Skip to main content

Kewujudan Israel akan diiktiraf? Bangsat punya Anwar.

Oleh : AdukaTaruna
Sumber penuh : Kenyataan Media Dato Seri Anwar Ibrahim Berkenaan Isu Palestin – Israel


Seandainya ini dihormati maka kewujudan Israel akan diiktiraf. - Anwar Ibrahim

Kalaulah tidak kerana priority mendapatkan Malaysia Baru, malam ni jugak gua cari lu. Sikit dan secebis pun gua tak takut dengan kepetahan lu atau pengikut2 lu. Demi Allah.

Ofkos lu ada hak mengemukakan idealogi tu kepada pengiktirafan negara haram Israel, walau apa pun hujahnya yang mendorong kepada itu. Dan ofkos, gua ada hak melanggar lu, melawan lu secara demokrasi.

Gua tak minta lu tarik idealogi lu akan penyelesaian dengan pengiktirafan kedua-dua negara. Palestine dan Israel. Sama seperti gua tak minta Hadi Awang tarik idea UGnya. Tapi lu perlu fight idealogi lu dengan berani.

Word bangsat pada tajuk adalah kerana priority matlamat gua menangguhkan keperluan melanggar lu. Melawan lu. Jika ada yang berpendapat eloklah Zionis dikumpulkan atu tempat, supaya mudah dimusnahkan, itu adalah kerja takdir Allah. Tapi kerja falsafah gua as muslim, mengiktiraf negara Israel adalah salah. Salah sama sekali.

Bangsat punya Anwar.
Bangsat punya Anwar.
Bangsat punya Anwar.
Bangsat punya Anwar.
Bangsat punya Anwar.
Bangsat punya Anwar.

Comments

  1. AT lu yang bangsat

    Lu tak faham politik strategi antarabangsa.....yang hang tahu nasi lemak antarabangsa.....lu memang bangsat.

    AT...lu bangsat bangsat@ barua UMNO

    ReplyDelete
  2. Iman tu kita kena yakin di hati, lafaz di mulut kita & beramal soleh dengan anggota badan, kan?

    Jadi sama ada M'sia akan iktiraf tu mudharat besar yg lain...tapi pada gua, M'sia bwh BN dah lama "beriman" - yakin & iktiraf secara senyap kewujudan negara Israel tu & berurus niaga dgn depa tu.

    Lantak la DSAI & Israel tu.... 2 on 2 = 50 ..haha...not worth it nak debat apa pun...Yg penting kita fight for Palestines' sake .. bagi bantuan kemanusiaan & support lain. Kita tak buat masa la terlawan Israel atm. jadi elok kita ikut kapasiti & prioriti. Perjuangan tetap sama cuma lain approach, konseptual.

    A la PAS Negara Islam ubah sikit tagline pi "Negara Kebajikan".. ada nampak tak AT? See the bigger picture.

    ReplyDelete
  3. hampa paham dak dgn perkataan SEKIRANYA yg anuar kata.baca bagi habih dan cuba paham.baru buat komen.

    ReplyDelete
  4. Tiada 1 inci tanah pun dalam palestin milik israel..!!! Mana ada 1 kaum pun dalam dunia ni mengatakan sesuatu tempat/negara itu milik mereka hanya berdasarkan janji 'Tuhan' dalam kitab
    mereka(taurat)..Jangan kata seinci,dah beratus kilometer persegi dah israel ni rembat sejak tahun 1948 dengan cara membunuh,menindas,&
    lain2 perkara yg amat2 keji.. dilakukan terhadap rakyat Islam
    Palestin.(saudara seagama kita)..ISRAEL/ZIONIS NI BUKAN NAK
    SIKIT2,MEREKA NAK SEMUA TANAH DI PALESTIN TU.DAN JUGA HENDAK
    MENGHAPUSKAN RAKYAT ISLAM PALESTIN. MELAYU ISLAM NI KALAU KATA TAKDAK AKAL MARAH..ADA AKAL TAKPAKAI/XGUNA. KALAU MALAS SANGAT NAK BUAT RESEARCH ATAU BACA BUKU..SEARCH SAJA DI WIKIPEDIA PERKATAAN 'ISRAEL'.
    NAK IKTIRAF ISRAEL DENGAN SYARAT BAHAWA ISRAEL MESTI MENGHORMATI
    ASPIRASI RAKYAT PALESTIN????? GILA!!!! YANG PERCAYA DENGAN PENIPU NI PON GILA. ALLAH DAH BAGI AKAL,GUNA!!! ALLAH DAH BAGI NIKMAT,
    SYUKUR!!! nanti bangsa lain halau melayu dari Malaysia ni baru nak
    faham perasaan palestin.bukannya tak pernah jadi..13 mei 1969!!! INGAT & SEDARLAH WAHAI MELAYU!!!

