Sahabat

Iklan




Tabung Guaman





3. Maybank 155014038030 (Khairul Nizam Bin Abd Ghani)

Jan 12, 2012

Tipu lagi : Apabila Hadi mahu menjadi nelayan selepas era UMNO.

Oleh : AdukaTaruna

[1]
Gua bermula tanpa PAS. Di luar PAS dan tanpa team dalam pertempuran menjatuhkan watak-watak bodoh dalam mode perang besar. Kemudian sedikit2 diterima. Dan kini gua berada sedikit2 dalam PAS. Gua boleh diterima walaupun dalam masa yang sama majoriti mereka tidak setuju dengan pertempuran gua itu. Takpa.. professional la.

[2]


Gua jumpa gambar ni dalam FB. Ofkos la memember yang tag ke gua. Gua ingat statement tu memain. Tapi rupa2nya ada dalam Harakah. Oleh kerana itu statement rasmi, dan berkaitan dengan falsafah pertempuran gua, maka gua terpaksa lawan.

[3]
Hadi mengatakan, dia akan balik jadi nelayan jika sudah menang. Untuk kenyataan bersifat semasa, maybe mungkin. Mungkin Hadi sudah sedar. Allah itu membolak-balikkan hati. Tetapi untuk bersifat sejarah dan fakta, ianya satu dusta. Satu lagi penipu dari Hadi Awang.

Jika kita ambil premis menang dan negara. Faktanya ialah Terengganu pernah menang (dari UMNO / penjahat). Tetapi adakah Hadi menjadi nelayan ketika itu? Hadi boleh menipu 27 juta rakyat Malaysia. Maybe. Tapi dengan gua, tak boleh (insyaallah). Mari kita lihat :

3.1 Terengganu menang (selamat dari penjahat) hasil sentiment Anwar dan hasil terajui Fadhil Noor. Adakah Hadi Awang menjadi nelayan? Adakah nelayan yang dipilih Hadi Awang?

Akulah MB Terengganu
Akulah ADUN
Akulah MP
Akulah PJ Terengganu
Akulah penggalas beban poligami
Akulah penggalas beban Rusila
Akulah ulama antarabangsa
Akulah Ketua Pembangkang (selepas Ostad Fadhil)
DAP ubat tamat tempoh

Rasulullah s.a.w. bersabda, yang ertinya:

”Seorang mukmin tidak dibenarkan untuk menghina dirinya. Lalu para sahabat bertanya: Bagaimanakah dia menghina dirinya? Nabi s.a.w menjawab: ”Dengan mendedahkan dirinya kepada ujian yang dia tidak mampu menanggungnya.” (Hadith Riwayat Imam Tarmizi).

Terengganu kembali ditangan jahat UMNO sehingga sekarang.

3.2 Sekiranya peringkat negara masih belum diselamatkan (dari penjahat UMNO) ketika itu, menyebabkan Hadi Awang akan ke luar negara membalas hujah gua ini dari sana; mengapa membolot sejumlah amanah peringkat negeri? Bolotlah sahaja jawatan peringkat negara dan dunia. Tiadakah pemimpin baik lagikah dikalangan PAS Terengganu? Semuanya jahat serupa UMNO?

Inilah dusta dan tipu sekali lagi dari Hadi Awang. Dan kalau gua ke Rusila, memang kompom akan menyorok sekali lagi belakang Fortuner PAS12.

[4]
Hati semasa Allah yang punya. Hati yang lepas2 dinilai dengan fakta dan sejarah. Jika statement Hadi ini tegak di atas hati semasa, gua ada komen lain. Tetapi jika ditegakkan atas hati sejarah dan fakta, komen gua adalah antara tajuk [1] dan tajuk [3].

Jika statement ini tegak atas hati semasa, inilah falsafah gua. Mengapa gua bertempur dan mempunyai sahabat2 berfikrah tempur yang sama.

Malaysia kini berada dalam mode perang. Perang mendapatkan kuasa dari orang jahat. Perang dalam konteks demokrasi. Demokrasi yang sedikit dan tertindas ini.

Dalam fasa perang, golongan2 bodoh seperti Hadi Awang perlu diletakkan ditempatnya. Tempatnya bukan di bidang Jeneral. Allah suruh letakkan sesuatu itu pada tempatnya. Serahkan sesuatu itu pada ahlinya. Bukan Kepimpinan Ulama, tetapi Kepimpinan Islam.

Apabila golongan2 bodoh ini enggan bersetuju meletakkan diri mereka sendiri ditempatnya, maka wujudlah pertempuran wajib demi memenangi peperangan besar. Ulama2 bodoh penghafal ini perlu diterajang. Senilah ialah kami. Kami PAS Reform tidak boleh berada dalam barisan perang yang berlaku itu. Tetapi berada di barisan sisi yang berkecuali. Yang menelan maki, fatwa murtad, sesat, munafik, yang sanggup dimusuhi oleh kedua-dua pihak yang berperang. Lillahitala. Kerana Allah.

Ya, benar, kami tidak berakhlak mulia. Ya, benar, kami lahir dan dididik dalam suasana sekular serba serbi. Tetapi kerana itulah kami mahu anak2 kami hidup dalam sistem Islam yang membantu membentuk akhlak anak2 kami. Sekurang2nya lebih baik dari kami. Dan untuk mendapatkan itulah kami terpaksa membunuh golongan2 bodoh dan penghafal ini. Yang melewat2kan padang sama rata peperangan mendapatkan Islam.

