu.

Comments

  1. Bhai AT...

    Stuju.. gua memang stuju... jenis orang agama kaki hafal nih banyak yang macam bangsat.... bodoh nak mampus.... tak boleh pikir...

    Pasai kepala otak diorang lah ... damage tak abis-abis kat perjuangan rakyat... rakyat jadi kantoi.. semua pasai taik yang depa nih suka buat...

    Lepas tue bagi komen... takder.. takder ... ana tak kena... macam bodoh...

    Samer jer... kalu dah jenis penghafal tue... penghafal jer la... luar dari kotak tue dah tabley nak pikir... bodoh...

    C++
    CipanTapirTenuk.Blogspot

    ReplyDelete

Post a Comment

Komen berbentuk fitnah, ugutan dan ancaman akan dipadam. Segala tulisan komen adalah tanggungjawab pemberi komen. Blog ini tidak bertanggungjawab keatas komen-komen diruangan ini.

Popular posts from this blog

Betul ke Islam yang kau anut?

Betul ke versi Islam yang kau anut sekarang ni? KALAU KAU NAK VERSI PENUH BERVIDEO, KLIK SINI: https://youtu.be/KmJOEreKp6o Sekarang abam nak bagi anti thesis kepada thesis yang dah establish sekarang ini. Bila ada yang kemukakan hujah balas, akan ada spark ilmu yang dapat dikutip dan dinilai. Islam sekarang ni banyak versi. Nak2 pula versi politik parti. Kecilkan lagi skop, Dulu UMNO kafir, kekalkan perlembagaan kafir adalah kafir, tak boleh bayar zakat pada ulul amri yang tak laksanakan hudud. Macam2. Naratif dan kebentukan agama itu bergerak ikut survival parti politik. Kita ambil skop besar. Begitu juga kumpulan Islam selepas Muawiyah-Aishah memerangi ulul amri Ali as. Kumpulan2 berkembang dan terus berperang merebut kaabah. Dapat kaabah, dapatlah pengaruh agama. Dalam proses peperangan, pergaduhan merebut pengaruh itu, kau bayangkan berapa banyak hadis, naratif, kata2 mutiara, kitab2, fatwa2, pandangan2 telah dicipta. Untuk dapatkan pengaruh. Sama macam abam cakap dalam skop n

Ulasan gua PRK Kajang

Try ulas buat kali terakhir untuk PRK Kajang. Ini pendapat gua atas premis perbahasan yang boleh ditolak. No prob. Small matter. 1. Gua menolak logik MB, Putrajaya, Mahathir vs Najib, tangisan Rafizi, bla bla sebagai alasan PRK Kajang. Sebenarnya, pendapat gua, kehadiran Anwar secara rasmi dalam DUN Selangor adalah satu mandat tanpa rasmi mengambil Pengerusi PKR negeri Selangor dari Azmin. Di Selangor, wujud ketidak selarasan kuasa. MB vs pengerusi negeri. Seumpama MB Kelantan adalah Nik Amar. Tapi PJ Kelantan adalah Husam. Anwar tak berani mengambil pengerusi negeri dari Azmin secara rasmi. Sebabnya banyak spekulasi. Azmin ada 12 orang yang akan lompat / bebas, Azmin ada video, Azmin ada fail, anak Azmin ada DNA Anwar (hujah seks UMNO) bla bla bla. Sidang media Azmin pun menyaksikan kenyataan berunsur sinis. Seperti Anwar bukan sahaja diperlukan di Kajang, tetapi dunia seperti Timur Tengah (Malaysiakini). Dengan Anwar di dalam DUN Selangor, maka pengimbangan berlaku antar

Simpang Renggam adalah University Jenayah Malaysia.

Oleh : AdukaTaruna Ada 2 tajuk berbeza pada gua dalam isu Simpang Renggam. Mekanisme pencegahan rekrud baru Pusat Tahanan itu sendiri Mekanisme pencegahan rekrud baru. Yang ini gua rasa KDN perlu ambil serius. Memang terjadi dan berleluasa rekrud-rekrud baru muncul dari dalam suasana penjara. Golongan penjenayah persendirian akan berbaiah dengan kumpulan gangster dari dalam penjara. Dan membentuk kumpulan yang besar apabila keluar. Kita tolak sebentar dahulu kes untuk bangsa India, kita rujuk satu sejarah Pak Long Burung Pengasas 36. Kumpulan Gangster Melayu. PEKIDA dan gangster Cina adalah satu entiti yang berbeza sebenarnya. Gangster Cina mempunyai fahaman komunisme, mempunyai sistem pengenalan diri komunis, buah-buah komunis, etc. Manakala PEKIDA menyerapkan budaya Arab dan berfahaman Islam (sekarang sudah sesat). Pak Long Burung (arwah) adalah pangkat 'Abang Besar' dalam PEKIDA. Akan tetapi, apabila berada dalam penjara, dia direkrud dengan unsur-unsur gangste