    ReplyDelete
  5. sahlah Anwar iktiraf Israel . Kerana hendakkan dana pilihanraya . Juruselam Post dah keluarkan artikel meraikan kenyataan Anwar tu . Habis tu PAS boleh buat apa ???? tak ada PILIHAN lain pun . Teruskan menyokong Anwar .

    Nanti bila menang Anwar jadi PM bolehlah tengok kedutaan Israel di Putrajaya.

    ReplyDelete
  6. -hanz, mmg betul pas tukar tagline ke 'Negara Kebajikan' tp nape pas x tukar je ke 'Negara Sosialis' or 'Negara Sekular'?jika betul2 nk dpt sokongan antarabangsa?..sebab pas sedar majoriti homo sapiens di malaysia ni, masih org hutan, masih dikuasai media pemerintah yg bila2 masa bole spin sesuatu berita or maklumat..

    -dr dulu dan mayb selamanya umno akan menjalinkan hubungan dgn israel sama secara sulit or terangan (ni dicover oleh media), tp xde la plak aku prnah dgr dr mulut mane2 pemimpin umno wlaupun diorang kutuk hudud bagai nak rak tp diorang mnyokong penubuhan israel,xkira la dgn bersyarat ke x..sgt sukar bro nk jelaskan pada org awam statement bijak 'pemimpin anugerah tuhan' ni..org melayu, dgr perkataan babi,nmpak babi,sgt jijik sgt benci,tp kalo bab arak diorang rilek je,wlaupun kedua2nya haram..same la kes dgn israel ni..

    -dlm masa nik aziz mtk penjelasan lanjut,'anugerah tuhan' kata akan berjumpa dlm masa trdekat, tup2 kuar statement mcm ni,ape agak nyer yg nk dibincangkan lagi?..

    -ni hnya agakkan aku, mayb anwar tgh cari fund utk pilhanraya, nak x nak kena bodek israel (yahudi) yg mmg mempunyai rangkaian kapitalis terbesar didunia,..pkr mane ade duit,sewa pejabat sendri pun tertunggak..umno dpt fund berbilion dr petronas,tgk je la najib rasmikan berbagai bentuk transformers kat sabah n sarawak..

    -ataupun mmg inilah plan/syarat deal anwar-najib utk pembebasan anwar..sape tau biru muda bertaut kembali jadi biru tua?..

    ReplyDelete
    Replies
    1. hah?perlukan dana ? ini bkan soal politik ini soal agama .. knp nk perlu bgantung pda yahudi laknatullah? mula2 baik lepas tu? jd mcm patung yg dkawal oleh yhudi.. ingt jgn sesekali baik pda yahudi..

      Delete
    2. hah?perlukan dana ? ini bkan soal politik ini soal agama .. knp nk perlu bgantung pda yahudi laknatullah? mula2 baik lepas tu? jd mcm patung yg dkawal oleh yhudi.. ingt jgn sesekali baik pda yahudi..

      Delete
  7. HanZ, 'Syahadah'nya Malaysia tidak mengiktiraf Israel selama di bawah pemerintahan BN. Perlaksanaannya bergantung kepada keperluan seperti berdagang dan sebagainya.

    Syahadahnya, "Aku Bersaksi tiada Tuhan Selain Allah dan Nabi Muhammad itu Persuruh Allah". Perlaksanaanya terpulang kepada individu.

    PKR pula, 'Syahadah' mereka mengiktiraf Israel sebagai sebuah negara merdeka.

    Maknanya PKR ni dah rosak kepala lagi. Walaupun badannya atau ekornya nampak baik tetapi disebabkan kepalanya rosak, tak boleh pakai kerapa di kepala tulah terletak segala keputusan yang akan dibuat.

    ReplyDelete
  8. Mintak laluan ya, Yang Dipertua Dewan (blogger AT yg diingati)...haha.

    Tu pasal gua cadangkan sebahagian daripada kita tumpukan perjuangan hak asasi/ kemanusiaan warga Palestin. Itu lebih kritikal untuk survival. Nyawa mereka dah di ujung tanduk. Tak cukup makan pakai, air bersih, ubat-2an DLL.

    Kita kutuk macam mana pun Israel tu kita tak mampu ubah nasib Palestin buat masa sekarang. Perang, konflik pencerobohan Israel tetap tak selesai dgn cepat selagi majoriti dunia tak menyasak USA, Israel. Iran pun tak sanggup perang dgn Israel.

    Cara lain...Misi kemanusiaan untuk keperluan warga Palestin tu lagi penting daripada kita duk bincang nak/ tak iktiraf Israel. Maka tu mari jihad, infaq sikit harta kita untuk tujuan murni ni. Kalau rasa diri tu dah sedia, cukup kuat pi la perang sana.. sila daftar la cepat.

    Gua pun tak berapa suka DSAI kata begitu sebenarnya kerana ada kemungkinan cerita kena twist & spin. Dia dah tersilap teknikal & PR kena tempiasnya...mampus!!

