Skip to main content

Teknik gua kasi anak gua tido.

Oleh : AdukaTaruna

Sebelum gua share teknik gua kasi anak gua tido, gua nak share sama lu orang 2 perkara.

1. Sam AMK buat bangang lagi? http://darisungaiderhaka.blogspot.com/2012/01/perhimpunan-901-shamsul-iskandar.html?spref=fb

2. Punyalah semangat nak pergi 901. Siap beli baju 901. Beli seluar 501. Beli kasut Total 90. Sekali bini tak kasi pergi - Cuping Merah

Ok. Back to the story. Anak gua koya orang besar. Selagi dalam rumah tu ada yang belum tidur lagi (malam), dia tak tido. Lawan mata. Merengek la kalau letak. Kena dukung. Huarghhhh... gua plak tak guna konsep buai2an.

Pikir punya pikir, akhirnya gua dukung dalam gaya meriba sambil meniup pelan2 dan secara terus2an kat mata anak gua. Kasi dia pejam mata la bila kena angin. Kena 3 minit, lelap. Kah3.. So, kepada sesiapa yang ada anak koya camtu, bleh amalkan teknik nih.

Testimonial 1.

"Terima kasih Aduka. Teknik ni sangat berguna kepada gua terutama malam Jumaat. Sebelum gua kena sabar tunggu anak gua tidur. Skang tidak lagi." - Jean Francoise

Testimonial 2.

"Tak jadi la Aduka. Maybe sebab gua baru makan petai kot." Manjung Mari.

Comments

  1. Bhai AT...

    Hahaha... teknik yang bagoosh... hahaha

    Gua guna teknik "jegil bijik mata"

    C++
    CipanTapirTenuk.Blogspot

    ReplyDelete
  2. Lu buat teknik muka Ayah Chik. Kompom budak terus tido. wakakaka

    ReplyDelete
  3. hahaha macam2 la AT ni...aku kalau nak tido aku tido je...lantak p lah diaorang...

    ReplyDelete
  4. warghhh kah3.. gila ganas aku budak klang

    ReplyDelete

Post a Comment

Komen berbentuk fitnah, ugutan dan ancaman akan dipadam. Segala tulisan komen adalah tanggungjawab pemberi komen. Blog ini tidak bertanggungjawab keatas komen-komen diruangan ini.

Popular posts from this blog

Gambar Mahathir mula diturunkan.

Gambar Mahathir sebagai PM diturunkan bermula hari ini. Admin berharap gambar Muhyiddin sempat dinaikkan. Bukan apa. Penat nak layan drama politik. Ekonomi ke laut. Hutang bertambah. Aset terjual. Penyakit merebak. Perkauman membarah. https://t.co/oYE33fWwpW

Menteri Kesihatan dikritik rakam lagu raya saat negara dilanda wabak Covid 19.

Menteri Kesihatan yang baru, telah dikritik hebat dalam media sosial, angkara sibuk merakamkan lagu raya (untuk kegunaan populariti 2 bulan lagi), ketika negara Malaysia diisytihar wabak Corona Virus Covid 19. Bagaimana pun, ada pihak mendakwa, ianya adalah video 2 tahun lepas. Dan menjadi mangsa serangan politik. https://youtu.be/ttjNU60XdCw

Betul ke Islam yang kau anut?

Betul ke versi Islam yang kau anut sekarang ni? KALAU KAU NAK VERSI PENUH BERVIDEO, KLIK SINI: https://youtu.be/KmJOEreKp6o Sekarang abam nak bagi anti thesis kepada thesis yang dah establish sekarang ini. Bila ada yang kemukakan hujah balas, akan ada spark ilmu yang dapat dikutip dan dinilai. Islam sekarang ni banyak versi. Nak2 pula versi politik parti. Kecilkan lagi skop, Dulu UMNO kafir, kekalkan perlembagaan kafir adalah kafir, tak boleh bayar zakat pada ulul amri yang tak laksanakan hudud. Macam2. Naratif dan kebentukan agama itu bergerak ikut survival parti politik. Kita ambil skop besar. Begitu juga kumpulan Islam selepas Muawiyah-Aishah memerangi ulul amri Ali as. Kumpulan2 berkembang dan terus berperang merebut kaabah. Dapat kaabah, dapatlah pengaruh agama. Dalam proses peperangan, pergaduhan merebut pengaruh itu, kau bayangkan berapa banyak hadis, naratif, kata2 mutiara, kitab2, fatwa2, pandangan2 telah dicipta. Untuk dapatkan pengaruh. Sama macam abam cakap dalam skop n