Skip to main content

Kalau tak sokong, janganlah ganggu usaha dapatkan Malaysia Baru.

Oleh : AdukaTaruna

[1]
Mentang2lah Hasan Ali pegang rahsia UMNO-Hadi Awang, makin hari, makin berani dia yer. Terbaru kenyataan tidak sokong dan gesaan pelajar untuk hadir 901.

Gua pun tak hadir. Tapi Anwarlah watak terbaik untuk dapatkan Malaysia Baru. Dapat Malaysia Baru adalah impian gua dan ramai lagi. Di Malaysia Baru, rakyat sangat berkuasa. Seltan pun rakyat bleh lawan. Kalau Anwar jahat pun, di Malaysia Baru, Anwar terlalu kacang untuk dilanggar hujah. Dia nampak jer hebat berhujah, dan memang hebat pun untuk majoriti rakyat.

Itu fahaman gua dan rakan2.

[2]
Ya, memang benar sesetengah pimpinan dalam PAS mencurigai Anwar. Tapi untuk mendapatkan Malaysia Baru, demokrasi yang sebenar, mereka sekurang2nya tidak mengeluarkan kenyataan membantu Malaysia Lama. Diam adalah lebih baik.

Apa yang berlaku kepada Hasan Ali adalah persediaan sejarah hina kepada kumpulan2 ini. Sejarah mereka akan ditulis. Qada dan Qadar. Teruskanlah Hasan Ali. Gua percaya tindakan2 lu termasuk dalam perancangan Allah.

Wallahualam.

Comments

  1. Relek la bro. Hassan Ali menamakan TGNA sebagai pengganti Anwar as PM tu kira dah cuci dosa la tu. Lepas ni TGNA boleh buat kenduri lagi. Hassan Ali dah standby 2 3 tong taik lagi untuk PAS.

    ReplyDelete
  2. -terbaik la geng ug ni..sebenarnya ape yg diluahkan oleh hasan ali tu adalah luahan kesemua geng2 ug,baik hadi, stopa ali, harun taib, nasha, haron din, kekanda abduh, adinda tantawi dll..

    -cume mereka2 ni sume lebih suke mnyimpan dlm hati dan biarkan hasan ali yg berterus terang..

    -insyaAllah , aku pun yakin sgt yg Allah akan secara perlahan2 memalukan golongan2 yg setia pada malaysia lama yg diterajui oleh umno..

    ReplyDelete

Post a Comment

Komen berbentuk fitnah, ugutan dan ancaman akan dipadam. Segala tulisan komen adalah tanggungjawab pemberi komen. Blog ini tidak bertanggungjawab keatas komen-komen diruangan ini.

Popular posts from this blog

Gambar Mahathir mula diturunkan.

Gambar Mahathir sebagai PM diturunkan bermula hari ini. Admin berharap gambar Muhyiddin sempat dinaikkan. Bukan apa. Penat nak layan drama politik. Ekonomi ke laut. Hutang bertambah. Aset terjual. Penyakit merebak. Perkauman membarah. https://t.co/oYE33fWwpW

Menteri Kesihatan dikritik rakam lagu raya saat negara dilanda wabak Covid 19.

Menteri Kesihatan yang baru, telah dikritik hebat dalam media sosial, angkara sibuk merakamkan lagu raya (untuk kegunaan populariti 2 bulan lagi), ketika negara Malaysia diisytihar wabak Corona Virus Covid 19. Bagaimana pun, ada pihak mendakwa, ianya adalah video 2 tahun lepas. Dan menjadi mangsa serangan politik. https://youtu.be/ttjNU60XdCw

Betul ke Islam yang kau anut?

Betul ke versi Islam yang kau anut sekarang ni? KALAU KAU NAK VERSI PENUH BERVIDEO, KLIK SINI: https://youtu.be/KmJOEreKp6o Sekarang abam nak bagi anti thesis kepada thesis yang dah establish sekarang ini. Bila ada yang kemukakan hujah balas, akan ada spark ilmu yang dapat dikutip dan dinilai. Islam sekarang ni banyak versi. Nak2 pula versi politik parti. Kecilkan lagi skop, Dulu UMNO kafir, kekalkan perlembagaan kafir adalah kafir, tak boleh bayar zakat pada ulul amri yang tak laksanakan hudud. Macam2. Naratif dan kebentukan agama itu bergerak ikut survival parti politik. Kita ambil skop besar. Begitu juga kumpulan Islam selepas Muawiyah-Aishah memerangi ulul amri Ali as. Kumpulan2 berkembang dan terus berperang merebut kaabah. Dapat kaabah, dapatlah pengaruh agama. Dalam proses peperangan, pergaduhan merebut pengaruh itu, kau bayangkan berapa banyak hadis, naratif, kata2 mutiara, kitab2, fatwa2, pandangan2 telah dicipta. Untuk dapatkan pengaruh. Sama macam abam cakap dalam skop n