Biar akhlak kami tidak mulia. Tapi akidah kami, tetap Allah. Asalkan akidah tetap, syurga dan neraka bergantung kepada suka-suki Allah. Akhlak bukan pembolehubah kepada syurga dan neraka walaupun ianya membantu.

[5]
Terajang puak bodoh kesukaran tahap 1. Terajang puak bodoh dan tak sedar diri kesukaran tahap 2. Terajang puak bodoh dan tak sedar diri, yang tegak atas majoriti bangsa taksub yang bodoh adalah satu kesukaran yang tidak tertulis. Tetapi motivasinya, hanya kerana impian. Nawaitu. Jika fikirkan bab hasil, pasti putus asa. Cukuplah Allah bayar atas niat, dan maafkan silap-salah dalam mendapatkan niat. Berjaya atau tidak jangan fikir.

Dalam tajuk 5 ini, bagi menjawab statement dusta Hadi Awang ini, seandainya Malaysia Baru. Maksud gua Malaysia yang bebas dari penjahat UMNO, tetapi masih belum bebas dari penjahat bukan UMNO bersikap UMNO. Ketika ini fasa peperangan sudah selesai. Hanya fasa pertempuran kecil2 bagi mendapatkan kestabilan, bagi mengelakkan hijack kejayaan, etc.

Pada kami, untuk Malaysia Baru, Hadi Awanglah yang sesuai menjadi PM. Kerana fasa memerlukan kecerdikan sudah berlalu. Fasa penghafal yang mulia, yang tidak pernah curik duwet, yang tidak aggressive adalah sesuai. Dan jika dia buat kerja2 bodoh (sebab dia bukan jenis cerdik), di mana kerja2 bodohnya itu memudaratkan rakyat, dialah paling senang dijatuhkan dalam suasana Malaysia Baru!

[6]
Hadi Awang kata, skang dia nak jawatan sebab nak selamatkan negara dari orang jahat. lepas menang, dia nak jadi nelayan. Atas hati semasa gua no kemen. Atas hati sejarah dan fakta, komen gua adalah bullshit. Penipuan seterusnya.

Kami, PAS Reform kata, skang fasa perang. Golongan penghafal perlu diterajang. Kerana merugikan, melambatkan. Lepas menang, penghafal perlu dinaikkan. Sebab dia baik dan tidak aggressive. Kalau sikap itu memudaratkan, dia mudah dijatuhkan.

Kesimpulannya, PAS Reform berfalsafah :

1. Fasa perang = golongan penghafal diletakkan ditempatnya (nyahkan dari tempat Jeneral).

2. Fasa selepas perang (Malaysia Baru) = golongan pengfahal diletakkan ditempatnya (dipersilakan menjadi Jeneral).

3. Ketika Allah melahirkan satu dunia di mana Islam seperti buih dilautan, Allah melahirkan dunia di mana Islam itu diketuai oleh penghafal2 agama yang bodoh. Ketika Allah melahirkan satu dunia Islam di mana Islam itu gemilang, Allah melahirkan dunia di mana Islam itu diketuai oleh pemikir2 agama yang proaktif.

Bebas Malaysia dari penjahat, ana jadi nelayan? Bullshit!

3 comments:

Nazaruddin si Hamba Allah said...

Entri bodoh & ngok dulu, kini dan. ... dari Aduka Taruna!

CUPING MERAH said...

password accepted..

maLin said...

tok guru ada jwtn nko bising..tok guru xnak jwtn nko bising...nmpk sgt yg nko ni betul2 hasad dengki dgn dia psl kes nko kena kat masjid Rusila tu kan? tu la..masuk rumah org x beradab,main terjah ikut suka....kalu hati dah keras membenci ulama,inilah jadinya..kata2 ulama yg penuh hikmah pun nko xbleh baca..nko xkan fhm isi tersirat dlm kata2 ulama...sbb hati nko dah keras dgn sifat hasad...

ape yg tersirat dgn kata2 tok guru tu? mai sini aku terangkan..buka hati nko luas2...maknanya,ketika susah payah berjuang, tok guru xkan tinggalkan amanah yg ahli Pas telah berikan..walau dihina dan dibenci oleh golongan spt nko,tok guru ttp sabar menunaikan amanah...setakat menang di Tganu,blum kira selamat lg dr Umno..kerajaan pusat msh dicengkam umno...tp bila dah menang di pusat, barulah bleh kata selamat dr umno...tu pun nko xfhm ke?

jd MB Tganu pun msh fasa perang..perlu berjuang bersihkan tganu dr rasuah,pembaziran dan tingkatkan kebajikan...mesti ubah lebih baik dr Umno..msh berperang dgn kerajaan Pusat..royalti ditarik balik..fitnah sana sini..tu bkn perang ke aduka? nko fhm ke erti perjuangan ni? ms susah payah memenangkan Islam,tok guru xkan lari dr amanah..tp bila Islam dah menang,tok guru rela hati tolak jwtn jd PM ke menteri ke..sanggup turunkan martabat dia yg mulia tu ke peringkat nelayan...berpanas terik kembali walaupun bleh je duduk kerusi menteri dlm bilik aircond...tp nape tok guru sanggup tolak smua tu???

aku pelik...tok guru nik aziz jd MB,mursyidul Am,pesuruhjaya kelantan..nko xsentuh plak?? bkn main keramat org tua tu pd nko...brpa kali dia masuk wad berbanding tok guru Hadi??? sape yg patut letak jwtn,sape yg patut pegagng jwtn???lu pikir la sendiri!!!!