Skip to main content

Selangor bodoh prosedur kalau pecat Hasan Ali selepas surat rasmi PAS.

Oleh : AdukaTaruna

Memula gua ingat nak tunggu dan lihat dulu baru tulis. Tapi fikir2 balik, lebih tepat dan ikhlas kalau gua tulis awal2. Lain la kalau gua tertinggal bas.

Diberitakan PAS telah menghantar surat rasmi kepada Selangor. Memaklumkan Hasan Ali telah dipecat. Ini prosedur yang bagus. Tapi kalau Selangor pecat Hasan Ali sebelum 30 hari masa yang diberikan PAS kepada Hasan Ali untuk membuat rayuan, memang bangang tahap petala langit la.

Tunggu peruntukan masa rayuan dulu. Takut2 ada unsur2 manipulasi isu. Dah la PAS bengong pecat Hasan Ali selepas kritik Anwar. Bukan selepas membantah keputusan muktamar (Negara Kebajikan). Bila bantah / burukkan keputusan muktamar (Negara Kebajikan) guna saluran musuh, PAS penghafal ni buat majlis Mahabbah. Mahabbah abah kau. Time Hasan Ali lempar taik kat muka TGNA dan majlis Mahabbah, senyap lagi. Time bantai Anwar, Azmin Ali campur, terus pecat. Bodo bab timming. Niat memang lain. Tapi pengundi hutan nampak?

So, gua harap, Selangor tunggu hak Hasan Ali kemukakan rayuan ke Syura dulu. Kalau Hasan Ali tak berminat, maka, teruskanlah penggantian. Peribadi gua, gua tak mahu Hasan Ali merayu. Tapi gua tak boleh sekat hak orang yang diberikan hak. Dan hati manusia tu Allah pegang. Kalau Allah mahu Hasan Ali kembali ke landasan, sapa bleh halang? Zaid Ibrahim pun U turn ke Anwar, ma.

Comments

  1. Pagi tadi sah Hassan Ali digugur jawatan Exco S'gor.

    Pada gua, Kerajaan S'gor tak perlu tergesa-gesa. PAS bagi 30 hari tempoh rayuan. Kerajaan S'gor patut cutikan Hassan Ali dulu dari tugasan Exco Agama. Lantik pemangku Exco.

    Ini bertujuan mengelakkan kerja-kerja sabotaj oleh Hassan Ali dan 'sengaja gagal' dalam melaksanakan tugas dalam tempoh tersebut. Biasa la kalau tengah panas. Meeting Exco pun dia ponteng. Nasha plak ponteng meeting Pusat dan Majlis Syura. Elok sangat lah tu.

    ReplyDelete

Post a Comment

Komen berbentuk fitnah, ugutan dan ancaman akan dipadam. Segala tulisan komen adalah tanggungjawab pemberi komen. Blog ini tidak bertanggungjawab keatas komen-komen diruangan ini.

Popular posts from this blog

Gambar Mahathir mula diturunkan.

Gambar Mahathir sebagai PM diturunkan bermula hari ini. Admin berharap gambar Muhyiddin sempat dinaikkan. Bukan apa. Penat nak layan drama politik. Ekonomi ke laut. Hutang bertambah. Aset terjual. Penyakit merebak. Perkauman membarah. https://t.co/oYE33fWwpW

Menteri Kesihatan dikritik rakam lagu raya saat negara dilanda wabak Covid 19.

Menteri Kesihatan yang baru, telah dikritik hebat dalam media sosial, angkara sibuk merakamkan lagu raya (untuk kegunaan populariti 2 bulan lagi), ketika negara Malaysia diisytihar wabak Corona Virus Covid 19. Bagaimana pun, ada pihak mendakwa, ianya adalah video 2 tahun lepas. Dan menjadi mangsa serangan politik. https://youtu.be/ttjNU60XdCw

Betul ke Islam yang kau anut?

Betul ke versi Islam yang kau anut sekarang ni? KALAU KAU NAK VERSI PENUH BERVIDEO, KLIK SINI: https://youtu.be/KmJOEreKp6o Sekarang abam nak bagi anti thesis kepada thesis yang dah establish sekarang ini. Bila ada yang kemukakan hujah balas, akan ada spark ilmu yang dapat dikutip dan dinilai. Islam sekarang ni banyak versi. Nak2 pula versi politik parti. Kecilkan lagi skop, Dulu UMNO kafir, kekalkan perlembagaan kafir adalah kafir, tak boleh bayar zakat pada ulul amri yang tak laksanakan hudud. Macam2. Naratif dan kebentukan agama itu bergerak ikut survival parti politik. Kita ambil skop besar. Begitu juga kumpulan Islam selepas Muawiyah-Aishah memerangi ulul amri Ali as. Kumpulan2 berkembang dan terus berperang merebut kaabah. Dapat kaabah, dapatlah pengaruh agama. Dalam proses peperangan, pergaduhan merebut pengaruh itu, kau bayangkan berapa banyak hadis, naratif, kata2 mutiara, kitab2, fatwa2, pandangan2 telah dicipta. Untuk dapatkan pengaruh. Sama macam abam cakap dalam skop n