Skip to main content

True color Hadi Awang akan didedah Hasan Ali selepas parlimen bubar.

Oleh : AdukaTaruna


[1]
Allah janjikan kehinaan kepada orang yang tidak layak, tetapi tetap mahu memegang amanah. Sejarah hina akan ditulis ke atasnya.

Mesyuaratnya PAS Pusat adalah prosedur yang diambil oleh golongan pemikir agama selepas tindakan cocer line yang diambil oleh penghafal agama dengan nama Arabnya 'Mahabbah'.

Penghafal agama merancang menyelamatkan fakta2 hina mereka dengan program Mahabbah itu. Tetapi Allah juga merancang sehingga perangangan penghafal itu termasuk dalam perancanganNya. Hasan Ali yang memegang rahsia Hadi Awang melempar taik ke muka TGNA.

[2]
Para pemikir agama memanggil mesyuarat PAS Pusat. Dan mengusahakan TGNA hadir dalam mesyuarat itu. Ketika penghafal agama berbelit2 dalam tindakan terhadap Hasan Ali, TGNA mengelurkan kata putus. Pecat. Disokong oleh sekumpulan pemikir agama yang ditakdirkan Allah dipilih ketika muktamar itu.

Ketika zaman di mana Allah mengkehendaki Islam itu seperti buih dilautan, Allah menyediakan zaman Islam diketuai oleh penghafal2 agama. Ketika Allah mengkehendaki Islam itu kembali berkuasa, Allah menyediakan zaman Islam diketuai oleh pemikir.


Kita tunggu true color penghafal agama yang Allah janjikan kehinaan dalam memegang amanah bagi yang tidak mampu. Masanya akan tiba. Insyaallah.

[3]
Kepada mereka yang hadir 901 esok, hindari dari lari ke dalam masjid program PEKIDA. Unit Amal harus memastikan peserta tidak memasuki masjid itu.

Gua bimbang kebenaran polis akan 901, kehadiran program PEKIDA di tempat yang sama, serangan FRU dari sebelah bukan masjid menghalau ke masjid, pemergian Najib ke luar negara, adalah skrip2 yang mencelakakan.

Bukan masalah takut kepaa PEKIDA. Gua yakin jumlah PEKIDA terlalu sedikit berbanding 901. Tetapi implikasi isu dan sentimen yang terhasil, boleh membunuh momentum menuju Malaysia Baru. Nauzubillah.

p/s : Cuma bodohnya PAS akibat penghafal ni, Hasan Ali dipecat selepas teguran Azmin Ali. Bukan dipecat selepas mempertikai Negara Kebajikan. Ini sejarah yang memalukan pada PAS, membanggakan pada Azmin Ali.


Comments

  1. Bhai AT ....

    Masak aaa... ngam-ngam bubar jer Parlimen.. gua berani jamin akan berkumandang citer sebenar disebalik Kerajaan Perpaduan (UG) nih... hahahaha...

    Kiter tengok saper yang kena...

    C++
    CipanTapirTenuk.Blogspot

    ReplyDelete
  2. Kita tgk siapa yang kena tu ayat Batu Api tu bro. Ke lu Batu Api sebenarnya? Wakakakaka

    ReplyDelete
  3. Bhai AT...

    Hahaha.... aper kelas Batu Api... itu spesis takder telor gak... hahaha...

    Gua nih lighter jenama "Tokai Aladdin" la... hahaha

    C++
    CipanTapirTenuk.Blogspot

    ReplyDelete
  4. Kah3.. jenama Aladdin murah sgt la broo.. kasi la lighter jenama mahal sket.

    ReplyDelete
  5. lighter jenama Cricket la,beza harga dua posen..muhahaha

    ReplyDelete

Post a Comment

Komen berbentuk fitnah, ugutan dan ancaman akan dipadam. Segala tulisan komen adalah tanggungjawab pemberi komen. Blog ini tidak bertanggungjawab keatas komen-komen diruangan ini.

Popular posts from this blog

Gambar Mahathir mula diturunkan.

Gambar Mahathir sebagai PM diturunkan bermula hari ini. Admin berharap gambar Muhyiddin sempat dinaikkan. Bukan apa. Penat nak layan drama politik. Ekonomi ke laut. Hutang bertambah. Aset terjual. Penyakit merebak. Perkauman membarah. https://t.co/oYE33fWwpW

Menteri Kesihatan dikritik rakam lagu raya saat negara dilanda wabak Covid 19.

Menteri Kesihatan yang baru, telah dikritik hebat dalam media sosial, angkara sibuk merakamkan lagu raya (untuk kegunaan populariti 2 bulan lagi), ketika negara Malaysia diisytihar wabak Corona Virus Covid 19. Bagaimana pun, ada pihak mendakwa, ianya adalah video 2 tahun lepas. Dan menjadi mangsa serangan politik. https://youtu.be/ttjNU60XdCw

Betul ke Islam yang kau anut?

Betul ke versi Islam yang kau anut sekarang ni? KALAU KAU NAK VERSI PENUH BERVIDEO, KLIK SINI: https://youtu.be/KmJOEreKp6o Sekarang abam nak bagi anti thesis kepada thesis yang dah establish sekarang ini. Bila ada yang kemukakan hujah balas, akan ada spark ilmu yang dapat dikutip dan dinilai. Islam sekarang ni banyak versi. Nak2 pula versi politik parti. Kecilkan lagi skop, Dulu UMNO kafir, kekalkan perlembagaan kafir adalah kafir, tak boleh bayar zakat pada ulul amri yang tak laksanakan hudud. Macam2. Naratif dan kebentukan agama itu bergerak ikut survival parti politik. Kita ambil skop besar. Begitu juga kumpulan Islam selepas Muawiyah-Aishah memerangi ulul amri Ali as. Kumpulan2 berkembang dan terus berperang merebut kaabah. Dapat kaabah, dapatlah pengaruh agama. Dalam proses peperangan, pergaduhan merebut pengaruh itu, kau bayangkan berapa banyak hadis, naratif, kata2 mutiara, kitab2, fatwa2, pandangan2 telah dicipta. Untuk dapatkan pengaruh. Sama macam abam cakap dalam skop n