Skip to main content

Okupai Mahasiswa dan anak muda. Tambatan Diraja Kota Bharu (Hotel Ridel)

Tarikh : 5 Januari 2012
Masa : 10 malam (selepas Isyak)
Agenda : Meraikan kebangkitan mahasiswa sambil berkongsi idealogi.
Pengisian : Kita bincangkan kesalahan mahasiswa / polis / pihak yang terbabit berdasarkan gambar dan video. Then cari kaizen untuk tindakan masa hadapan. Insyaallah.

Gua try minta sponsor kek ala2 epi besday tu. Makan sorang sikit takpa. Haha. Kalau lu tak nak kasi Jeming makan, kita beli kek berunsur nasi. Sebab kalau Jeming tak makan, kek tu pasti cukup.

Aina Sayuti kata, malam tu ada pertemuan Anwar dengan NGI / NGO / Ahli Media Baru. Terbuka dan demokrasi lah. Siapa nak g jumpa Anwar untuk kempen 901 tu, silakan. Gua sokong kalau lu sokong Anwar as rakyat tertindas. Bukan as Mahafiraun in the making. Okupai ni pun sebenarnya dah tahap acara mingguan. Kecik2 jer.

Gambar2 okupai kecik2 sebelah petang ari tu.

 




Comments

Popular posts from this blog

Gambar Mahathir mula diturunkan.

Gambar Mahathir sebagai PM diturunkan bermula hari ini. Admin berharap gambar Muhyiddin sempat dinaikkan. Bukan apa. Penat nak layan drama politik. Ekonomi ke laut. Hutang bertambah. Aset terjual. Penyakit merebak. Perkauman membarah. https://t.co/oYE33fWwpW

Menteri Kesihatan dikritik rakam lagu raya saat negara dilanda wabak Covid 19.

Menteri Kesihatan yang baru, telah dikritik hebat dalam media sosial, angkara sibuk merakamkan lagu raya (untuk kegunaan populariti 2 bulan lagi), ketika negara Malaysia diisytihar wabak Corona Virus Covid 19. Bagaimana pun, ada pihak mendakwa, ianya adalah video 2 tahun lepas. Dan menjadi mangsa serangan politik. https://youtu.be/ttjNU60XdCw

Betul ke Islam yang kau anut?

Betul ke versi Islam yang kau anut sekarang ni? KALAU KAU NAK VERSI PENUH BERVIDEO, KLIK SINI: https://youtu.be/KmJOEreKp6o Sekarang abam nak bagi anti thesis kepada thesis yang dah establish sekarang ini. Bila ada yang kemukakan hujah balas, akan ada spark ilmu yang dapat dikutip dan dinilai. Islam sekarang ni banyak versi. Nak2 pula versi politik parti. Kecilkan lagi skop, Dulu UMNO kafir, kekalkan perlembagaan kafir adalah kafir, tak boleh bayar zakat pada ulul amri yang tak laksanakan hudud. Macam2. Naratif dan kebentukan agama itu bergerak ikut survival parti politik. Kita ambil skop besar. Begitu juga kumpulan Islam selepas Muawiyah-Aishah memerangi ulul amri Ali as. Kumpulan2 berkembang dan terus berperang merebut kaabah. Dapat kaabah, dapatlah pengaruh agama. Dalam proses peperangan, pergaduhan merebut pengaruh itu, kau bayangkan berapa banyak hadis, naratif, kata2 mutiara, kitab2, fatwa2, pandangan2 telah dicipta. Untuk dapatkan pengaruh. Sama macam abam cakap dalam skop n