    Patutnya dia kena lebih cerdik main wayang. Pemimpin UMno-BN dah lama pun "iktiraf" lagi "beriman" kepada pimpinan Yahudi Israel fahaman Zionis tu sejak zaman berzaman. tak payah cakap iktiraf Israel tetap untung jugak dapat berurus niaga dgn Israel. DSAI eloknya tak berterus terang nak iktiraf Israel. Hanya perlu teruskan saja cara BN buat lepas menang PRU13 nanti, kan? haha

    Senyap2 negara kita dah lama 'untung' atas keruntuhan negara umat Islam seperti Iraq dgn bersekongkol membangunkan & memajukan negara itu yg dilanda 'garuda'. Esok kita berterus terang yg negara kita akan lining our pocket / ekonomi negara dgn urus niaga dengan 'penyangak' paling besar #1 di dunia - Israel - business per usual. So, apa bezanya... sama saja ..tetap salah sebab negara kita tetap akan bersekongkol dgn Israel rakan niaga kita dulu, kini & selamanya...haha

    Wohaaa! Sesetengah kita marah perompak tapi memaafkan pencuri?! Curi lebih baik daripada merompak@samun, kut? Sama saja, kan?

    Kalau marah DSAI nak iktiraf Israel & untuk apa jugak agenda dia, kita kena juga marah pemimpin negara sekarang ni pasai kita dah lama ada "hubungan sulit", scandal, berurus niaga dgn Israel yg zalim kat Palestin tu. Adil, kan?

    ReplyDelete
  9. Mudz,

    bagus betul, kalau Aduka Taruna tulis bangsat, maknanya dia marah kepada Anwar yang mengkhianati perjuangan PAS, mengkhianati pengorbanan PAS terhadap PR yang bukan sedikit selama beberapa tahun kebelakangan ini. bukan tu saja, Anwar mengkhianati dan menyakiti hati Umat Islam bukan di Malaysia saja, tapi seluruh dunia.
    Lama juga Anwar ambik masa nak fikir apa yang dia nak jawab, apa yang dia nak putarbelit untuk selamatkan diri. Anwar ni masih Islam kah?

    Kalau saudara pula, bangsat, bangsat, barua UMNO. nada tu saya dah biasa dengar.

    ReplyDelete
  10. AT, lu jenis bangsat,yang tak bolih di recycle.Banggang sangat otak lu ini. Ke nak minta UP upah,sama status dengan PG.Nak buat fitnah, janganlah sampai makan diri.LU jenis manusia, nak katam Quran, tapi tak daya nak habis.

    ReplyDelete

Post a Comment

Komen berbentuk fitnah, ugutan dan ancaman akan dipadam. Segala tulisan komen adalah tanggungjawab pemberi komen. Blog ini tidak bertanggungjawab keatas komen-komen diruangan ini.

Popular posts from this blog

Gambar Mahathir mula diturunkan.

Gambar Mahathir sebagai PM diturunkan bermula hari ini. Admin berharap gambar Muhyiddin sempat dinaikkan. Bukan apa. Penat nak layan drama politik. Ekonomi ke laut. Hutang bertambah. Aset terjual. Penyakit merebak. Perkauman membarah. https://t.co/oYE33fWwpW

Menteri Kesihatan dikritik rakam lagu raya saat negara dilanda wabak Covid 19.

Menteri Kesihatan yang baru, telah dikritik hebat dalam media sosial, angkara sibuk merakamkan lagu raya (untuk kegunaan populariti 2 bulan lagi), ketika negara Malaysia diisytihar wabak Corona Virus Covid 19. Bagaimana pun, ada pihak mendakwa, ianya adalah video 2 tahun lepas. Dan menjadi mangsa serangan politik. https://youtu.be/ttjNU60XdCw

Betul ke Islam yang kau anut?

Betul ke versi Islam yang kau anut sekarang ni? KALAU KAU NAK VERSI PENUH BERVIDEO, KLIK SINI: https://youtu.be/KmJOEreKp6o Sekarang abam nak bagi anti thesis kepada thesis yang dah establish sekarang ini. Bila ada yang kemukakan hujah balas, akan ada spark ilmu yang dapat dikutip dan dinilai. Islam sekarang ni banyak versi. Nak2 pula versi politik parti. Kecilkan lagi skop, Dulu UMNO kafir, kekalkan perlembagaan kafir adalah kafir, tak boleh bayar zakat pada ulul amri yang tak laksanakan hudud. Macam2. Naratif dan kebentukan agama itu bergerak ikut survival parti politik. Kita ambil skop besar. Begitu juga kumpulan Islam selepas Muawiyah-Aishah memerangi ulul amri Ali as. Kumpulan2 berkembang dan terus berperang merebut kaabah. Dapat kaabah, dapatlah pengaruh agama. Dalam proses peperangan, pergaduhan merebut pengaruh itu, kau bayangkan berapa banyak hadis, naratif, kata2 mutiara, kitab2, fatwa2, pandangan2 telah dicipta. Untuk dapatkan pengaruh. Sama macam abam cakap dalam skop n