Skip to main content

Kereta berdarah : Berebut Yuyu Luna punya pasal di Kota Bahru.

Oleh : AdukaTaruna


Puak2 jakun ni berani sebab polis di pihak mereka sahaja. Sungguhpun begitu, keberanian mereka bergantung kepada negeri. Makin lama UMNO tak memerintah, makin kurang kejakunan mereka.

Di negeri UMNO, ceramah Mat Sabu sampai diupah samseng2. Di Kota Bahru, ceramah Mat Sabu disabotaj dengan cat dan calar kenderaan. Kaedah pukul curi ala2 jemaah Rusila jugak la.

Gua sampai program mahasiswa bila dah settle. Sebab gua ada hal di Ketereh. Pastu Okupai plak kat Tambatan Diraja. Masa nak blah dengan Hazwan dan Syam Ghaz, seorang SB tunjuk2 gua kepada rakan2nya. Hazwan sound gua, gua toleh nak tgk muka SB tu, tesadung penutup longkang la plak. NIamakahai. Mesti SB tu gelak sama gua.

Pastu gua ke Hotel Ridel. Tengah menunggu kehadiran kesemua puak2 Okupai, tiba2 gua terbau minya tanah. Gua bergurau dengan Jeming. Ada orang nak bom Adam Adli.


Rupa2nya kereta yang membawa Adam Adli telah dimarking awal2. Kena simbah cat beb. Saksi nampak Wira kaler silver. Gua ingat perang besar dah malam tu. Wira silver tu mesti info kawan2 dia berapa ramai yang ada dengan Adam Adli. Tapi tu la.. setakat baling cat merah jer la. Ntah apo2 la Malaysia bawah UMNO nih. Jakun.

Malas taip panjang2, meh la sama-sama dapatkan Malaysia Baru.



Comments

Popular posts from this blog

Gambar Mahathir mula diturunkan.

Gambar Mahathir sebagai PM diturunkan bermula hari ini. Admin berharap gambar Muhyiddin sempat dinaikkan. Bukan apa. Penat nak layan drama politik. Ekonomi ke laut. Hutang bertambah. Aset terjual. Penyakit merebak. Perkauman membarah. https://t.co/oYE33fWwpW

Menteri Kesihatan dikritik rakam lagu raya saat negara dilanda wabak Covid 19.

Menteri Kesihatan yang baru, telah dikritik hebat dalam media sosial, angkara sibuk merakamkan lagu raya (untuk kegunaan populariti 2 bulan lagi), ketika negara Malaysia diisytihar wabak Corona Virus Covid 19. Bagaimana pun, ada pihak mendakwa, ianya adalah video 2 tahun lepas. Dan menjadi mangsa serangan politik. https://youtu.be/ttjNU60XdCw

Betul ke Islam yang kau anut?

Betul ke versi Islam yang kau anut sekarang ni? KALAU KAU NAK VERSI PENUH BERVIDEO, KLIK SINI: https://youtu.be/KmJOEreKp6o Sekarang abam nak bagi anti thesis kepada thesis yang dah establish sekarang ini. Bila ada yang kemukakan hujah balas, akan ada spark ilmu yang dapat dikutip dan dinilai. Islam sekarang ni banyak versi. Nak2 pula versi politik parti. Kecilkan lagi skop, Dulu UMNO kafir, kekalkan perlembagaan kafir adalah kafir, tak boleh bayar zakat pada ulul amri yang tak laksanakan hudud. Macam2. Naratif dan kebentukan agama itu bergerak ikut survival parti politik. Kita ambil skop besar. Begitu juga kumpulan Islam selepas Muawiyah-Aishah memerangi ulul amri Ali as. Kumpulan2 berkembang dan terus berperang merebut kaabah. Dapat kaabah, dapatlah pengaruh agama. Dalam proses peperangan, pergaduhan merebut pengaruh itu, kau bayangkan berapa banyak hadis, naratif, kata2 mutiara, kitab2, fatwa2, pandangan2 telah dicipta. Untuk dapatkan pengaruh. Sama macam abam cakap dalam skop n